Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Ja maar wel allebei zweverig level 100+ haha, en helemaal into zelfontwikkeling allebei. Dus dat matcht dan misschien toch weer wel

1 like

Dus
 als je bij het geven van een onderhandse lening geen rente rekent, ziet de fiscus het als een gift. En dan moet je daar belasting over betalen

Overigens; 1x schenkingsbelasting betalen aan de fiscus is goedkoper dan jaren lang 6% rente betalen. Dat is eigenlijk niet zo gek :grin:

2 likes

Bij het vak financieel recht werd ook aandacht besteed aan initiatieven vanuit midden-oosterse banken om bepaalde faciliteiten op te richten, die verenigbaar zijn met dit islamitsch uitgangspunt. Weet er het fijne niet van maar kun je vast via Google meer over vinden

4 likes

Kon ik dit maar

Joeyjaq

10 likes

Mascha : Jij kan dit oook!

2 likes

Ik vond het wel gieren dat ze in Spanje met Elise & co ook heel veel regen hebben gehad :wink:

5 likes

Haha, hoe hij ook zegt dat het “soooooo early” is. Terwijl al licht, dus zeker half 9. :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: FF Boulevard #6

Ja om 10 uur keek ik die story en toen stond er 1 uur geleden. Dus ik zat ook wel van zooo vroeg :face_with_raised_eyebrow: ???

5 likes
Belasting renteloze lening

Lang verhaal kort: niet altijd.

5 likes

Ja inderdaad! En opzich, een gezamenlijke hobby voor natural hot springs maakt natuurlijk niet dat je een goede match bent. Mijn vriend en ik verschillen ook als dag en nacht, maar toch passen we goed bij elkaar. Maar het lijkt me wel lastig als je iemand gevonden hebt die het liefste in zijn uppie in de sneeuw zit, terwijl jij zelf het liefst in een stad wil wonen.

Ik ben helemaal “you do you” hoor, maar alsjeblieft zeg :roll_eyes:

29 likes
Lening zonder rente

Wat op die site staat klopt niet helemaal. Mocht je het interessant vinden: https://www.dirkzwager.nl/kennis/artikelen/geldlening-tussen-ouders-en-kinderen/
Dit gaat overigens om de direct opeisbare lening itt tot mijn vorige post en ipv ouders kan het natuurlijk ook vrienden zijn, dan is de vrijstelling alleen lager.

4 likes

Zo kan je van alles wel het gewenste getal maken
 ja de test was positief op de 23ste dus doe er 7 bij en je hebt de 30ste wat prachtig he :sparkles:

25 likes

afbeelding

7 likes

Haha alleen is 2/2 op een woensdag (ik heb die dag wat toetsen opgegeven en zei toen ‘ha leuke datum’ en dat vonden m’n leerlingen al dom)

3 likes

Het gaat ook eigenlijk over de 22ste op dat plaatje, maar Tim zegt 2

3 likes

O ja 2/22/22, dan ga ik ook ff toetsje opgeven

11 likes

Hele tekst:
Ja, het is best gebruikelijk eigenlijk. Net als zoveel religieuze regels beslist iedere individu wat ze doen en hoe ze het interpreteren.Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die een huis gekocht hebben, wel meerdere die een koophuis verkocht hebben en zijn gaan huren omdat ze zich toch niet goed voelden bij een hypotheek. (vaak waren dit gekochte woningen uit de jaren 90). Zelf huur ik ook (te duur) ipv kopen. Heb niet het geluk van veel eigen vermogen en het bij elkaar gaan lenen lukt financieel ook niet. Voor mij niet perse met vroomheid te maken, doe genoeg wat god verboden heeft maar ik geloof in het principe erachter (woekerrente/ kapitalistische economie/ zwak vs sterk). Voor zover ik weet komt er in alle religies (van oorsprong) wel een woekerrente verbod voor.

Wel heb ik, samen met vele anderen, er vaak gesprekken over. Op het moment dat rentevrij hypotheken beschikbaar zijn in NL dan zou ik er meteen instappen, zelfs als ik daarna duurder uit ben dan met een rente-hypotheek. Er zijn meerdere initiatieven geweest en er lopen er nu ook een aantal.

ter info: Zulke hypotheken/leningen gaan uit van een winstprincipe ipv rente principe. Heel simpel: De bank koopt een huis, gooit er 10% winst op en verkoopt het dan aan jou. Jij betaalt dan het huis af.

2 likes

Ik hou er ook van. Maar kunnen bedrijven het een of ander herleiden?