Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Niet perse naar jou hoor maar ik snap dit nooit zo goed want dan heb je toch alleen maar meer spullen (consumeren) en meer werk/afval/afwas etc.
Alles heeft al een verpakking en zo’n zakje of potje past nooit exact geheel in de vervangende pot. Dan nog stickers eraf halen, labelen, omspoelen als ze leeg zijn. Dan heb je ergens een lade met halve dingen die er niet geheel in passen bijvoorbeeld. En de instructies of houdbaarheid ben je ook kwijt.

Het ziet er wel mooi en rustig uit maar het zorgt voor meer gedoe.
Of ik doe dit geheel verkeerd dat kan ook. :sweat_smile:

27 likes

dit soort videos zijn mijn emotional support videos, als ik me kut voel kijk ik dit echt urenlang

14 likes

Nee in de kast snap ik het ook niet, dan maak je ook veel minder gebruik van de ruimte in een kastje. Dat zie je in de video van Bonnie ook. Ik doe het zelf omdat ik maar vier keukenkastjes in totaal heb. Dan heb ik een deel in open kasten en op planken staan. Dan vind ik het veel mooier dan dat ik de hele dag naar een pak spaghetti of havermout moet kijken. Veel dingen zitten ook in onhandige plastic of papieren verpakkingen zoals meel, pasta, suiker en gedroogde bonen. Afwassen doet de vaatwasmachine, maar meeste is gewoon droog spul dus dat wordt niet snel vies. Potten gebruiken die groot genoeg zijn om meer dan één verpakking in te doen helpt, plus pas kopen als het echt bijna op is. En hoe ik het moet maken dat weet ik gewoon uit mijn hoofd, maar eerlijk mijn vriend die vergeet het wel altijd :sweat_smile:

8 likes

Ik gebruik ook voorraadpotten e.d. maar ik koop dan de producten in bulk. Voor gemakkelijk gebruik doe ik dan een gedeelte in een weckpot of bus of zo. Dat scheelt uiteindelijk verpakkingsmateriaal (en geld). Ik was de potten niet steeds tussendoor en heb er ook geen stickers op, maar dat is maar net wat je handig vindt.

5 likes

Nouja dan berg je toch gewoon alle aangebroken verpakkingen op éên plek op, in een la, of een bak of een doos ergens, dan weet je het altijd te vinden.

Als de pot bijna leeg is kijk je of er nog wat was en haal je nieuwe en gooi je evt eerst het restje erin voordat je de pot
bijvult. En als je echt niet onthouden kunt hoe lang je spaghetti moet koken schrijf je het op een stukje papier en plak je dat onderop de pot.
Klaar is Kees,

9 likes

Ik heb met krijtstift op de voorkant staan wat erin zit, op de achterkant hoeveel min het moet koken en áls er eens een houdbaarheidsdatum nuttig is om te vermelden (ligt meestal 2 jaar in de toekomst ofzo, dan is het echt wel op) schrijf ik dat op de onderkant.
Als er de keer daarna wat anders in gaat gaat de krijtstift er weer af in de vaatwasser, maar in principe gaat er weer hetzelfde in dus niet nodig. En ik ga echt geen pot door de vaatwasser halen waar droge pasta in heeft gezeten.

8 likes

Ik bestel een deel van mijn boodschappen bij Pieter pot! Dan krijg je ze in zulke potten thuisbezorgd en de lege potten lever je ook weer in als ze een volgende bestelling komen brengen. Dat is verder helemaal verpakkingsvrij, aanrader als je graag iets voor het milieu wil doen.

13 likes

zoooo dit echt. het was een mooie dag in september toen ik wormen op mn plafond zag.

24 likes

Hahaha precies dit! Hier alles in luchtdichte potten!

4 likes

Claire heeft weer een ‘how can I make it about me’ post :upside_down_face: jeeetje

10 likes

Ik vind haar de definitie van het ‘main character syndroom’

14 likes

Hahahah dit is toch niet normaal

Wie heeft zin om te tellen hoe vaak er ‘ik’ staat

15 likes

14 keer

27 likes

Ik zit de verhuisvlog van Lotte te kijken en ik krijg echt error van hoe ze een muur aan het verven zijn, haha

9 likes

‘Goh, en zo had ik toch ineens iets geschreven

Had het beter niet gedaan.

15 likes

And just like that… World peace :peace_symbol::v:t2:

23 likes

cue zoetsappige vioolmuziek terwijl er een regendruppel op haar raam voorbij biggelt, waar de zon doorheen schijnt; er vormt een klein prisma op haar wang. ze kijkt naar buiten en lacht in zichzelf. ‘het leven is mooi, maar ik ben mooier’

54 likes

Zal deze ff doorsturen naar Poetin, lieve Vlad, zullen we afspreken dat we gewoon aardig zijn voor elkaar?

9 likes

Gooi nog een YouTube filmpje van We Are The World erbij en dan overtuig je hem echt wel

12 likes

Nee juist helemaal niet. Je voelt eigenlijk niets, het voelt gewoon als een droge onderbroek.

Het enige moment dat ik wel een beetje vervelend vind is als je tijdens de dag naar de wc gaat. Je doet dan je onderbroek naar beneden en dan heeft hij geen contact met je lichaam en het bloed in het kruis koelt dan wat af. Als je hem dan weer aandoet voel je dat, dat het wat kouder is. Dat duurt echt max 5 seconden en dan is het weer je lichaamstemperatuur, maar dat is het enige moment dat ik het minder prettig vind. Verder heeft het zoveel voordelen dat ik dat graag voor lief neem. Je hebt er echt totaal geen omkijken naar, vooral 's nachts echt ideaal.
Ik heb zelf een stapel van dit soort onderbroeken van de primark die ik al een tijd gebruik en waar ik heel tevreden over ben. (was de eerste fysieke winkel waar ik ze tegenkwam)

16 likes