Ja dat gaat een menstruatieonderbroek dan toch niet opvangen??
@Shadina hangt af van hoe erg je bloedt. Ik bloed zelfs op de zwaarste dag maar middelmatig (laat ons zeggen dat ik drie keer van maandverband moet veranderen) en heb het ondergoed van de Primark. Gaat prima!
Het leek mij ook veel gedoe, maar het valt echt mee! Ik spoel het uit met koud water (je ziet nauwelijks bloed, hooguit wat roze water) en de volgende dag was ik het met andere kleren mee. Ik doe ze op 40 graden fijn. En ze zijn megasnel droog, dus savonds kan ik hem alweer aan.
Ja, ik ben fan, haha. Maar dit maakt mân menstruatie echt wel een stuk beter. Ipv die ellende met tampons.
Ik denk er ook over na om er 1 te kopen. Ivm werk in de zorg soms geen tijd om even te verwisselen. En geen angst dat je naast de tampon ook nog eens doorlekt (in je witte uniformbroekđ„Č). Met een maandverband of inlegkruisje gaat het er wel eens naast. Waarom die broeken anno 2022 nog wit moeten zijn i dont know. Ben jaloers op de OK die lopen in chille joggingspak dingenđ
Zag toevallig net deze voorbijkomen, stond in het Medisch Contact vorige week. Tldr; let goed op met menstruatiecup en spiraaltje!
@Nimbus2000 er zijn ziekenhuizen met andere kleur broek wel, waar ik ooit werkte hadden ze lichtblauw! Helemaal met je eens over ok pakken verder, die zitten zooo lekker
1 keer aan mijn cup getrokken toen het vacuĂŒm blijkbaar nog niet was opgeheven en ik nog een spiraal had, gaf zoân hengst aan die spiraal dat ik bijna nokkie ging Nooit meer een cup durven gebruiken daarna.
Voor wie een spiraaltje heeft en graag een cup wilt gebruiken maar niet durft, zou een disc misschien wel de oplossing kunnen zijn? Ik volg periodnirvana op tiktok en zij geeft wel interessante tips
Ik vroeg me al af of dit kon. Ik gebruik al enkele jaren een cup en wil echt niks anders meer. Wou ook een spiraal ipv de pleister die ik nu gebruik maar als ik moet kiezen hou ik dan denk ik liever de cup en pleister ipv de spiraal
Ben er laat bij maar wilde toch nog even reageren.
Omdat ze waarschijnlijk een light of medium onderbroek draagt die niet veel opvangt. En als ze hevig ongesteld is is de kans groter op doorlekken dus dan vang je dat meteen op.
Dit nooit want het doel is om minder wegwerpproducten te gebruiken. De onderbroek vervangt de inlegkruisjes en misschien wisselt ze nu ook minder vaak haar tampon. (Volgens mij vertelde ze dat ze er 1 per dag draagt en 's nachts niks)
De Snuggs onderbroeken hebben modellen voor heavy flows die tot 4 tampons / maandverbanden / 1,5 cup aan bloed/vocht opnemen volgens hun website. Best veel lijkt me!
Ik denk dat in de praktijk de meesten 2 onderbroeken per dag zouden dragen. Eentje voor 's nachts en eentje voor overdag. Een beetje net als de cup lijkt me, daar deed iedereen eerst ook heel panisch over van âhoe doe je het als je niet thuis kan verschonen?â. Het punt is dat dat dus niet hoeft net als bij de cup. En je kunt altijd voor een combi kiezen van tampon of cup (of zelfs maandverband) in zoân onderbroek om het moment van verschonen uit te stellen.
Nu lijk ik wel een of andere expert wat ik niet ben of wil zijn. En ik heb heel die onderbroeken nog niet eens gekocht. (ga ik wel doen)
Het is goed om je hier bewust van te zijn idd maar aan de andere kant denk ik dat het spiraaltje en de cup prima samen kunnen gaan als je de cup juist gebruikt! Dus vacuĂŒm verbreken en de cup niet te hoog dragen. (En goed de inhoud van de cup bestuderen )
In AustraliĂ« mogen influencers geen geld of samples ontvangen om âskincare and other health productsâ te promoten. Best interessant en op zich wel een goede ontwikkeling vind ik. Alleen de categorie âsunscreenâ snap ik niet zo goed. Beter toch dat zonnebrand gebruiken wordt gepromoot, zeker in een land zoals AustraliĂ«?
Wow ik vind dit eigenlijk wel bizar! Qua medicijnen en dieet-producten snap ik het wel. Of andere producten die onjuiste claims hebben etc. Huidverzorging of supplementen kan ook met onjuiste claims gepromoot worden, in NL is dat niet toegestaan. Maar het gaat hiermee best ver. Geen samples en geen geld ontvangen betekent dat heel deze industrie geen influencer-marketing meer mag toepassen. Geen influencer die ergens reclame voor gaat maken zonder dat er iets tegenover staat.