Oh shit is dit een andere boy? Dan is het wel een patroon lol
Volgens mij wel
Ik kan een heel eind meegaan in je redenatie. Fijn trouwens dat je, als een van de eerste de tijd neemt om met argumenten het gesprek aan te gaan.
Waar ik moeite mee hebt is, is je stelling dat dit pertinent niet gelijkwaardig is. Het zal soms niet gelijkwaardig zijn, maar soms ook wel.
Het zou ook best kunnen dat de vorige relatie van Bram (met Jesse) is uitgegaan omdat zijn jongere vriend in een volgende levensfase kwam en de relatie daarom niet meer werkte. En dat kan ook weer gebeuren met de huidige relatie. Maar om deze relaties dan te veroordelen? Als beide het willen?
En eerlijk, ik kijk ook wel eens naar die vlog en vraag me af waarom Bram zo graag zoân jonge vriend wil. Maar dat is toch zijn voorkeur? Dat mag toch? Het is niet mijn keuze, maar ik veroordeel hem er niet om.
Als t ooit uitgaat met Jelle zou hij dan ook nog doodleuk mee gaan op vakanties netzoals Jesse. En zijn er nog meer namen die beginnen met Je en eindigen met een e klank?
Maar als jij je dat ook afvraagt, waar komt deze sterke verdediging dan toch vandaan?
Ja dit is een andere jongen! Lijken veel op elkaar en de namen ook. Leeftijdsverschil tussen Jelle en Bram is nog groter (18 jaar) dan het tussen Jesse en Bram was (11 jaar). Jelle was geloof ik net klaar met zijn VWO toen zij begonnen af te spreken, dus rond de 18.
Edit; nog iets wat de situaties ongelijkwaardig maakt; Jesse was fan van de band waar Bram in speelde, en Jelle was trouwe kijker van zijn vlogs (als tiener zijnde)
Omdat het me om het principe gaat. Waarom een relatie veroordelen als de twee personen volwassen en weldenkend zijn, en beiden met consent in de relatie zijn?
Ik snap niet zo goed waarvoor ik mij moet schamen. Ik vraag mij gewoon af wat het arbeidsconflict is, waarop hij is aangesproken en waarom hij daar weg wilde.
Omdat 18+ puur juridisch als volwassen beschouwd wordt, maar als we kijken naar de ontwikkelingsbiologie en -psychologie, zijn onze hersenen pas echt als âvolwassenâ te beschouwen na de 26/27 jaar.
Juridisch moest er ergens een grens gesteld worden tussen minderjarig en meerderjarig, maar het is niet dat je de dag dat je wakker wordt als 18-jarige, je ineens net zo ver ontwikkeld bent als iemand van 30+. Jelle mag dan meerderjarig zijn, zijn beoordelingsvermogen is echt nog lang niet zo ver als dat van Bram en ligt momenteel waarschijnlijk nog dichter bij dat van een puber dan bij dat van een volwassen persoon
Misschien niet, maar ik vind het dan nog wel makkelijk om de relatie als vies of ongelijkwaardig af te doen. En ik had niet de indruk dat er veel mensen dit zorgvuldige psychologisch beoordeelden, veel meer met hun onderbuik en eigen mening. Daarnaast, wellicht zijn je hersenen nog niet even ontwikkeld als iemand die 10 jaar ouder is, dat maakt een relatie nog niet âniet okâ. Want waarom zou je dan op die leeftijd wel een relatie met een leeftijdsgenoot aan mogen gaan? Omdat dat sociaal en maatschappelijk wel geaccepteerd is?
Omdat die persoon in dezelfde levensfase zit, dus op het zelfde niveau = gelijkwaardig. Ze zullen elkaar wel beĂŻnvloeden, maar niemand gaat extreem de mentale overhand hebben omdat de ontwikkeling gelijk op loopt. Heeft niks met maatschappelijke acceptatie te maken dus.
Nogmaals, ik denk dat 30 en 48 ook als een onconventionele relatie wordt beschouwd. Toch denk ik dat veel mensen dat wel kunnen aanvaarden, omdat het écht twee volwassen mensen zijn. Dat kan je gewoon niet zeggen van iemand van net 20 en iemand van 38.
Age ainât nothing but a number
Oké Aaliyah
40 dus je bent niet te jong voor hem
Is hij vrijgezel terug? En heeft hij dat lelijke lange haar nog?
Ik ken hem verder niet persoonlijk. Maar mocht ik hem tegenkomen zal ik t vragen.
Zeg dat ie wat moderne dansmoves op mij mag uitproberen.
Je hebt gelijk! Wilde mân nichtje afgelopen weekend uithuwelijken aan iemand die dâr wel zag zitten, maar twijfelde toch. Je hebt me overgehaald om haar toch te motiveren het wel te doen! Dank hier voor.
Sorry maar een ouder iemand die doelgericht naar veel jongeren mensen opzoek gaat steeds vind ik gewoon een creep.
Boeit me verder ook geen kut of iedereen wel of niet ontwikkeld is. En een voorkeur voor mensen die eruit zien als 15jarige vind ik ook niet echt goed te praten.
Ik koos er op mijn 19e ook voor om een relatie te hebben met iemand van tien jaar ouder. Het hebben van deze relatie was vrijwillig, jarenlang.
Maar nu het uit is en ik zelf richting de leeftijd kwam van mijn ex toen wij samenkwamen, zie ik pas in hoe ongelijkwaardig deze relatie is geweest en op welke vlakken hij mij heeft geremd in mijn ontwikkeling. Ik kon dat als begin twintiger echt niet overzien.
Ik ben inmiddels 30 en al een tijdje van hem af, maar pas nu besef ik dat de dingen die ik hem kwalijk neem grotendeels door die ongelijkwaardigheid kwamen. Dus ja, ik gaf consent voor de relatie, maar met de kennis van nu kijk ik er heel anders naar.