Het andere YouTubers/bloggers topic #19

@Bill en @chasingrainbows ja ze had er echt een dagje van gemaakt. Verhalen uitgezocht foto’s erbij en dan naar alle lokaties waar mijn bed overgrootmoeders gewoond en geboren zijn.
Heel erg leuk.

Ook als een voorouder wat belangrijker was zijn er veel dingen bewaard. Zoals de fam Glorie

Mijn oudmoeder is aagje Glorie geb. 1812

8 likes

Ze heeft heel eventjes een eigen bedrijfje gehad. Maar nu niet meer.

Ze zijn bij archieven ook best welwillend om te helpen hoor!

5 likes

Maartje geb. op 23 maart 1847, woonde in de Burg. Mooijstraat, genoot in Castricum en verre omgeving bekendheid als ,kankerjuffrouw"; ze werkte met kruiden en wist zo menigeen, die ten dode was opgeschreven, in leven te houderi.

Haha wow. ‘Kijk daar heb je die kankerjuffrouw!’

32 likes

Bedrijf

37 likes

:muscle:t2:

13 likes

200 jaar eerder had ze heks geheten.

Maar wel tof hè, uit de natuur zijn zoveel geneeskrachtige kruiden te halen

4 likes

Mijn opa heeft dit ook gedaan. Is al tot de vijftiende eeuw gekomen (misschien inmiddels zelfs eerder?) met onze familie. Ik vind het ZO fantastisch. Ik heb voor mijn studie ook wel eens biografieën moeten schrijven met onderzoek bij het CBG. Ik wil spon voor archieven en daar een hype omheen :heart: in plaats van die stomme nietzeggende MyHeritage.

27 likes

Oh, ik vind voormoeders een mooi woord. Nog nooit gehoord❤

6 likes

Wauw dat is tof!!
Mijn vriendin komt vaak niet zover omdat in die tijd niet veel geregistreerd was, enkel als je gedoopt werd en die registers zijn heel vaak verloren gegaan.

Ja laat de mensen de archieven leren kennen! Je kunt er gratis heen en kan uren snuffelen. (Ik kom er vaak vanwege bouwarchieven)

3 likes

Zaanstreek-heiloo! Nah dan hebben onze voorouders elkaar vast wel eens gezien hahahah

5 likes

Had geen idee waar je tag over ging, was al aan het terugscrollen en doen, tot ik daarna een boos gezichtje eronder zag met mn naam erbij haha. Is tijdens t scrollen gebeurd denk ik, gebruik zelf eigenlijk sowieso altijd alleen t hartje maar uit die reeks :upside_down_face:

3 likes

In plaats van enthousiast te zijn zou ik me echt afvragen of het dan wel klopt :joy: my god wat schreeuwde ze hysterisch, leek ook alsof ze bijna moest huilen van geluk. Ze was ook zooo verbaasd dat ze qua dna het meest overeen kwam met mensen uit Rotterdam (OMG DIT KLOPT ECHT!!) maar dat lijkt me opzich best logisch als je halve fam in roffa woont of ben ik nou gek?

6 likes

@anon50301661 volg je Liza chloe nog? Er kwamen hele korte stills van het nieuwe huis voorbij. Niet echt boeiend eigenlijk. Ik zit me weer even te storen aan de vernoeming van de minor setbacks terwijl ze dus kennelijk een mega pand in Amsterdam kan betrekken en een tijdelijk huurhuis heeft

9 likes

Jezus wat heerlijk als je ouders rijk zijn.

4 likes

Ik volg haar alleen om het eindresultaat van het huis te zien.

10 likes

Ja ik wil jullie niet aanzetten tot haat, maar het ergert me steeds. Terwijl ze het denk ik niet kwaad bedoelt en het gast vooral met mij te maken heeft, but still

2 likes

Niet liegen, Jannie. Maakt je lelijk.

8 likes

Ik ben even gaan kijken en denk dat ze wel genoeg geld heeft om die te zandstralen. Kan ik ergens een volledige house tour vinden of is het enkel met die “new home” highlight te doen.

4 likes

Is goed Julia, lijkt me heeeerlijk om aan te werken met precies niets in mijn rug. Ook erg fijn dat als ik zo’n eiland in m’n huis mik ik dan geen bank, geen eettafel en geen kast meer kwijt kan. Maar ga er nu een halen! De keukenboer wil mij vast sponsoren met mijn 300 volgers

39 likes

Als je graag naar een leuke transformatie wil zien, Gaelle Garcia Diaz is een Belgische influencer met een cosmeticamerk en heeft een super groot huis gekocht waar veel werk aan was. Is een video van een uur maar is gewoon prachtig. Het is wel in het Frans :smiley:

4 likes