Als je normaal een tampon en inlegkruisje of maandverband draagt op je zwaarste dagen lijkt me zon onderbroek met een tampon wel ideaal.
Want zon maandverbandje zit toch niet echt lekker en als die ineens niet goed zit of je er langs lekt is dat toch vervelend. En met zon onderbroek hoef je dan alleen een tampon in te doen en de rest vangt dat broekje wel op.
Maar vangt zon onderbroek echt zware menstuatie op? Zoja dan is het idd onnodig. Zo nee dan is alleen zon onderbroek totaal niet handif want dje kan je niet ieder uur wisselen haha.
Bonnie heeft pcos dus dan kan je idd heel veel bloedverlies hebben. Heb dat stuk doorgespoeld want ik was aan het eten, maar ben nu toch wel benieuwd. Hoe werkt dat dan met wassen? Je laat het dan toch niet een week in je wasmand zitten?
Nee ze wast het op 40 graden
Meeste menstruatie ondergoed moet je uitspoelen tot je geen bloed meer ziet en dan kan je t ophangen/laten drogen tot je gaat wassen. Maar kan wel verschillen per merk, zal wel op de site staan waar je het koopt.
Ik menstrueer trouwens helemaal niet heel heftig maar heb wel (door endo) overactieve bekkenbodem spieren waardoor ik toen ik nog een cup of tampon gebruikte toch kon lekken.
Jeetje, gaat 't?
Jawel joh lekker wachten tot je een krokant slipje hebt haha.
Ligt eraan welke je hebt, sommige mag je juist niet weken. Die moet je uitspoelen en daarna laten drogen en in de was doen of meteen in de was doen.
@Shadina ik kan er inderdaad de hele dag mee doen, ik was daar ook benieuwd naar.
Ja dat gaat een menstruatieonderbroek dan toch niet opvangen??
@Shadina hangt af van hoe erg je bloedt. Ik bloed zelfs op de zwaarste dag maar middelmatig (laat ons zeggen dat ik drie keer van maandverband moet veranderen) en heb het ondergoed van de Primark. Gaat prima!
Dat je zelf niet inziet dat je jezelf tegenspreekt�
Er is geen āover het algemeenā.
Iedereen bloedt anders. Sommige mensen maken zich al sneller zorgen over doorlekken dan anderen.
vreselijk dit voor de beelddenkers onder ons. OkƩ uitspoelen dus, dat klinkt logisch. Voor mij te veel gedoe, maar prima als het voor andere werkt.
Je zegt toch dit. Nou zij is de zogenaamde uitzondering, daarom.
Altijd beter dan tampon en maandverband, in ieder geval weer ƩƩn ding minder om weg te gooien.
Het leek mij ook veel gedoe, maar het valt echt mee! Ik spoel het uit met koud water (je ziet nauwelijks bloed, hooguit wat roze water) en de volgende dag was ik het met andere kleren mee. Ik doe ze op 40 graden fijn. En ze zijn megasnel droog, dus savonds kan ik hem alweer aan.
Ja, ik ben fan, haha. Maar dit maakt mān menstruatie echt wel een stuk beter. Ipv die ellende met tampons.
Sorry
Ik denk er ook over na om er 1 te kopen. Ivm werk in de zorg soms geen tijd om even te verwisselen. En geen angst dat je naast de tampon ook nog eens doorlekt (in je witte uniformbroekš„²). Met een maandverband of inlegkruisje gaat het er wel eens naast. Waarom die broeken anno 2022 nog wit moeten zijn i dont know. Ben jaloers op de OK die lopen in chille joggingspak dingenš
Zag toevallig net deze voorbijkomen, stond in het Medisch Contact vorige week. Tldr; let goed op met menstruatiecup en spiraaltje!
@Nimbus2000 er zijn ziekenhuizen met andere kleur broek wel, waar ik ooit werkte hadden ze lichtblauw! Helemaal met je eens over ok pakken verder, die zitten zooo lekker
1 keer aan mijn cup getrokken toen het vacuüm blijkbaar nog niet was opgeheven en ik nog een spiraal had, gaf zoān hengst aan die spiraal dat ik bijna nokkie ging Nooit meer een cup durven gebruiken daarna.
Voor wie een spiraaltje heeft en graag een cup wilt gebruiken maar niet durft, zou een disc misschien wel de oplossing kunnen zijn? Ik volg periodnirvana op tiktok en zij geeft wel interessante tips
Ik vroeg me al af of dit kon. Ik gebruik al enkele jaren een cup en wil echt niks anders meer. Wou ook een spiraal ipv de pleister die ik nu gebruik maar als ik moet kiezen hou ik dan denk ik liever de cup en pleister ipv de spiraal
Je zou ook nog eens aan de prikpil kunnen denken ipv pleister! Ongevraagd advies maar ik vind het zo fijn.