Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Nee ze had de binnenkant van de kastjes geverfd omdat er wat zwarte vegen in zaten van het verven van de buitenkastjes. Zo had ik het gelezen op insta!

Ja ik wil zeker niet vergelijken metende markt hier in België maar fuck wat kut.

Oh oeps, verkeerd onthouden. Dan is het iets minder kut!

3 likes

Keuken is ook geverfd; deze was eerst grijs. Vond het op de foto’s ook echt opvallen dat het geverfd is

Leo verhuist: de woonkamer en keuken make-over (gewoonwateenstudentjesavondseet.nl)

4 likes

Ja dat weet ik maar buitenkant zat er nog prima op, ging nu voor de verkoop om de binnenkastjes. Dus niet dat die buitenkant alweer verrot is en ze nu even verven voor de verkoop XD.

Ooooh zo, ik had het eerste bericht van Harrrie niet goed gelezen sorry!!

Ik zou in ieder geval echt niet blij zijn met een overgeverfde keuken haha. Je kan wel echt lekker onderzoek doen naar wat en hoe ze alle klusjes in huis hebben uitgevoerd. Dat is wel chill naslagwerkje als koper zijnde.

2 likes

Kutste daaraan lijkt me dat je als je dit huis dus koopt op de geweldige styling dus gewoon weet dat je het vroeg of laat moet strippen om in de buurt van de betere labels te komen.

@Gaston vind wel dat ze het echt leuk gemaakt hebben als je ziet wat het was. Zo benieuwd naar hun nieuwe huis

6 likes

Het huis heeft zeker stijl (belangrijker dan energiezuinigheid hmmm? :laughing:) maar ik kan nog steeds niet wennen aan de zwartekozijnentrend.

4 likes

Dat fantastische dakterras is volgens de advertentie ‘bij gedogen’ met andere woorden als je buren gaan klagen of de gemeente het dakterras ontdekt kan je de boel afbreken en heb je geen buiten meer. En voor een half miljoen zou ik toch ook wel graag een buiten hebben.

15 likes

Het is eigenlijk gewoon niet instapklaar terwijl alles in de advertentie doet denken van wel. Vooral ernstig i.c.m. dus dakterras wat niet echt toestemming heeft.

@Gaston nee ik zou er ook echt niet blij mee zijn, maar het ziet er iig nog wel netjes uit na 2 jaar oid dus dat scheelt ietjes.

Edit: om even iets minder zuur te doen. Ik zou willen dat ik een huis had wat zo mooi was en in haarlem stond. Vind het alleen zuur dat je in de huidige markt hiervoor een half miljoen kan vragen terwijl er overduidelijk nog het één en ander opgeknapt moet worden om het toekomstbestendig te maken (en het dakterras dus potentieel helemaal geen bestaansrecht heeft). Maar dit hoort denk ik niet hier in dit topic thuis, wilde alleen benadrukken dat ik het huis qua styling/ligging echt geweldig vind.

3 likes

Oh hoe zit dat, het terras is toch gewoon van hen?

1 like

Ja het ziet er zo op de foto’s super uit maar ik vraag me wel af hoe het er in het echt uitziet. Ze hebben heel veel zelf opgeknapt maar ik denk dat dat in sommige gevallen wel ten koste gaat van de kwaliteit. Bijv. die keuken; ik denk dat de kastjes laten spuiten een mooier resultaat geeft dan zelf verven.

En ik denk ook dat als je alle meubels eruit haalt dat mijn basic interieur er heel misplaatst uit zou zien tussen alle bonte kleuren, printjes en behangetjes.

Al denk ik niet dat dat in deze markt veel uit maakt. Ik heb inmiddels vaak genoeg in huizen gestaan waarbij de afwerking zozo was en dat aan het einde vak de rit niet zoveel uitmaakte. Die kleine dingetjes kan je zelf nog even bijstippen

2 likes

Oh ik denk ook wel dat ze het zo kwijt zijn hoor, zeker in de huidige markt. Alleen denk dat het misschien wat minder instapklaar is dan dan het lijkt. En ik vraag me af of je bepaalde dingen nog helemaal goed krijgt. Bijv. die vloer zal je dan toch moeten vervangen als je geen zin hebt om regelmatig met een stift je vloer bij te tekenen. En als de keukenkastjes eenmaal geverfd zijn ga je ze misschien niet meer helemaal strak krijgen, ook niet als je ze zelf wel laat spuiten omdat de ondergrond dan niet egaal is.

4 likes

In de advertentie staat dakterras (bij gedogen) en zover ik weet heb je dan te maken met een dakterras waar geen vergunning voor is afgegeven. Dus eigenlijk is het een illegaal dakterras en zou je een vergunning bij de gemeente moeten aanvragen met het risico dat je die vergunning niet krijgt en alles kan gaan afbreken. Of de gemeente ontdekt je dakterras (bijvoorbeeld omdat buren gaan klagen) en ook dan kan de situatie ontstaan dat je alles moet afbreken.

Maar er staan wel meer opvallende dingen in de advertentie waar bij mij de alarmbellen van gaan rinkelen. Zo is ook te lezen dat de voorgevel dit jaar gehydrofobeerd gaat worden. Hydrofoberen Is het waterafstotend maken van je huis en dit doe je vaak bij vochtproblemen in je huis. Ook helpt hydrofoberen tegen de groei van schimmelsat bij mij dus vragen oproept naar de huidige situatie.

10 likes

Ah helder. Maar waarom zou een gemeente zo’n dakterras weigeren dan? Zo bijzonder is ‘t toch niet, iig niet anders dan een tuin of balkon ofzo. En anders staat ‘t toch maar leeg.

Het ligt oa aan het bestemmingsplan of je een vergunning krijgt. Ook heb je maken met aangezicht, welstand, veiligheid en privacy. Niet overal mag je op een dak iets bouwen omdat je dan bijvoorbeeld in de tuin of het huis van je buren naar binnen kan kijken waardoor je inbreuk maakt op iemands privacy. Maar sommige panden hebben niet de juiste constructie waardoor je er een dakterras op kan bouwen (daar zitten hele rekensommen achter want je wilt niet dat iemand een dakterras aanlegt en vervolgens dat de boel in elkaar stort etc en die bouwconstructie is niet altijd met het blote oog te zien) Een gemeente kan heel veel redenen hebben om een vergunning af te wijzen.

15 likes

Ja dat hydrofoberen sloeg ik ook op aan. Dat staat dus nog op de planning, wat betekent dat dit huis nú een vochtprobleem heeft. Prima dat ze het willen oplossen, maar als het niet goed gebeurt, wie is er dan verantwoordelijk? Het ziet er op de plaatjes allemaal mooi uit hoor, maar bij dit soort jubeladvertenties vraag ik me toch af wat de gebreken zijn. Ben wel benieuwd naar de NVM vragenlijst en wat daarin is ingevuld. Vind het altijd een beetje sketchy als de makelaar die niet vooraf al bij de documenten op de website zet. Zijn ze niet verplicht, maar toch, bij ons huis stond ie er wel bij en zo konden we tijdens de bezichtiging even letten op of inderdaad het houtwormprobleem op zolder was opgelost, zoals in de vragenlijst stond.

3 likes

Ja, bij mij rinkelen de alarmbellen ook als er overenthousiast vertelt wordt over de inrichting van een woning of wanneer de foto’s vooral veel detailfoto’s van kranen, meubels en accessoires etc bevatten. Eerlijk is eerlijk wat boeit het welk bank iemand heeft staan die staat er toch niet meer zodra je vertrekt.

En wat betreft dat hydrofroberen zou ik ook wel elk detail willen weten en goede afspraken willen maken (alhoewel, ik denk dat ik al direct afhaak bij dit soort dingen in een advertentie).In ieder geval wat ik lees in de advertentie maar ook de lokatie zou mij niet over de streep trekken om meer dan een half miljoen neer te leggen voor deze woning. Al weet ik ook dat ze het er in deze markt ongetwijfeld voor gaan krijgen.

Wat betreft die lijst, ik ben niet zo bekend met de werkwijze van makelaars. Ik heb mij ingekocht in een woning waar ik al een tijd in samenwoonde en uiteindelijk is diegene waar het huis oorspronkelijk van was ook weer vertrokken en is het huis nu van mij alleen. Maar ik zou het inderdaad wel zo netjes vinden wanneer je als makelaar openheid van zaken geeft. Lijkt mij als verkopende partij ook wel zo prettig om zo te voorkomen dat na de overdracht nog gedoe ontstaat. Maar ook hier geldt denk ik dat makelaars met heel veel wegkomen juist omdat de markt zo bizar is op dit moment. Grote kans dat dit soort huizen verkocht worden zonder voorbehoud van bouwtechnisch onderzoek/keuring. En dit soort huizen zijn volgens mij vaak opgeknapt op het oog en niet op kwaliteit en/of de toekomst.

2 likes

Ha ja dit wilde ik dus net zeggen, dit is qua drukte zo’n kutstraat. Doorgaande weg maar supersmal en minstens 10 bussen per uur die vlak langs je raam razen. Ook niet echt een gezellig straatje oid. Dus 5 ton voor een bovenwoning met illegaal dakterras met energielabel F…holy fuck

9 likes