Het andere YouTubers/bloggers topic #19

haha hoezo bedenk je ook dat dit gepast is om te vragen aan Bram de Wijs

10 likes

Ik snap wel wat ze bedoelt met dat het allemaal heel druk aanvoelt. Zeker als je net een boek hebt uitgebracht, ben je naast je gewone werk ineens ook best wat tijd kwijt aan interviews en promotie enzo. Snap dat je daar een beetje een onrustig gevoel van krijgt.

Maar aan de andere kant blijft Vlogmas altijd nog een keuze die je als vlogger maakt om extra veel te verdienen in december. Daar kan je dan om gaan zeuren, maar je kan het ook gewoon niet doen als je er geen zin in hebt of je het te veel vindt.

9 likes

Vloggers die klagen dat vlogmas veel werk is en ze het zo druk hebben. Het is een terugkerend jaarlijks probleem voor ze lijkt wel

32 likes

Wat een jonge dude ook :frowning: Mehhh

3 likes

Hij is 28, hij ziet er vooral jong uit dus

6 likes

Hm niet mee eens dat er gelijk sprake is van een ongelijkwaardige relatie als iemand eind twintig is.

9 likes

Ik begrijp dat het een risico is als je (een deel) van je priveleven deelt op het internet, maar áls het daadwerkelijk voorbij is tussen Bram en Matijn vind ik het wel pijnlijk dat er op bijna alle socials (en zelfs die van Bram de Wijs) wordt gevraagd naar waar Bram is.

Valt me trouwens wel op dat Bram (de Wijs) veel lijkt op te trekken met Matijn en de kinderen, vind dat heel mooi om te zien. Goede vriendschap lijkt me dat.

12 likes

Zijn wss dezelfde mensen die 24 december nog cadeaus halen.

2 likes

Bram (de Wijs :joy:) is ook zo lief met die kids. Echt leuk om te zien! Ik vind hem ook leuk met zijn neefje en nichtjes.

8 likes

Ik vond het ook wel een bijzondere rant. Heb het idee dat Bonnie geen plezier meer haalt uit het vloggen en het steeds meer een last voor haar is. De laatste maanden wordt het steeds opvallender vind ik, zo werd die hele vakantie uitgemolken zodat ze daarna weken niet hoefde te vloggen, vlogs die niet meer chronologisch zijn geüpload, in de vlogs stukjes van dagen bij elkaar rapen met gesponsorde spullen die ze moet laten zien enz. En dan die steeds langer wordende pauzes/vakanties tussendoor. Zie het nog wel gebeuren dat ze naar een of twee video’s in de week gaat. Vind het echt jammer. Vroeger vond ik haar echt de leukste vlogger maar als ze nu upload kijk ik het vaak niet eens af.

8 likes

Kreeg deze vanochtend ook op mijn YT-homefeed. Geweldig, echt mijn droom om ook zo’n huisje in Zweden te kopen. Gelijk op de follow button geklikt.

2 likes

Nog even over Matijn & Bram, zou ook best kunnen dat ze een open relatie of iets hebben?

3 likes

Niet dat ik ze ken maar op basis van de vlogs vind ik ze daar niet de types voor ofzo.
Zou het wel echt erg vinden als ze niet meer samen zijn, vond hun altijd heel leuk samen en hun relatie leek me ook altijd zo gezellig. Als je dat ik basis van de vlogs kunt beoordelen ten minste.

2 likes

Druk in Parijs?

4 likes

Ze werkt nu 7 dagen per week voor vlogmas dus snap best dat het veel is. Maar ik denk dan altijd aan Gio/Enzo Knol/Don die elke dag vloggen, dat is echt intens en heb daar echt respect voor. Het is niet alleen ff een camera oppakken, maar ook alle content bedenken en je leven erop aanpassen. Daarnaast editten bonnie en gio hun eigen vlogs wat ook best wat tijd kan innemen op je dag en dan kan je ook geen content maken. Plus in het weekend ben je ook aan het posten, filmen en editten dus je hebt nooit echt een vrij weekend.

Ik zeg niet dat het even zwaar is als in een fabriek werken, maar het is op een andere manier mentaal heel zwaar en ik heb oprecht respect voor dagelijkse vloggers.

6 likes

Ik heb geen medelijden met vloggers hoor, maar…
Het lijkt mij nogal afschuwelijk om je eigen misschien niet al te boeiende leven constant in te moeten zetten als content. Leef je gewoon je leven, of ga je je vooraf bedachte vlogs beleven?

Ik vind het heerlijk dat ik een specifieke taakomschrijving heb, een rooster, thema’s waar ik mijn in opdracht van de baas druk om mag maken en dan is het ook nog allemaal ‘zingevend’. Ik werk 40 uur. Dat zou wel wat minder mogen.

3 likes

Ja maar elk jaar hetzelfde verhaal, doe het dan gewoon niet

14 likes

Ik ben het eens met wat hier gezegd wordt hoor. Maar ze geeft zelf ook al aan dat ze niet eens 40 uur werkt, geen kinderen heeft en voornamelijk druk is met “leuke” dingen en zich daar weer schuldig over voelt, omdat ze zelf ook vindt dat ze juist dankbaar moet zijn.
Ik begrijp het ergens ook wel weer. Het is alleen wel een langdradig verhaal om zo te delen met mensen die het waarschijnlijk allemaal lastiger/drukker/zwaarder hebben, op welk vlak dan ook

4 likes

Ja dat is wel echt vlogmas, maar wat Lula zegt slaat ook op dagelijkse vloggers en daar vind ik dat niet voor op kunnen ‘dat het niet zo zwaar is’.

Sowieso kun je het editten beter uitbesteden met dagelijks vloggen, maar daar heeft Bonnie blijkbaar niet voor gekozen. Mijn vriend heeft ook weleens een vlogmas voor een youtuber geedit en die was geregeld van 20:00-00:00 nog zoet met editten elke dag in die maand.

1 like

Ze is druk van alle leuke sociale afspraken ja, het zou niet eens een gek idee zijn om die afspraken even op een laag pitje te zetten aangezien we toch in een pandemie zitten. Maar dat kan natuurlijk niet, dus dan maar klagen :thumbsup:

12 likes