Het gaat niet om consent maar om gelijkwaardigheid. Als ik nu terugkijk naar toen ik 19/20 was, was ik mentaal nog heel erg zoekende op alle vlakken, kon ik nog niet goed relativeren, lag ik regelmatig behoorlijk in de knoop met mezelf etc. Dat hoort bij de levensfase, je gaat van puber naar volwassene en gaat voor het eerst echt loskomen van je ouders. Daarom ben je nog steeds heel beïnvloedbaar, kun je nog steeds niet heel goed langetermijngevolgen inschatten etc. Veel mensen beweren dan ‘volwassen te zijn voor hun leeftijd’, maar dat valt in de realiteit vaak wel mee. Iemand van 38 is daarentegen al lang klaar met ontwikkelen, staat waarschijnlijk een stuk steviger in diens schoenen en heeft daarnaast flink wat extra levenservaring. Dat schept echt een enorm verschil in ontwikkeling, en daardoor is zo een relatie gewoon pertinent ongelijkwaardig.
Als Jelle nu 30 was, en Bram 48, hebben we het over hetzelfde leeftijdsverschil, maar ligt de mentale ontwikkeling niet meer zo ver uit elkaar. Dan zou het prima kunnen, omdat we dan mogen verwachten dat een 30-jarige aardig is uitontwikkeld en niet zo ver achter ligt op iemand van 48. In de vlogs komt Jelle ook gewoon echt over als een typische twintiger