Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Bij het programma de perfecte verbouwing hebben ze er ook een handje van om de helft van de woonkamer keuken te maken. En dan het liefst pontificaal in het midden van je huis. Als je zo’n verbouwing kan betalen, dan bestel je toch lekker iedere dag eten denk ik dan.

6 likes

Waar kan ik het filmpje vinden? Zit op insta en yt te kijken maar ik zie hem niet.

6 likes

wth wie wil dit

4 likes

Nou bij een stadsarchief. Of archiefbeheer.
Bijvoorbeeld Zoetermeer (weet niet meer precies je woonplaats maar zuid-Holland)

https://stadsarchief.zoetermeer.nl/zoeken.php?overzicht=alles

Ze beheren vaak ook de omliggende dorpen/gemeenten

Bij ons bijvoorbeeld is veel te vinden in Alkmaar voor alle steden en dorpen in de kop van Noord-Holland
Zaanstad = in het gemeentehuis
Westfriesland = West-Fries archief in Hoorn
Waterland = waterlands archief in Purmerend

Bijvoorbeeld.
Ze hebben veel digitaal maar ook nog oude boeken

8 likes

vooralsnog alleen nog korte snippers aan film. Misschien doet ze uiteindelijk een home tour, maar deze influencer is tot nu toe niet zo van alles delen.

4 likes

Sorry, had direct de link moeten delen. Veel kijkplezier!

11 likes

Thanks ik ga kijken!

Ben een sucker voor home tours op youtube haha. Echt mijn favo videos. Vind het altijd zo leuk om bij mensen binnen te kijken.

7 likes

lol dit kijken doet me echt aan Frans lessen denken, dat ze dan aan het einde vragen: wat zei de presentatrice over de keuken (was deze; totaal uit de tijd/lelijk/vies).
Terwijl het zijn gewoon mensen die een filmpje opnemen in hun moedertaal :joy:

12 likes

ik ben sowieso nog nooit bij iemand een keukeneiland tegengekomen waarbij ik dacht “joh, praktisch” vaak echt loze ruimte en een lomp blok wat onhandig ingericht wordt waardoor je bijna om dat ding aan het shorttracken moet

42 likes

Ik dacht dat ik geen keukeneiland wilde, nu wil ik er dus een om omheen te kunnen shorttracken.

36 likes

Of Grieks?

8 likes

In essentie te gek om zo’n hele verbouwing van start tot finish te zien, maar ik vond de schokkerige beelden niet te doen. Ik spreek geen Frans dus met de ondertiteling erbij, flinke koppijn nu :sweat_smile:

4 likes

Zo ga ik dat vanaf nu ook gewoon noemen.

7 likes

Wat een overtrokken reactie

11 likes

Hoe noem jij een klein bedrijf?

8 likes

Ook een bedrijf. Bedrijfje vind ik klinken alsof je het niet serieus neemt. En als je erop gaat letten, zijn het echt vaak vrouwen die het over hun “bedrijfje” hebben.

34 likes

Ik snap je punt hoor, maar als ik zzp’er was, net iets opgestart had of kleinschalig iets deed o.i.d. dan zou ik ook eerder spreken van mijn bedrijfje dan mijn bedrijf. Dat betekent in mijn ogen niet dat het minderwaardig is, maar gewoon dat het niet zo grootschalig is. Niet gek dat mensen dat onderscheid willen maken toch? Als iemand liever spreekt over ‘mijn bedrijfje’ dan ‘mijn bedrijf’ zie ik het probleem niet. Overigens had mijn moeder een jachthaven met restaurant en sprak ze over ‘haar bedrijf’, net als veel andere eigenaressen in de toerisme/horecasector. Hoor ook vaak genoeg mannen over ‘hun bedrijfje’ (hoewel dat opvallend vaak een ‘startup’ is :joy: dus ergens snap ik je punt best)

4 likes

Maar @JeMoeder heeft wel een punt hoor. Ik heb zelf een bedrijf gehad (met werknemers) pre corona en er werd regelmatig -met name door andere vrouwen- gevraagd naar mn bedrijfje. Ik corrigeerde dat ook hoor; ik was niet kleinschalig of net begonnen maar gewoon een serieus te nemen ondernemer :fu:

29 likes

Maar ook al begin je net en heb je geen werknemers: voor jou (of voor een ander) is het groots en “bedrijfJE” klinkt alsof je dat niet respecteert.

6 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Stel je persoonlijke vraag #34