Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Ze is toch gewoon eerlijk? Als een bedrijf hier mee akkoord gaat, goed geregeld.

1 like

Schaamteloos is vrijwel altijd eerlijk inderdaad

10 likes

Ik vind dit eigenlijk wel gewoon oke ? Ze is eerlijk, en als er een bedrijf wil aan meewerken
 waarom niet.

8 likes

Nah ik vind dit toch wel een bijzondere ontwikkeling hoor. Als er een verband bestaat tussen het kanaal waarom iets gepromoot wordt en het product, vind ik het niet zo gek, maar het staat steeds meer compleet los van elkaar. En in haar geval ben ik eigenlijk vooral verbaasd vanwege de mogelijke veiligheidsrisico’s. Vind het ook een beetje bedenkelijk dat het vaak om aannemers, schilders en dergelijke gaat. Alsof die in deze tijden verlegen zitten om werk.

9 likes

Oh maar is dancehall dansen/twerken niet sexy/seksueel bedoeld? Wel toch?

1 like

Welke mogelijke veiligheidrisico’s zie je voor je dan? Plus voor bijv een vloerenbedrijf zou het eventueel goeie reclame zijn. Ik begrijp het wel als een bedrijf dit zou doen.

6 likes

Ze krijgt volgens mij best veel bedreigingen.

4 likes

Als je vrij serieus bedreigd wordt (nog steeds wel dacht ik) zou ik niet direct openlijk een verhuizing aankondigen of straks foto’s van m’n huis online gooien voor promotiedoeleinden. En samenwerkingen zou ik denk ik ook niet op zo’n manier durven binnen te halen. Ze zal er wel over nagedacht hebben hoor. Maar je huis is toch altijd behoorlijk privĂ©.

5 likes

Oh wow wist ik niet. Heel heftig dan dat je samenwerkingen over je huis wilt.

4 likes

Ik vind dit echt schaamteloos inderdaad. Heel eerlijk dat wel, maar ik vind dit niet minder verwerpelijk dan bij de gemiddelde influencer. Zou wat zijn als een ondernemer uit haar oude buurt zich meldt

3 likes

Bedankt voor je uitleg!
Ik snap wat je bedoelt. Echter vind ik twerken/dancehall met de bewegingen alsof je seks heb wel heel ordinair. Maar is dat erg, nee toch? Echter als mijn dochter van 6 zo zou dansen zou ik haar corrigeren. (ik ken alleen dat mainstreem beeld moet ik eerlijk zeggen, de andere pasjes ken ik niet goed) Onintelligent, zeker niet, wat heeft dat er nou mee te maken, raar. En andere sensuele dansen zoals bijvoorbeeld de tango zijn meer subtiel en niet zo in your face. Maar zelf twerken met mijn volwassen vriendinnen vind ik leuk. Al kan ik het (nog) niet zo goed. En ja helemaal eens dat Miley Cirus het toen heeft gepakt, belachelijk maakte en dat was heel CA ja. Maar dat niet ordinair is, dat ben ik niet met je eens. Maar wat ik al zei, ordinair is niet per se fout.

Edit: zie nu je latere reactie, zeker mag ze ook (nog) niet op Tiktok of Insta.

5 likes

Maar ordinair betekent letterlijk ‘als minderwaardig beschouwd, platvloers, laag-bij-de-gronds’. Je kan er niet enerzijds het woord ordinair opplakken maar aan de andere kant zeggen dat je er niet op neerkijkt. Misschien bedoel je ‘niet in iedere situatie gepast’. Maar dan nog kun je dat eigenlijk niet zo zeggen omdat het gewoon niet ok is om dingen uit een andere cultuur als ordinair of ongepast te bestempelen.

Dingen ordinair noemen heeft sowieso al iets hautains (al maak ik me daar zelf ook vaak schuldig aan) maar zodra je het hebt over witte mensen (ik en jij ook denk ik uit je posts te begrijpen maar sorry als ik een verkeerde aanname doe) die gebruiken/culturen/etc. van zwarte mensen ordinair gaan noemen dan is dat hartstikke fout.

23 likes

Oh ik had een andere definitie van ordinair in mijn hoofd, pardon.
Met ordinair bedoel ik meer sexueel, niet minder dan een ander of laag bij de grond, zeker niet.

3 likes

Dit is wel echt zo’n de oudjes kijken naar de nieuwe generatie en concluderen dat ze de weg kwijt zijn discussie. Misschien ben ik de enige, maar op de leeftijd uit deze filmpjes deed ik mee aan de schoolviering door op het zeer verantwoordde Don’t Cha van the pussycatdolls te dansen en zoveel mogelijk danspasjes goed uit te voeren. Ik vind echt heel heel veel van dat je dit als ouder uitmelkt met een tiktokaccount voor je net-kleuter-af, maar het niet okay vinden dat een kind danst en daarbij nadanst wat het ziet vind ik echt overtrokken. Als je hierop de labels sexy, seksualiserend, twerken etc plakt heeft dat meer met jouw eigen interpretatie te maken dan met wat het meisje in kwestie zelf doet. Het ziet er namelijk gewoon niet uit.

21 likes

Juist door die interpretatie die er vaak aan wordt gegeven kan ik me wel voorstellen dat je liever niet hebt dat je kind dit soort moves maakt.

3 likes

Wow memory unlocked. Ik vond Beep ook een geweldig nummer. Eigenlijk alles. Maar inderdaad, heb het idee dat dit van alle tijden is. Enige verschil is dat wij het niet op tiktok deden voor iedereen om te zien

10 likes

Maar wil je die gedachten op je kind projecteren door onschuldig gedrag in een onschuldige context te verbieden door te zeggen dat het niet mag twerken (wat dit meisje doet lijkt er overigens niet eens op) of geen gezicht mag trekken tijdens het dansen. Welke boodschap geef je dan mee?

Edit: en het is denk ik ook een valse manier van jezelf geruststellen. Als je kind iets overkomt komt dat niet doordat het als 10 jarige weleens twerkte of een vunzig liedje meezong zonder de betekenis te weten. Het is dan niet jouw schuld en niet die van je kind.

@papierhier is van alle tijden. Er zijn uit zo’n beetje elke tijdsperiode bronnen die aangeven dat de oudere generaties het gedrag van de jonge generatie afkeurt.

10 likes

Eens, maar dat geef ik ook aan he. Het probleem is hier niet het dansen en welke dans dan. Zelfs niet het beetje lipgloss. Het probleem is dat de hele wereld kan meekijken.

7 likes

En we zijn uiteindelijk toch best leuke volwassenen geworden he

13 likes

Voulez vous coucher avec moi, ce soir niet te vergeten natuurlijk! En daarnaast heb ik een hele tijd gedacht dat Turn me on van Kevin Lyttle betekende dat je een rondje moest draaien
 Dat deed ik dan ook braaf als 12jarige op mijn eerste scholenfeestje.

40 likes