Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Dubbel paspoort zou kunnen, dat weet ik niet! Ook als ze tussendoor eruit gaat mag je niet langer dan 6 maanden in totaal blijven, dus dan zou ze binnenkort toch weg moeten? :thinking: En ze zijn ook mega streng want toen ik 3 maanden ging kwam ik er bijna al niet in haha.

Met dit visum moet je minimaal 10 Amerikaanse werknemers inhuren, dat heeft ze niet toch? Ben wel echt benieuwd en ook wel apart dat ze er niks over zegt. Vooral nu met corona is het lastig om een visum te krijgen. Mijn eigen afspraak voor verlenging van mijn verblijfsvergunning is met 18 maanden uitgesteld omdat ze zo achter lopen!

3 likes

Ohhh deze meiden, ze intrigeren mij Ʃnorm!
Zullen ze nou echt iets verdienen aan die lelijke meuk? Hebben ze volgers gekocht? Wat willen ze precies uitstralen. Waarom zijn ze zo hallucinerend?

9 likes

Ik heb een intense afkeer voor piramidespelbusinesscoaches, maar Celine Charlotte is volgens mij echt anders.
Ik heb een cursus van haar gevolgd over hoe je meer in de media komt en die vond ik echt goed. Was geloof ik een jaar geleden 100 euro, voor iets van 1,5 uur content. Dubbel en dwars het geld waard, ik heb even gekeken en hij is nu 150 euro en dat vind ik nog steeds goedkoop voor wat ik ervan geleerd heb.

Ik vind het ook inspirerend van haar dat ze er altijd op hamert dat dingen niet perfect hoeven zijn, omdat perfectionisme enorm in de weg kan zitten van productiviteit en groei. Dat leeft ze ook echt; die cursus die ik deed was qua hoe het opgenomen en ge-edit best een beetje rommelig, en ik vind het dus echt heel goed om te zien dat ze die dan dus wel gewoon in de verkoop slingert (inmiddels heeft ze m overigens wel opnieuw opgenomen).

6 likes

Na een klein beetje onderzoek vond ik een interview/podcast met Celine Charlotte waarin ze zegt een journalisten visum voor Amerika te hebben gekregen omdat dat het makkelijkste en snelste was. Ze heeft een achtergrond als journalist bij NRC.

3 likes

Ohh ik kom deze meiden weleens tegen in m’n feed en ik ben gewoon op een rare manier gefascineerd door ze. Die mega ongemakkelijke filmpjes, de vreemde outfits, te hard hum best doen om boho te zijn… ik snap het gewoon niet.

11 likes

Maar zouden mensen hen serieus volgen of inderdaad vooral uit fascinatie of om te cringen?
Ik vind het ook mega weird hoe ze doen, maar daardoor zit ik wel die reels te kijken.
Is het ook een trend om er full glam uit te zien en zonder oog make-up? Ik zie dat vaker op insta, en bij hun ook, iets klopt er dan naar mijn gevoel niet, lijken ze ook ouder/ heel moe door.
Beetje the Olsen twins vibe.

Edit: WAT is dit ook…?? Die telefoonhangers

Samenvatting

7 likes

Mijn migrantenouders begrepen niks van Sinterklaas, dus ik ken de teleurstelling niet die je als kind voelt als je ontdekt dat ie niet bestaat. Maar ik gok zomaar dat het heeeeeel dicht bij mijn gevoel nu ligt :weary::disappointed_relieved:

10 likes

En ze vragen ook gewoon iets van 80 euro voor die telefoonkoorden!

5 likes

Gaat heel snel want nu 980k. Ze kan ze niet meer bijkopen tot de 1 miljoen denk ik sinds yvonne 🄲

3 likes

Interessant! Kan dus blijkbaar ook als je nu freelancer bent maar eerder verbonden aan een mediaconcern.

Maar lees ook dit in de voorwaarden:

Dan is ze af hoor, vind ik. Je moet dus een journalistiek project uitvoeren voor een buitenlands medium. En het mag niet commercieel zijn. Wat zij doet is toch… reclame maken voor… zichzelf?

1 like

Hoe werkt dat eigenlijk als je visum voorbij is? Komen ze je dan halen of bellen ze je oid? Want misschien zit ze er wel gewoon illegaal en dat ze daarom niks zegt

6 likes

Ik denk dat je vooral problemen hebt bij de grens of douane als je weer terugwil, want daar kunnen ze zien dat je visum al verlopen is. Wat er dan gebeurt geen idee eigenlijk

6 likes

Ik vind deze vrouwen er echt structureel moe uitzien. Kan mijn vinger er niet opleggen.

7 likes

Wallen, zwaar opgemaakte wenkies, geen oog make-up waardoor hun ogen en klein uitzien. En hun lichaamshouding oogt vaak wat ā€˜timide’

12 likes

Ja klopt, als je langer blijft dan heb je een probleem als je het land uitgaat. Je wordt dan voor 3 of 10 jaar geweigerd, 10 jaar is geloof ik als je langer dan een jaar buiten je visum bent gebleven. Ook is het dan heel lastig om ooit een verblijfsvergunning te krijgen omdat je dan dus al iets illegaals hebt gedaan.

5 likes

Oh dat kan natuurlijk. Alsnog lijkt het me dat je de grenzen heel erg opzoekt in haar geval, maar ik heb verder geen verstand van de precieze regels en voorwaarden. Ik kijk uit naar haar reportage over Mexico, of over leven in een tiny house in de bergen.

2 likes

Ik kwam ze enige tijd tegen geleden tegen op TikTok. Het is allemaal zo geforceerd en zo moeilijk. Ik geloof dat ze 37/38 zijn, maar gekeken naar hun filmpjes is het allemaal heeeeeel zwaar. Hopelijk vinden ze hun jeugd op Bali en maken ze nog meer fascinerende video’s met handkusjes.

9 likes

Daarom noemen ze het waarschijnlijk ook ā€˜pillow bag’
Wel echt afgrijselijk idd

3 likes

Hahaha dat ze zei dat Anna haar volgers erbij kocht zodat ze steeds op of boven 1 miljoen zat?

2 likes

Wacht nog altijd op het moment dat ze hun ā€˜maskers’ afzetten en bekendmaken dat ze eigenlijk aliens zijn :sweat_smile:

1 like