Huh lees je het schema wel goed? Of zijn jouw ouders echt jonger dan mijn vriend. Die blijkbaar nét geen millennial meer is.
Oooooh ja je hebt gelijk. Volledig verkeerd gelezen.
Hahaha dit verklaart een hoop. Was helemaal in de war dat je ouders 41 waren
Haha als je in 1981 geboren bent ben je al 40+ he Diedje. Maar vermoedde al dat zij het schema verkeerd las.
Edit: oh al aangepast.
Oh er zijn ook schemaâs waarbij mân vriend en ik wel in dezelfde groep horen, vond het al direct merkbaar, die generatiekloof.
Haha ik zat ook al zo na te denken. vond het al zo een saaie username voor iemand van 20
Ben ik al een boomer?? Ik ben geboren in 1980⊠voor mij is een boomer de generatie van mijn ouders
Historisch gezien is dat ook correct: iedereen die geboren is tot in de jaren â60. Ik denk dan iig ook altijd aan mijn ouders en zou me echt aangevallen voelen als ik zo genoemd zou worden door alle associaties die ik er mee heb
Ik ben ook wel een beetje beledigd ja
Nee volgens dit schema ben jij Generation X.
Bij mijn opleiding is dit ook nog even aan bod gekomen en daar liepen de babyboomers tot 55 dacht ik. Dus volgens mij verschilt het ook per schema.
Volgens mij is dat officieel de definitie van baby boomers inderdaad, de eerste tien jaar na de oorlog. Mijn ouders zijn dan officieel niet eens boomers. Het is echt de internet/tiktok cultuur om iedereen van 40+ direct een boomer te noemen. Ben nu zelf denk ik wel zwanger van een babyboomertje gezien de huidige geboortegolf Maar die zullen wel coronakids gaan heten ofzo.
Ik kwam laatst ook nog de generatie Xennial tegen, geboren tussen 77 en 83. De laatste generatie die is opgegroeid zonder internet.
Dat is inderdaad de in Nederland gangbare definitie, boomers zijn geboren tussen 1945 en 1955 en worden gevolgd door de âverloren generatieâ, geboren tussen 1955 en 1970. Daarna begint generatie X.
Ja ik had voor Tiktok denk ik nog nooit van boomer gehoord
Volgens mij verschilt dit ook per land, ik had eerder gelezen dat Amerikanen t/m 1965 als boomer beschouwen en wij meer tot 1955 indd. Dit lijkt me daarop gebaseerd. Kan me voorstellen dat het land waar je opgroeit effect heeft op de waar de verschillen zitten tussen de generaties. Ben nu wel benieuwd naar de grootte van de babyboom in de VS versus Nederland.
Dit is niet de Nederlandse definitie! Is inderdaad tot 1955 hier.
@Spaarlamp hier werd het begrip babyboomer wel uitgelegd bij geschiedenis.
Ik ken dit als de patatgeneratie!
https://www.ad.nl/dit-zijn-wij/geboren-in-de-70-s-dan-hoor-je-thuis-in-de-patatgeneratie~a0556cc8/
Dat betekend dat iedereen met een relatie die niet getrouwd is maar wel nökt strafbaar is dus. Dnk niet dat ze daar op Jade en Gio gaan letten.
Dat ze maar ff op die gore seksfeesten met minderjarige modellen, waar iedereen daar van af weet letten
Jeetje wat heftig. Nah gelukjig wil ik daar niet dood gevonden worden.