Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Ehhhhhhhhh

70 likes

afbeelding

38 likes

Discriminatie die zo normaal gevonden wordt, dat het openlijk geuit kan worden.

2 likes

Iets in mij zegt me dat zij 16 is en haar vriend 53.

24 likes

Discriminatie? Lol meid

Niemand wordt gediscrimineerd omdat ze een jonger iemand daten? Misschien vinden mensen er wat van, ja dat kan. Maar ze worden niet op straat uitgescholden, hoeven niet extra te betalen voor stoelen in vliegtuigen of bepaalde kleding omdat andere kleding alleen voor mensen met een appropriate age gap is. Ze krijgen geen ongevraagd advies overal waar ze komen, ze worden niet niet-serieus genomen door dokters etc etc etc etc

WT de hel is deze vergelijking? Waarom ben je zo geraakt? Date je zelf met een groot age gap? Ben je Bram?

47 likes

Nee, ik ben Bram niet en ik “date niet met een groot age gap”. Ik maak een punt van hoe ik het voel en ervaar. Waarom reageer jij er zo heftig op?

1 like

Omdat het een hele rare vergelijking is. Vind je er zelf logica in zitten?

4 likes

Ja.

1 like

Maar vind je zelf ook niet dat er bij een groot leeftijdsverschil scheve verhoudingen kunnen ontstaan? Ook als de jongere persoon hier helemaal zelf voor kiest, kan het echt in de weg staan van eigen ontwikkeling. In sommige situaties kan dit zelfs richting grooming gaan. Er zullen vast relaties bestaan waar het wel goed gaat, maar lijkt me wel goed dat dit niet helemaal normaal gevonden wordt?

10 likes

Om een punt te maken moet je eerst begrijpen wat ‘discriminatie’ betekent voor je daar te pas en te onpas mee gaat roepen. Het klinkt echt te onzinnig voor woorden.

Niet alles wat kan en mag is verstandig om daadwerkelijk te doen. En als jij of je naasten op bijna 40-jarige leeftijd comfortabel zijn met het daten van iemand die net 20+ is: lekker doen. Maar het is van de zotte om zo verongelijkt te reageren op de m.i. terechte kritiek daarop.

Hier gaat ‘je bent zo jong als je je voelt’ gewoon niet op. 17+ is verdomd oud. Als het een vrouw van 20 was geweest met een man van 37 was de kritiek net zo geweest.

3 likes

Vind het eerder raar dat er nog uitgelegd moet worden dat bij zo’n groot leeftijdsverschil waarbij de één net tiener-af is er een groot verschil in ontwikkeling en levenservaring is die een relatie per definitie ongelijkwaardig maakt. En dat is vooral creepy, omdat Bram stelselmatig deze verhouding lijkt op te zoeken in zijn relaties.

Maar nee, inderdaad bijna hetzelfde als fatshaming!

82 likes

Ik snap dit niet, het gaat niet om uitsluiten vanwege bepaalde (uiterlijke) kenmerken. Het gaat over een (evt groot) verschil en de verhouding of afhankelijkheid daarin. Kun je het missh mee oneens zijn maar wie wordt gediscrimineerd dan?

Edit; wat @Zemraluani zegt

1 like

Nou, dat zou kunnen, maar in dit geval zijn het wel volwassen, intelligente mannen die hier zelf voor kiezen. Om dan grooming te insinueren vind ik niet ok.

Er wordt heel veel geĂŻnsinueerd in de voorgaande reacties. Ook over mij. Niet ok, lijkt me.
Waarom is het terechte kritiek, @Nestley_Toulhouse ? Dat is nu juist waar ik zo’n moeite mee hebt, dat dit een relatie met consent is.

2 likes

Het gaat niet om consent maar om gelijkwaardigheid. Als ik nu terugkijk naar toen ik 19/20 was, was ik mentaal nog heel erg zoekende op alle vlakken, kon ik nog niet goed relativeren, lag ik regelmatig behoorlijk in de knoop met mezelf etc. Dat hoort bij de levensfase, je gaat van puber naar volwassene en gaat voor het eerst echt loskomen van je ouders. Daarom ben je nog steeds heel beïnvloedbaar, kun je nog steeds niet heel goed langetermijngevolgen inschatten etc. Veel mensen beweren dan ‘volwassen te zijn voor hun leeftijd’, maar dat valt in de realiteit vaak wel mee. Iemand van 38 is daarentegen al lang klaar met ontwikkelen, staat waarschijnlijk een stuk steviger in diens schoenen en heeft daarnaast flink wat extra levenservaring. Dat schept echt een enorm verschil in ontwikkeling, en daardoor is zo een relatie gewoon pertinent ongelijkwaardig.

Als Jelle nu 30 was, en Bram 48, hebben we het over hetzelfde leeftijdsverschil, maar ligt de mentale ontwikkeling niet meer zo ver uit elkaar. Dan zou het prima kunnen, omdat we dan mogen verwachten dat een 30-jarige aardig is uitontwikkeld en niet zo ver achter ligt op iemand van 48. In de vlogs komt Jelle ook gewoon echt over als een typische twintiger

33 likes

Hoe oud was hij toen ze de relatie met elkaar kregen, wel 18+?

2 likes

Née

16 en thuiswonend en middelbare scholier

35 likes

How convenient dat je slecht bent in rekenen.

92 likes

Ik kan er als current 27 jarige echt niet bij dat je met een 16 jarige wĂ­l daten, dat verschil is echt enorm

55 likes

Of andersom. :eyes:

Maar dit gaat weer over Jesse. Jelle was al wel volwassen toch?
Verwarrend die namen haha

3 likes