Oh maar is dancehall dansen/twerken niet sexy/seksueel bedoeld? Wel toch?
Welke mogelijke veiligheidrisicoâs zie je voor je dan? Plus voor bijv een vloerenbedrijf zou het eventueel goeie reclame zijn. Ik begrijp het wel als een bedrijf dit zou doen.
Ze krijgt volgens mij best veel bedreigingen.
Als je vrij serieus bedreigd wordt (nog steeds wel dacht ik) zou ik niet direct openlijk een verhuizing aankondigen of straks fotoâs van mân huis online gooien voor promotiedoeleinden. En samenwerkingen zou ik denk ik ook niet op zoân manier durven binnen te halen. Ze zal er wel over nagedacht hebben hoor. Maar je huis is toch altijd behoorlijk privĂ©.
Oh wow wist ik niet. Heel heftig dan dat je samenwerkingen over je huis wilt.
Ik vind dit echt schaamteloos inderdaad. Heel eerlijk dat wel, maar ik vind dit niet minder verwerpelijk dan bij de gemiddelde influencer. Zou wat zijn als een ondernemer uit haar oude buurt zich meldt
Bedankt voor je uitleg!
Ik snap wat je bedoelt. Echter vind ik twerken/dancehall met de bewegingen alsof je seks heb wel heel ordinair. Maar is dat erg, nee toch? Echter als mijn dochter van 6 zo zou dansen zou ik haar corrigeren. (ik ken alleen dat mainstreem beeld moet ik eerlijk zeggen, de andere pasjes ken ik niet goed) Onintelligent, zeker niet, wat heeft dat er nou mee te maken, raar. En andere sensuele dansen zoals bijvoorbeeld de tango zijn meer subtiel en niet zo in your face. Maar zelf twerken met mijn volwassen vriendinnen vind ik leuk. Al kan ik het (nog) niet zo goed. En ja helemaal eens dat Miley Cirus het toen heeft gepakt, belachelijk maakte en dat was heel CA ja. Maar dat niet ordinair is, dat ben ik niet met je eens. Maar wat ik al zei, ordinair is niet per se fout.
Edit: zie nu je latere reactie, zeker mag ze ook (nog) niet op Tiktok of Insta.
Maar ordinair betekent letterlijk âals minderwaardig beschouwd, platvloers, laag-bij-de-grondsâ. Je kan er niet enerzijds het woord ordinair opplakken maar aan de andere kant zeggen dat je er niet op neerkijkt. Misschien bedoel je âniet in iedere situatie gepastâ. Maar dan nog kun je dat eigenlijk niet zo zeggen omdat het gewoon niet ok is om dingen uit een andere cultuur als ordinair of ongepast te bestempelen.
Dingen ordinair noemen heeft sowieso al iets hautains (al maak ik me daar zelf ook vaak schuldig aan) maar zodra je het hebt over witte mensen (ik en jij ook denk ik uit je posts te begrijpen maar sorry als ik een verkeerde aanname doe) die gebruiken/culturen/etc. van zwarte mensen ordinair gaan noemen dan is dat hartstikke fout.
Oh ik had een andere definitie van ordinair in mijn hoofd, pardon.
Met ordinair bedoel ik meer sexueel, niet minder dan een ander of laag bij de grond, zeker niet.
Juist door die interpretatie die er vaak aan wordt gegeven kan ik me wel voorstellen dat je liever niet hebt dat je kind dit soort moves maakt.
Wow memory unlocked. Ik vond Beep ook een geweldig nummer. Eigenlijk alles. Maar inderdaad, heb het idee dat dit van alle tijden is. Enige verschil is dat wij het niet op tiktok deden voor iedereen om te zien
Voulez vous coucher avec moi, ce soir niet te vergeten natuurlijk! En daarnaast heb ik een hele tijd gedacht dat Turn me on van Kevin Lyttle betekende dat je een rondje moest draaien⊠Dat deed ik dan ook braaf als 12jarige op mijn eerste scholenfeestje.
Never forget dat ik na het keihard meezingen van turn me on in de auto nog tegen mijn ouders zei; ja wel gek dat we dan liedjes zingen maar we helemaal niet weten wat ze zeggen.
Hahha ik zong altijd keihard âi wanna have sex on the beachâ van t spoon mee in de auto. Denk dat ik 6 was. Mijn ouders konden er gelukkig wel keihard om lachen en vroegen dan of ik wel wist wat ze zongen, dan zei ik altijd: nee ik vind het een leuk liedje. Dus ze lieten me dan maarđ
Ja maar dit was ook gewoon heel normaal toen ofzo.
Ja klopt. En ik zong alles lekker fonetisch mee ook. Wat dat betreft heb ik wel soms het gevoel dat er in de 90s minder preuts werd gedaan over seksuele teksten dan nu. Maar misschien komt dat ook omdat ik hele chille ouders heb en nu ook andere geluiden hoor.
Mijn moeder zei laatst nog dat ze het gevoel heeft dat we weer terug in de tijd gaan en dat alles waar ze voor hebben gestreden (jaren 70/80) voor niks is geweest.
En als je goed naar de teksten van k3 luistert denk je ook wel
als het door een kleuter wordt gezongen. Ach, ik wist destijds ook niet wat ik zong maar het was gewoon leuk en dan is het helemaal prima denk ik.
Ik vind die muziekfilmpjes op youtube met geweld wat de jeugd vervolgens na gaat doet zorgelijker eigenlijk.
Deze generatie kloof is pijnlijk. Bij mij was het playbacken op âcheer you up in the pin up clubâ

Same! Barbie girl was een hit toen ik studeerde.
Btw, de pin up club, dat was nog eens bijzondere televisie. Ik playbackte trouwens op Frizzle Sizzle