ohhhh ik hoop altijd zo dat mensen dan 100% noord-west europees zijn zodat ze teleurgesteld kunnen zijn over hoe tatta ze zijn
Ja of graag Surinaams DNA want diegene heeft volle lippen en dikke billen.
Ik ben blond en blauwe ogen.
En een vriendin van mij (hobby genealogie) heeft eens een verborgen verleden gemaakt voor mij. Van mijn voormoeders.
Tot in de 17e eeuw zijn ze in een straal van 20 km nooit verder gekomen dan mijn geboorteplaats ![]()
Oer Hollands hier
Ha ja want Bonnie is hier expert in. Geen zin om uit te typen wat allemaal problematisch is aan deze commerciele DNA testen maar hierbij een link naar Bits of Freedom Leuk, een DNA-test. Maar ken je de privacyrisicoâs? â Bits of Freedom
Oh en Consumentenbond heeft het privacy statement van MyHeritage specifiek bekeken en geeft het een matige privacyscore. Oa omdat het privacystatement kleine lettertjes bevat, en veel te lang is.
Haha de streek bevalt goed blijkbaar
Privacy
Beverwijk - Heiloo
Ik ben toch meer naar het noorden vertrokken
De streek beviel toch niet zo meer ![]()
Heel interessant wel om te weten! Gaaf dat het uitgezocht is
Haha hier moest ik ook aan denken. De man van een oud-collega deed stamboomonderzoek en vanwege mân achternaam was ie er van overtuigd dat ik iets met een kasteel te maken had.
Niets bleek minder waar, het meest heldhaftige wat mân voorouders hadden gedaan was een rivier oversteken, we hebben ons in zes-zeven generaties maar liefst 5km verplaatst. ![]()
![]()
![]()
@Bill en @chasingrainbows ja ze had er echt een dagje van gemaakt. Verhalen uitgezocht fotoâs erbij en dan naar alle lokaties waar mijn bed overgrootmoeders gewoond en geboren zijn.
Heel erg leuk.
Ook als een voorouder wat belangrijker was zijn er veel dingen bewaard. Zoals de fam Glorie
Mijn oudmoeder is aagje Glorie geb. 1812
Ze heeft heel eventjes een eigen bedrijfje gehad. Maar nu niet meer.
Ze zijn bij archieven ook best welwillend om te helpen hoor!
Maartje geb. op 23 maart 1847, woonde in de Burg. Mooijstraat, genoot in Castricum en verre omgeving bekendheid als ,kankerjuffrouw"; ze werkte met kruiden en wist zo menigeen, die ten dode was opgeschreven, in leven te houderi.
Haha wow. âKijk daar heb je die kankerjuffrouw!â
Bedrijf
![]()
200 jaar eerder had ze heks geheten.
Maar wel tof hĂš, uit de natuur zijn zoveel geneeskrachtige kruiden te halen
Mijn opa heeft dit ook gedaan. Is al tot de vijftiende eeuw gekomen (misschien inmiddels zelfs eerder?) met onze familie. Ik vind het ZO fantastisch. Ik heb voor mijn studie ook wel eens biografieën moeten schrijven met onderzoek bij het CBG. Ik wil spon voor archieven en daar een hype omheen
in plaats van die stomme nietzeggende MyHeritage.
Oh, ik vind voormoeders een mooi woord. Nog nooit gehoordâ€
Wauw dat is tof!!
Mijn vriendin komt vaak niet zover omdat in die tijd niet veel geregistreerd was, enkel als je gedoopt werd en die registers zijn heel vaak verloren gegaan.
Ja laat de mensen de archieven leren kennen! Je kunt er gratis heen en kan uren snuffelen. (Ik kom er vaak vanwege bouwarchieven)
Zaanstreek-heiloo! Nah dan hebben onze voorouders elkaar vast wel eens gezien hahahah
In plaats van enthousiast te zijn zou ik me echt afvragen of het dan wel klopt
my god wat schreeuwde ze hysterisch, leek ook alsof ze bijna moest huilen van geluk. Ze was ook zooo verbaasd dat ze qua dna het meest overeen kwam met mensen uit Rotterdam (OMG DIT KLOPT ECHT!!) maar dat lijkt me opzich best logisch als je halve fam in roffa woont of ben ik nou gek?