Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Reviews zijn sowieso niet representatief eigenlijk

4 likes

Of je krijgt een korting als je positieve reviews schrijft.

2 likes

Bij reviews heb ik altijd zoiets van of er is om gevraagd door t bedrijf. Of ze zijn nep.
Of bij sommige reviews heb ik zoiets van jij bent een karen die dr zin niet kreeg.

3 likes

Ja dit, zĂ©ker als er geen naam bij staat maar alleen initialen ofzo, dan heeft het bedrijf het gewoon zelf geschreven đŸ„Č

2 likes

Er is geen man die uit zichzelf een bedrijf gaan googlen en random positieve feedback gaat achterlaten, helaas zit de mens niet zo in elkaar dat als hij er niets voor terug krijgt, hij al die extra moeite gaat doen.
Alleen als erom gevraagd wordt, of er iets tegenover staat.
Je wordt als bedrijf ook een soort van geforceerd om er dus wel wat mee te doen (vaak betaald) anders is het al snel negatief. Trustpilot maakt hier mooi (mis)bruik van om te cashen, ze hebben mij heel vaak gebeld en ik doe er uit principe niet aan mee.
Oh en denk maar niet dat de meeste klanten de tijd nemen om de feedback aan te passen nadat ze netjes geholpen zijn en de klacht afgehandeld, want ze hebben dan hun zin en er staat dan niks meer tegenover.

Dit was mijn rant.

2 likes

Ik heb trouwens wel eens betaald gekregen om reviews te schrijven :sweat_smile: was toen ik net als freelance tekstschrijver wilde beginnen en nog via een vaag platform dingen schreef voor een bizar laag tarief.

Hahaha ik ook
Textbroker zeker?

2 likes

Jaa en nog een ander vaag platform maar dat kan ik niet meer terugvinden dus die bestaan (hopelijk haha) niet meer.

2 likes

Nou dan ken je mijn man nog niet, die belt zelfs bijvoorbeeld kpn op om te vertellen dat de monteur die langs is geweest zijn werk super goed heeft gedaan :crazy_face:

118 likes

Als ik echt goed ben geholpen laat ik ook een positieve review achter. Juist als dingen misschien niet perfect gingen, maar het wel naar behoren is opgelost. Als ik niet tevreden ben laat ik het ook horen, dus andersom ook.

7 likes

Ik laat heel vaak reviews achter, zowel positief als negatief. Vind ik gewoon nuttig.

26 likes

Oh dat vind ik wel lief. I mean, het is altijd leuk om te horen als mensen je werk waarderen

4 likes

Ik schrijf wel eens uit mijzelf een positieve review. Zeker bij kleine bedrijven. Laatst iets via een shop op Instagram gekocht en toen ze me na de aankoop per DM nog fijn met iets hielpen, gevraagd of ik ergens een positieve review voor ze kon achter laten.

In mijn werk hebben we ook mensen die een positief berichtje over onze dienstverlening schrijven. Ook een hoop zeuren (te duur
) maar ook oprechte complimenten.

8 likes

Super lief van jullie, een spontane positieve review kan echt je dag maken :smiley:

5 likes

In mijn vaders uitgaande mails zag ik een mail aan een restaurant met uitgebreide complimenten. Zo lief.
(Hij is onlangs overleden en ivm regelwerk spit ik zijn mailbox door
 dit was wel leuk om te vinden :relaxed:)

150 likes

Ik laat ook wel vaak reviews achter, ik weet dat dat bedrijven en vooral kleine ondernemers heel erg kan helpen. Maar dat doe ik eigenlijk alleen als de service/het product echt heel goed was of juist totaal het tegenovergestelde. Als het gewoon goed was denk ik er niet zo snel aan. Maar zou het dan eigenlijk ook moeten doen. Want prima service is ook gewoon prima

(Ik lees zelf ook graag reviews overigens, als er bij een product geen ene review staat vind ik dat echt irritant. Dus nu graag massaal reviews schrijven aub svp dankuwel)

5 likes

Ook daar kun je wat mee, schrijf je er gewoon onder:
ik begreep van mijn collega/volgens mijn informatie/weetikveel blablablabla is uw klacht inmiddels naar tevredenheid opgelost. Mocht dat toch niet het geval zijn hoor ik natuurlijk graag van u.

Dan kom je alsnog netjes over. Veel slimmer dan het maar gewoon laten. (en hopelijk meen je het ook als je een goede ondernemer bent imo)

9 likes

Ja! Maar dan is het wel irritant als je tig review hebt met “Wij mochten dit product testen en
” dan weet je dat er zo’n campagne is geweest en zulke reviews vind ik toch minder betrouwbaarder.

En soms staat er niet bij dat mensen het product hebben gekregen maar als er heel veel superuitgebreide review staan (waarin ook vaak dezelfde dingen terugkomen) ben ik ook wantrouwig.

2 likes

Van dat soort mensen zouden er meer mogen zijn!

2 likes

Ik krijg echt de kriebels van dat soort reacties omdat ik te vaak heb meegemaakt dat dat onder een reactie werd gezet zonder dat er ook maar iets is gedaan. Voelt beetje als een straatje schoonvegen zonder moeite te doen om het probleem op te lossen/erkennen dat het echt niet oké was hoe je met een klant om bent gegaan. Als het echt goed opgelost is zet ik dat erbij of verwijder ik mijn review, maar soms is het proces zo kut geweest dat ik dat ook laat staan. Had het dan zelf van te voren ook graag geweten (vooral als je achteraf hoort dat het bij meer mensen zo was en die mensen gechanteerd zijn om hun negatieve review te verwijderen).

2 likes