Vraag me ook echt af of Sanny dat artikel leest en dan denkt: oja Zarayda wilde niet inenten en kwam toch in het ziekenhuis terecht. Misschien niet zo handig…
Wauw wat een mooi huis. Alleen ik hoorde net wel in een filmpje dat er een hele drukke autoweg naast ligt. Maar ben verder vooral jaloers
Het schijnt extra knus te zijn om de vlog s avonds te bekijken. En vanavond kun je zelfs live meechatten!!
Omg ja en dan ga ik ondertussen m’n kerstboom optuigen en alle lampjes aan doen en oh zo knussssss
Ik kijk nu steeds dit kanaal en sommige dingen uit het geloof zijn zo raar. Zoals dat je wel een pruik mag dragen, maar niet je haar mag laten zien.
Of al die dingen die je op sabbat niet mag doen zoals een lichtknopje gebruiken. Dus dan moet je een timer installeren.
Ik vind het rete-interessant maar ook heel vreemd. Lijkt me echt een gedoe en ik zou er nooit in geloven dat het echt niet mag van God, als ik al in een God zou geloven.
Wow als je die buitenkant ziet heb je geen idee dat het van binnen zo groot is
Ik ben inmiddels twee uur verder en vele filmpjes verder van haar😂
Hahaha dit is echt top. Ik zat toevallig laatst nog na te denken over deze regel, of mensen dan bijv. de dag van tevoren het licht al zouden aanzetten. Maar dit kan natuurlijk gewoon. De letter van de wet vs. de geest van de wet, I guess.
Bij This American Life (podcast) was laatst ook een verhaal van iemand die zo was opgegroeid, en die noemde ook veel van die regels. Hij kreeg bijvoorbeeld op zijn kop omdat hij tijdens sjabbat met zijn vinger op een beslagen raam zat te kriebelen of zoiets, want dat kun je zien als schrijven, en schrijven is werken, en werken mag niet 
Kan het niet gewoon met een stok, of via de wifi met een app? 
Melinda Strauss op Tiktok maakt heel veel video’s over het geloof en ik vind dat echt zo interessant
Het is niet dat je het lichtknopje niet mag aanraken met je vinger, je mag gewoon niet ‘werken’ (oftewel het licht aan zetten op welke manier dan ook. Wat in mijn beleving geen werken is haha). Je mag ook niet koken bijvoorbeeld, dus kun je een warmhoudplaat gebruiken.
Ik vind het echt fascinerend.
@Spaarlamp jammer dat ik geen tiktok wil, maar lijkt me super interessant!
Is de trap nu uit alle foto’s gelaten? Dat ding met panterprint.
Haha ik was daar ook al naar opzoek, maar inderdaad ik vind hem ook niet terug 
Volgens mij is die opnieuw bekleed? Ik zag wel een trap (vgm op het filmpje) maar die was gewoon bruin ofzo
Volgens mij zijn bepaalde muren ook opnieuw geverfd en zijn er andere meubels in gezet, herkende iig haar slaapkamer er niet in en die kast in de woonkamer heeft ze ook nooit gehad. 
Ja zullen misschien andere mensen hebben gewoond in de tussentijd?
Hahaha en dan de première ook nog verkeerd instellen
🥲
Wat schattig dat water en bruggetje erachter.
En dan toch, zo’n groot oppervlak en dan nergens een rommelkamer om je wasgoed te laten drogen, stofzuiger op te bergen. Overigens genoeg kasten dus is wel goed over nagedacht
Wat een positieve en respectvolle comment section! Vaak als mensen open over hun geloof of cultuur praten zie je echt zoveel van die “Meiland” reacties. Gelukkig kan het ook anders.