Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Ik had tot groep 8 een speciale kaart met uitleg over mililiter centiliter hectoliter (??) en de meters en die mocht ik er bij houden bij de toets dus dit was echt ver boven mijn niveau :joy:

5 likes

Nee hoor, want een cup is ook een inhoudsmaat (net zoals een liter dat is). Je kunt het dus ook beter omrekenen naar een andere inhoudsmaat zoals ml.
Je kunt dus alles in je maatbeker afmeten, 1 cup is 236 ml en dat is altijd hetzelfde of het nou bosbessen, meel of melk is.

2 likes

Dacht jij (tot vandaag) dat 1 liter altijd gelijk was tot 1 kilo?

• Ja
  • Nee
  • Ik denk dit nog steeds

0 stemmers

2 likes

giphy

23 likes

Hahahahah love deze vergelijking

3 likes

Nou die liter slagroom weegt dus waarschijnlijk iets meer dan 1 kilo, want slagroom is dichter dan water.

Edit: even opgezocht, maar dit is niet waar. Water heeft een hogere dichtheid dan slagroom :exploding_head: Voor mijn beurt gepraat!

2 likes

Ik snap alleen dan nog niet hoe 20L potgrond een kleine zak kan zijn?

Voel me echt teruggeworpen naar groep 8 en de brugklas, toen snapte ik er ook al geen zak van, of nouja. ik wilde er geen moeite voor doen het te snappen vermoed ik…en met recht want dit is de eerste keer in mijn naschoolse carrière dat ik me ermee bezig hou…door Enzoknol :joy: :joy:

9 likes

Dankjewel! Ik begrijp het geloof ik nu :grin:

2 likes

Mijn vuilniszak is 50L. Die weegt ook geen 50 kilo als hij vol is, behalve als ik hem vul met stenen ofzo. Dus 50 L is de grootte van de zak, ligt eraan wat je er dan in doet hoe zwaar hij is. Potgrond weegt ook niet zoveel en 20 L is een kleine zak.
Edit: beetje zoals hierboven al gezegd :slight_smile:

8 likes

Je kan ook gewoon cups en van die maatlepels kopen? Ik vind het juist veel makkelijker werken dan alles afwegen en meten.

4 likes

Nu je het zegt begreep ik de liters bij vuilniszakken ook al nooit haha wat erg, ben wel oprecht blij dat ik het nu snap :grinning_face_with_smiling_eyes:

9 likes

Ik vind een cup creamcheese of boter wel irritant hoor. Moet je dat weer uit die schep schrapen en is ie helemaal vies als je daarna bloem erin wil doen bijv. Dan liever de kom gewoon op de weegschaal en steeds alles erin gooien direct uit de verpakking. Zag bij Cooking with Paris ook de hele tijd dat ze met die cups en lepels werkten, echt verschrikkelijk onhandig.

5 likes

Ik zie bij Emmymade dat ze altijd mega handige cups gebruikt die als een soort pushup systeem werken, dus je vult je cup met boter of whatever, en dan push je dat zo omhoog uit de ‘vorm’, gebruik je letterlijk alles ervan en je hoeft het erniet uit te schrapen. Ik wil het.

2 likes

Ja dan kan het nog wel, maar die gewone cups, nee brrr.

3 likes

Slagroom (de opgeklopte dan) is iig wel luchtig :joy:

2 likes

Hahaha omg ik wist niet dat mijn 1 liter, 1 kg opmerking zoveel los zou maken. Ik zei dat Enzo en Myron DOMME dingen zeiden, maar misschien is dit toch niet zo algemeen bekend als ik zelf dacht. Blij dat veel mensen iets geleerd hebben vandaag :joy:.

14 likes

Jennie heeft een crypto Instagram account…

2 likes

Jennie from the Blockchain?

92 likes

Hahaha nee @jenscryptodagboek. Gemiste kans!

6 likes