Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Ik weet niet of ze hier helemaal hoort want volgens mij is ze op YT niet meer zo actief maar ik denk dat Yara inmiddels toch al wel bevallen is! Ben benieuwd naar de naam

3 likes

Haha ja 5 minuten lang zo’n raar tiktak achtig scenario met houten balletjes, en één best opvallende volger van Bonnie (dat meisje/vrouw die niet zo goed kan spellen) die maar bleef vragen waar de vlog bleef want het was al 19u geweest, al die volgers die zaten te babbelen, ik moest best een beetje lachen om de hele situatie

1 like

Ik denk dat ze een bedrijf heeft ingeschakeld om het helemaal verkoop proof te maken. Die zetten er neutrale meubels/accessoires in om het voor een zo breed mogelijke doelgroep interessant te maken. Het ziet er ook netjes uit maar inderdaad niks meer van Monica’s stijl in terug te zien.

Die hebben ze zeker in Israel, stoppen dan op iedere verdieping waardoor je het knopje niet hoeft in te drukken. Sommige dingen van shomer shabbat zijn, zijn wel fijn (zoals focus op familie en niet op je telefoon zitten).

3 likes

Ik weet dat Antwerpen een Eroev heeft. Waardoor mensen goederen mogen vervoeren in dat gebied.

Tegenwoordig wordt de eroev symbolisch uitgevoerd. Het is een draad die op boomhoogte (ongeveer zes meter hoog) rond een bepaald gebied gespannen wordt. Vrome joden mogen op de sjabbat buitenshuis slechts een beperkt aantal passen bewegen en niets, behalve eigen kleding, dragen, ook geen kinderen dragen of met een kinderwagen lopen. De eroev creëert een symbolische omheining waarbinnen joden tòch goederen mogen vervoeren tijdens de rustdag. Ook binnen de eroev mag echter niet alles vervoerd worden, bijvoorbeeld geen schrijfwaren, omdat tijdens de sjabbat niet geschreven mag worden.

6 likes

Ik had niet gedacht dat Laura sponticorvo nog irritanter en nog meer overdreven kon worden maar sinds ze bevallen is weet ik dat het toch kan

14 likes

Dan vind ik die houten boekenkast en random gitaar wel een rare keuze :woozy_face:

2 likes

Dit zijn verkoopfoto’s van voordat het huis door Lars en Monica gekocht/bewoond was. Ik herken ze, bekendeburen heeft dezelfde foto’s paar jaar terug ook al gedeeld.

6 likes

Inderdaad mega fascinerend! Wat ik me dan ook afvraag is dat joodse mensen hun haar onder hun pruik vaak afscheren, het is dus volgens hun geloof het best om helemaal geen haar te hebben? In de islam bedekken mensen hun haar omdat het gezien wordt als iets moois wat exclusief moet blijven (tenminste, dat is wat mijn gebrekkige kennis van de islam mij verteld haha), maar in het jodendom is de reden dus weer totaal anders, blijkt maar weer.

Amsterdam heeft ook een Eroev. Maar volgens mij niet meer met een draad, maar met een watergrens, dat mag kennelijk ook.

3 likes

Oh ja, dat is goed mogelijk. Ik dacht dat dit misschien meubels uit Robbert zijn vorige huis waren omdat het zo niet haar stijl is.

2 likes

Wat is dit met influencers die reclame maken voor beleggen? Vandaag Cynthia die het ook volledig rooskleurig schetst. Vind dit echt heel kwalijk dat zelfs beleggen tegenwoord gepaard gaat met advertorials?

14 likes

Ik vind het ook echt een beetje kwalijk: dat je mensen wijst op het bestaan ervan kan ik me inbeelden. Maar dit soort voorrekeningen totaal gebaseerd op een rendement van 8% omdat dat de afgelopen dertig jaar ook zo was? Krijg ik een naar gevoel van. Moet wel zeggen dat ik vind dat Cynthia ook duidelijk ingaat op de risico’s. Vind ik toch minder erg dan influencers die crypto linkjes delen waar ze zelf belang bij hebben.

“Stel nou dat ik vandaag begin met indexbeleggen met een startinleg van €5.000. Daarna stort ik elke maand €250 in mijn indexfondsen. Dus ik gebruik exact dezelfde bedragen. Ik ga uit van een gemiddeld rendement van 8%. Over 29 jaar is mijn geld dan €369,920.44 waard. Terwijl ik €92.000 heb ingelegd.”

5 likes

Ze spreekt ergens ook over 1 miljoen, zo gevaarlijk om concrete cijfers te geven

4 likes

Ja vind je? Ik zie alleen een korte zin aan het begin met “Let op: beleggen gaat gepaard met risico’s. Je kan je inleg (deels) verliezen.” en iets verderop iets met “Ik beleg alleen met geld wat ik kan missen” maar wat betekent dit concreet qua risico’s? Misschien kijk ik er over heen, maar ik zou echt veel meer verduidelijking verwachten over risico’s.

Wat ik ook vooral kwalijk vind is dit: " Ik ga uit van een gemiddeld rendement van 8%. Over 29 jaar is mijn geld dan €369,920.44 waard. Terwijl ik €92.000 heb ingelegd.” als een soort reclame voor sparen voor je pensioen, terwijl dit het meest positieve scenario is en er nergens iets gezegd wordt over wat voor bedrag het zou kunnen zijn bij een minder gunstig scenario met verliezen. En inderdaad er wordt zelfs 1 miljoen genoemd verderop.

6 likes

Haha de influencerlat ligt bij mij laag hoor. Ik vind het sowieso al iets dat ze er wel aandacht aan besteed. Wat mij betreft moet je dit soort dingen sowieso gewoon niet doen

6 likes

Dit heb ik ook heel lang niet echt begrepen, maar het is eigenlijk heel logisch. Je moet geen geld inzetten met het idee dat je het makkelijk weer terug kan krijgen als je een grote uitgave wil/moet doen. Als geld apart wil houden als buffer voor noodzaken dan moet je dat geld niet in beleggingen of crypto’s steken. Je moet eigenlijk bereid zijn om het geld allemaal nooit meer terug te zien.

Maar misschien begrijp ik je niet goed?

4 likes

Ik denk eerder dat het hier gaat om of je duidelijk genoeg uitlegt waarom je dat niet moet doen en wat het concreet betekent. Dat je aangeeft dat je dit lang niet begrepen hebt is precies het punt, zo’n zinnetje dekt de lading niet.

Dat is hier ook het probleem. Ik vind dat Cynthia best duidelijk uitlegt wat de risico’s zijn, maar het is uiteindelijk geen gedegen voorlichting. Die hoor je vind ik wel te krijgen bij reclame over een financieel product. Zeker als je zulke gunstige cijfers worden voorgehouden.

3 likes

Oh ik weet zelf wel wat het betekent, maar eigenlijk exact wat @Shaaar zegt.

3 likes

Ze geeft idd al veel info, maar wel echt te eenzijdig. Het is dit jaar een heel goed beursjaar, maar dat is zeker niet altijd zo en het is ook een kleine moeite om meerdere scenario’s toe te lichten: worst case (verlies), neutraal en best case (veel winst). Leuk hoor voor mensen die dit jaar zijn gaan beleggen en er een hoop mee hebben verdiend maar dit is echt niet elk jaar zo, was het maar zo’n feest :sweat_smile:

5 likes