Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Huh lees je het schema wel goed? Of zijn jouw ouders echt jonger dan mijn vriend. :joy: Die blijkbaar nét geen millennial meer is.

18 likes

Oooooh ja je hebt gelijk. Volledig verkeerd gelezen.

19 likes

Hahaha dit verklaart een hoop. Was helemaal in de war dat je ouders 41 waren :joy:

8 likes

Haha als je in 1981 geboren bent ben je al 40+ he Diedje. :joy: Maar vermoedde al dat zij het schema verkeerd las.

Edit: oh al aangepast.

9 likes

Oh er zijn ook schema’s waarbij m’n vriend en ik wel in dezelfde groep horen, vond het al direct merkbaar, die generatiekloof.

8 likes

Haha ik zat ook al zo na te denken. :joy::joy: vond het al zo een saaie username voor iemand van 20 :joy::joy:

2 likes

Ben ik al een boomer?? Ik ben geboren in 1980
 voor mij is een boomer de generatie van mijn ouders

3 likes

Historisch gezien is dat ook correct: iedereen die geboren is tot in de jaren ‘60. Ik denk dan iig ook altijd aan mijn ouders en zou me echt aangevallen voelen als ik zo genoemd zou worden door alle associaties die ik er mee heb :skull:

4 likes

Ik ben ook wel een beetje beledigd ja :laughing:

7 likes

Nee volgens dit schema ben jij Generation X.

Bij mijn opleiding is dit ook nog even aan bod gekomen en daar liepen de babyboomers tot 55 dacht ik. Dus volgens mij verschilt het ook per schema.

7 likes

Volgens mij is dat officieel de definitie van baby boomers inderdaad, de eerste tien jaar na de oorlog. Mijn ouders zijn dan officieel niet eens boomers. Het is echt de internet/tiktok cultuur om iedereen van 40+ direct een boomer te noemen. Ben nu zelf denk ik wel zwanger van een babyboomertje gezien de huidige geboortegolf :sweat_smile: Maar die zullen wel coronakids gaan heten ofzo.

22 likes

Ik kwam laatst ook nog de generatie Xennial tegen, geboren tussen 77 en 83. De laatste generatie die is opgegroeid zonder internet.

7 likes

Dat is inderdaad de in Nederland gangbare definitie, boomers zijn geboren tussen 1945 en 1955 en worden gevolgd door de ‘verloren generatie’, geboren tussen 1955 en 1970. Daarna begint generatie X.

6 likes

Ja ik had voor Tiktok denk ik nog nooit van boomer gehoord :joy:

3 likes

Volgens mij verschilt dit ook per land, ik had eerder gelezen dat Amerikanen t/m 1965 als boomer beschouwen en wij meer tot 1955 indd. Dit lijkt me daarop gebaseerd. Kan me voorstellen dat het land waar je opgroeit effect heeft op de waar de verschillen zitten tussen de generaties. Ben nu wel benieuwd naar de grootte van de babyboom in de VS versus Nederland.

1 like

Dit is niet de Nederlandse definitie! Is inderdaad tot 1955 hier.

@Spaarlamp hier werd het begrip babyboomer wel uitgelegd bij geschiedenis.

2 likes

Ik ken dit als de patatgeneratie!

https://www.ad.nl/dit-zijn-wij/geboren-in-de-70-s-dan-hoor-je-thuis-in-de-patatgeneratie~a0556cc8/

5 likes

Dat betekend dat iedereen met een relatie die niet getrouwd is maar wel nökt strafbaar is dus. Dnk niet dat ze daar op Jade en Gio gaan letten.

5 likes

Dat ze maar ff op die gore seksfeesten met minderjarige modellen, waar iedereen daar van af weet letten

10 likes

Jeetje wat heftig. Nah gelukjig wil ik daar niet dood gevonden worden.

13 likes