Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Blijkbaar niet. Hier staat wel dat het moet als je komt uit een risico gebied (waaronder dus buiten de EU/Schengen), maar daaronder staat dan weer het soms niet hoeft als je gevaccineerd of hersteld bent: Negatieve COVID-19-testuitslag (testbewijs) verplicht bij reizen vanuit risicogebieden | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl

Weet niet hoe het met NY zit, maar zij zijn wel allebei gevaccineerd.

2 likes

Maar 1 kg staat toch ook gelijk aan 1 liter :joy:

2 likes

Sorry als ik je sarcasme mis, maar nee haha.
Met water wel, maar met andere stoffen niet. Een liter is gewoon een inhoudsmaat.

36 likes

Ik heb dat ook altijd gedacht 🥲

12 likes

OMG ik voel me echt zo dom nu. En nee ik was niet sarcastich :joy: Mijn brein ging letterlijk van “Oh wacht maar als ik 1 liter cement in de weegschaal gooi is t natuurlijk geen kilo” :joy:

5 likes

Haha misschien ook een soort verwarring met het grapje van ‘Wat is zwaarder, een kilo veren of een kilo lood’?

2 likes

Ja hahahaha, gelukkig weet ik dat dat 1 kilo lood is natuurlijk.
:stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

(nu was ik wel uhh…sarcastisch).

9 likes

Heb ik serieus vorige week nog gevraagd op de basisschool. De discussie die toen ontstond…! Echt leuk.

4 likes

Misschien volgende week nog eens vragen “wat is zwaarder, een liter veren of een liter lood?” Dat is dan een echte instinker haha

16 likes

Die zouden ze moeten kennen, áls ze hadden opgelet bij het antwoord op ‘wat is zwaarder’. Maar denk dat de meeste er alsnog in trappen.

2 likes

Ik ook tot nu toe??

4 likes

Ik dacht dit ook tot een paar weken terug. Ik kocht namelijk een zak van 20 liter potgrond en zei toen tegen mn vriend dat het wel pittig ging worden om dat ding terug naar huis te tillen. Werd toen ook uitgelachen en snapte achteraf ook niet hoe ik dat al die tijd heb gedacht.

10 likes

Haha zelfde verhaal hier :upside_down_face:

(Ik wist wel dat een liter niet hetzelfde is als een kilo, maar dat potgrond zó licht was, had ik niet verwacht.)

1 like

@anon4775214 als je het test wil je dan wel het antwoord delen? Ben ook benieuwd.

Ik dacht dat 1 kilo ook hetzelfde was als 1 liter, ongeacht vloeibaar of niet. Nu ik het hier lees vind ik het echt dom van mezelf hahaha

2 likes

Whaha fuck dit is ws het enige moment dat ik werkelijk wijzer word van dit topic :exploding_head:

10 likes

Chocomelk lijkt me zwaarder, dat pak is ook kleiner dan een liter melk toch?

1 like

Huh maar 1 liter vloeistof zou altijd dezelfde grootte moeten hebben.

10 likes

Dat hangt toch af van de dichtheid van de vloeistof?

4 likes

Dat met die vloeistoffen en de dichtheid daarvan is echt de reden dat ik Amerikaanse recepten met cups en teaspoons haat. Je moet van elk product los gaan opzoeken hoeveel gram/ml/l een cup dan is.

12 likes

Nou ja van de basisschool herinner ik me weinig en natuurkunde heb ik net met een 5,5 ofzo afgesloten en zo snel mogelijk laten vallen dus daar weet ik ook nog weinig van :sweat_smile:

14 likes