JaâŠ
Wel vind ik het argument âdan gaat de een veel eerder doodâ altijd erg stom en slap. Dat weet je helemaal niet, je kan wel hopen dat iedereen gewoon gezond 90 wordt en dan sterf je inderdaad niet samen hand in hand van ouderdom, maar het leven is een wilde gok en je kan ook op je 35e binnen twee maanden overlijden aan bijv. kanker helaas
(En leer mij één persoon kennen die nooit iemand veel te vroegtijdig heeft verloren.)
Dat heeft heel weinig te maken met het werkelijke punt: dat een relatie tussen twee mensen in zeer verschillende leeftijden&levensfases een scheve, ongezonde machtsverhouding met zich meebrengt.
Mijn oom en tante, leerling en directeur, scheelde ook 25 jaar. Pas op mijn 16/17e besefte ik me pas hoe bizar dat eigenlijk was. Zijn dochters waren even oud⊠toch was het een mooi stel
Ja bizar hĂš? Maar als kind had ik dat gewoon niet doorâŠ
Best veel comments van vrouwen die op jonge leeftijd met een man gingen die veel ouder was. Vinden zichzelf ook âvroeg volwassenâ. Snap wel dat men het vervelend vindt om te horen dat mensen het vroegere gedrag van je partner afkeuren maar het gebrek aan reflectie stoort mij echt. Met 15 zit je op de middelbare school. Zelfs volgens alcoholwet van voor 2014 had je nog niet eens een glaasje wijn mogen bestellen bij het eten omdat je een fucking kind bent.
Echt, hoe kan je hierop terugkijken en de kritiek op je relatie nog steeds afdoen als âvooroordelenâ.
âIk was âvroeg volwassenâ en hij had een âjonge geestââ
Same en in mijn ervaring hebben die volwassen mannen daar alleen maar misbruik van gemaakt en de trauma alleen nog maar erger gemaakt
Ik volg die podcast over de verbouwing van Leonie van Gewoon wat een studentje 's avonds eet, en ik ben echt blij dat ik niet naast ze woon
Stucwerk dat bij de buren naar beneden komt, een gedeelde muur die nu vol in de regen staat, waar zij op een zaterdag even een dekzeiltje overheen gegooid hebben⊠Binnenkort lekker heien. hoop voor die buren dat hun huis straks nog staat
Daar schrok ik dus enorm van. Maar meer omdat ik hem echt geen 50 had geschat. Vind 20 jaar verschil toch wel flink.
Maargoed, dat komt ook misschien omdat mijn broers en ik enorm schelen in leeftijd en ik nogal snel denk wanneer ik zoiets hoor âHet had me broer kunnen zijnâ en in mijn ogen zijn die ook echt veel ouder en zitten op een totaal ander niveau dan dat ik zit.
Maar ze hebben dus een podcast, vlogs, haar diary op haar blog 2x per week, haar Instagram en nog dit:
Hoeveel kan je over die verbouwing aan content bedenken zeg.
Haahaha serieus een âpetje afâ voor je verbouwing?! hoe verzin je het
Ik ben echt een zure trut maar kan me hier zo aan storen. Dat ze dan in die podcast gaat vertellen dat het maken van de podcast wel âŹ500 per aflevering kost omdat zij geen tijd heeft om hem te monteren. Dan denk ik: niemand heeft je gedwongen een podcast te maken? Jullie vonden het een leuk idee.
Het mooie is: het vergroot hun bereik aka je bent aantrekkelijker voor sponsors. Dus betaal lekker zelf en hark die #spon binnen.
Ik volgde Leonie vroeger en toen ze onlangs hier besproken werd ben ik haar weer gaan volgen. Nu weet ik weer waarom ik haar destijds ontvolgt heb, allll die maniertjes om geld te verdienen vind ik echt vet irritant bij haar.
Vooral die posts op haar stories om meer betaalde volgers te krijgen: âjoh ik help je graagâ & ontkennen dat het geld ook naar de verbouwing toe gaat. Dat is toch gewoon haar verdienmodel aka inkomen.
Ik vind haar verder inderdaad best leuk. Vind het ook leuk hoe eerlijk ze is over uitstelgedrag/heel de dag netflixen ipv werken etc.
Maar echt inderdaad haar manieren om geld binnen te harken. Was in de eerste lockdown ook zo verschrikkelijk, toen was ze echt aan het bedelen van âKlik op deze link, want dan krijg ik geldâ. Toen was ze ook op zoek naar een pinterest-expert tegen een lage vergoeding om te helpen met posts beter vindbaar maken (oftewel om nog meer geld te verdienen zonder er veel voor te moeten doen/te moeten investeren).
En toch heb ik liever haar openheid en transparantie over poging tot geld binnenharken dan die stomme trucjes van sommige influencers die ineens heel hard op zoek zijn naar X, iemand tips? en dan een sponnetje een week later.
LoĂŻs Kruidenier plaatst toevallig net een post over leeftijdsverschil in een relatie:
Ik zag bij Bobby bodt ook dat zij eigenlijk liever een klushuis had. Ik heb echt liever een huis waar ik eventjes wat moet verven en schoonmaken en thats it.
Ik vind het al heftig dat we op een nieuwe vloer moeten wachten en willen verven. Ik zit dan al aan mijn verbouwtaks terwijl die vloer voor ons gelegd wordt (zelfs het laminaat lol).
Oja ik wil wel een nieuwe keuken maar deze is ouder dan ik zelf ben.
Moet net even lachen om de nieuwste spon van Lotte. Ze heeft een giftcard van Hoog Catharijne en shopt bij Monki⊠een paar sokken. Hele winkel vol kleding maar zij koopt voor de cadeaubon een paar sokken. Geweldig!