Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Dit vind ik dan eigenlijk wel een religieus principe waar we nog wat van zouden kunnen leren. Het verbod op rente komt voort uit het idee dat je geen geld met geld zou moeten verdienen. Of eigenlijk vooral: geen geld zou moeten verdienen over de rug van een ander.

24 likes

Als moslim mag je inderdaad geen rente ontvangen of betalen. Maar je mag wel gewoon een spaarrekening, de rente die je daarover ontvangt dien je weg te geven voor bijvoorbeeld bouwen van rioleringen of wegen.

Nog even een edit: Het verbod op rente is om de kloof tegen arm en rijk tegen te gaan. Er zijn uitzonderingssituaties waarbij je wel gebruik mag maken van een hypotheek op een huis.

7 likes

Ik denk dat mensen vooral opzoek zijn naar houvast en maakbaarheid. Het leven dat zij leven ziet er ogenschijnlijk fantastisch uit (mooi huis, geld, reizen, succes) én ze vertellen je dat het ook haalbaar is met programma X.

4 likes

Ze weten het inderdaad goed te verkopen. Van die 1000 deelnemers is vast niet iedereen tevreden. Maar je hebt maar een relatief klein aantal positieve reviews nodig om potentiële nieuwe cursisten over de streep te trekken.

En die positieve review kun je natuurlijk wel een beetje stimuleren. Ik kan me herinneren dat Mascha vorig jaar een dure tas verlootte onder de deelnemers van haar “masterclass” social media als ze een positieve review gaven. Waardoor Instagram volstroomde met positieve reviews, die ze natuurlijk grif deelde. Wat vast wel veel twijfelaars over de streep heeft getrokken.

17 likes

Wat ze bij mijn vorige werk deden was enkel degenen die heel enthousiast waren vragen om een review te schrijven. Tja logisch dat je dan allemaal positieve reviews hebt🤪

5 likes

Reviews zijn sowieso niet representatief eigenlijk

4 likes

Of je krijgt een korting als je positieve reviews schrijft.

2 likes

Bij reviews heb ik altijd zoiets van of er is om gevraagd door t bedrijf. Of ze zijn nep.
Of bij sommige reviews heb ik zoiets van jij bent een karen die dr zin niet kreeg.

3 likes

Ja dit, zéker als er geen naam bij staat maar alleen initialen ofzo, dan heeft het bedrijf het gewoon zelf geschreven 🥲

2 likes

Er is geen man die uit zichzelf een bedrijf gaan googlen en random positieve feedback gaat achterlaten, helaas zit de mens niet zo in elkaar dat als hij er niets voor terug krijgt, hij al die extra moeite gaat doen.
Alleen als erom gevraagd wordt, of er iets tegenover staat.
Je wordt als bedrijf ook een soort van geforceerd om er dus wel wat mee te doen (vaak betaald) anders is het al snel negatief. Trustpilot maakt hier mooi (mis)bruik van om te cashen, ze hebben mij heel vaak gebeld en ik doe er uit principe niet aan mee.
Oh en denk maar niet dat de meeste klanten de tijd nemen om de feedback aan te passen nadat ze netjes geholpen zijn en de klacht afgehandeld, want ze hebben dan hun zin en er staat dan niks meer tegenover.

Dit was mijn rant.

2 likes

Ik heb trouwens wel eens betaald gekregen om reviews te schrijven :sweat_smile: was toen ik net als freelance tekstschrijver wilde beginnen en nog via een vaag platform dingen schreef voor een bizar laag tarief.

Hahaha ik ook
Textbroker zeker?

2 likes

Jaa en nog een ander vaag platform maar dat kan ik niet meer terugvinden dus die bestaan (hopelijk haha) niet meer.

2 likes

Nou dan ken je mijn man nog niet, die belt zelfs bijvoorbeeld kpn op om te vertellen dat de monteur die langs is geweest zijn werk super goed heeft gedaan :crazy_face:

118 likes

Als ik echt goed ben geholpen laat ik ook een positieve review achter. Juist als dingen misschien niet perfect gingen, maar het wel naar behoren is opgelost. Als ik niet tevreden ben laat ik het ook horen, dus andersom ook.

7 likes

Ik laat heel vaak reviews achter, zowel positief als negatief. Vind ik gewoon nuttig.

26 likes

Oh dat vind ik wel lief. I mean, het is altijd leuk om te horen als mensen je werk waarderen

4 likes

Ik schrijf wel eens uit mijzelf een positieve review. Zeker bij kleine bedrijven. Laatst iets via een shop op Instagram gekocht en toen ze me na de aankoop per DM nog fijn met iets hielpen, gevraagd of ik ergens een positieve review voor ze kon achter laten.

In mijn werk hebben we ook mensen die een positief berichtje over onze dienstverlening schrijven. Ook een hoop zeuren (te duur…) maar ook oprechte complimenten.

8 likes

Super lief van jullie, een spontane positieve review kan echt je dag maken :smiley:

5 likes