Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Tsja, zo kunnen we ook wat vinden van Monica die naar een psycholoog gaat omdat ze last heeft van het dertigers dilemma. Dan kijk ik daarnaar als single 30 plusser in een veel te duur huurhuis van 30m2 omdat ik niks kan kopen in m’n eentje, met een ‘9 tot 5’ baan en dan betrap ik mezelf er ook op dat ik denk waar kan jíj je nou kut om voelen? Ik zou een moord doen voor alles wat zij heeft. Een kind, een relatie, een prachtig huis midden in Amsterdam, vrienden, gezondheid, goede looks, alle materiële spullen die je maar kan wensen…maar het is allemaal zo relatief en je weet gewoon niet hoe een ander zich voelt en waar ze tegenaan lopen. En dat een ander het veel zwaarder/moeilijker of minder heeft dan jij betekent natuurlijk niet dat zij nooit struggles (mogen) hebben.

Ik kan me ook echt wel voorstellen dat elke dag vloggen mentaal zwaar kan zijn. De hele tijd aan staan, leuk doen, je leven er inderdaad naar vormen, elke dag de druk om het interessant genoeg te maken om naar te kijken, de hele tijd naar je eigen kop kijken. Moet er niet aan denken :sweat_smile:

36 likes

Ik neem aan dat het over zingeving gaat, niet over praktische bezwaren rondom vloggen.

1 like

Dat is dus onzin.
Iemand die een gewone baan mentaal niet aankan, kan toch ook niet gewoon stoppen?
Nouja, dat kan wel, maar dan beland je tegenwoordig in de ziektewet en word je doorbetaald. Pas na een jaar gaat je baas 30% inhouden.
Als vlogger zit dat wel even anders

6 likes

Dat weet ik niet of dat zo simpel is. Ze zal het ergens ook wel heel leuk vinden, en het brengt geld in het laatje, ze heeft volgers die ze niet wil teleurstellen. Ik vind het wel een beetje hard. Tuurlijk als ze in elke vlog zou zeggen hoe zwaar ze het vond allemaal dan zou ik ook denken meid, kap ermee. Maar dit is (naar mijn weten) de eerste keer dat ze het zo uitspreekt en dan moet ze maar gelijk helemaal stoppen. Ze kan toch even overwhelmed zijn door alles, net een boek uitgebracht, campagnes, elke dag vloggen, naar Londen. Ja, het zijn ‘leuke’ dingen maar een mens mag toch wel eens even overprikkeld zijn? Het lijkt mij overigens ook erg lastig als je werk en je privé zó in elkaar overlopen dat je soms niet goed meer weet wat wat is.

10 likes

Ehhh dan kun je toch een baan zoeken die beter bij je past en waar je niet zoveel stress van krijgt

Alleen daar word je niet zo rijk van natuurlijk

18 likes

Aah oke, ik volg haar niet zo nauw dus dat wist ik niet.

2 likes

:grimacing:

Wat is je probleem precies?

5 likes

Ik kan op zich ergens wel medelijden vinden. Lijkt me vet kut als je een carrière bouwt op een super privacy beperkende hobby (want zo begint het toch vaak) dat niet meer echt leuk vindt (dit is breakdown nummer zoveel) en je alternatief bij lange na niet betaalt wat je nu krijgt. Vraag me ook af in hoeverre een vlogmas voor een kleine influencer echt iets is wat je kunt overslaan.

Edit: Het is zeker gezeik hoor, maar ik vind het ergens ook sneu dat je alles lijkt te hebben en daar toch niet van geniet.

17 likes

Bonnie zit in mijn ogen enorm in een bubbel en komt soms zo wereldvreemd over in haar reacties, alsof ze niets meer kan verdragen en niet doorheeft hoe geprivilegieerd ze eigenlijk is, heeft niks met overprikkeld te maken

9 likes

Ik volg qua youtubers alleen Deligracy & Katnipp, beiden hebben ook een vlogmas. En beide hebben al 1 of 2 dagen gemist met uploaden. Nu kan mij dat vrij weinig schelen of ze wel of niet elke dag wat plaatsen. Maar ik snap niet dat als je als youtuber daarmee begint je op dag 10 het al niet helemaal haalt.
Dat is voor mij het zelfde als dat je op je werk 31 dagen een patient een prikje moet geven en anders gaat ie langzaam dood. En op dag 10 heb je al 2x gemist.

Ik zou zelf (niet dat ik ooit ga vloggen) van te voren 4 of 5 andere content filmpjes op nemen en als je dan een keer niet uit komt of gewoon ff simpel een dagje wilt bij komen en dan heb je toch content. Zonder stress zonder een dag te missen.

2 likes

Of vloggen nu wel of niet een drukke baan is, deze breakdown komt ieder jaar terug, het zou goed voor haar zelf zijn als ze zichzelf eens serieus neemt

Edit: en dan bedoel ik de keuze maken tussen meer geld verdienen in korte tijd, of vrienden zien en harry potter lezen in kerstperiode. Én én levert steeds gejenk op. En dit soort keuzes kunnen m.i. beter in de zomer worden gemaakt, dan is vlogmas nog ver weg en zijn je kijkers een beetje aan het (nieuwe) idee gewend

8 likes

Van Bonnie irriteert het me gewoon dat zij nu na 10 dagen al een breakdown heeft van het dagelijks vloggen terwijl ze dit zogenaamd goed had voorbereid door vooruit te werken waardoor ze alleen maar leuke dingen kon doen in de 24 dagen.

Bram bijvoorbeeld (sorry ik wilde hem niet als voorbeeld noemen maar ik weet niemand anders die het op deze manier doet :rofl:) die doet nu voor de tweede keer vlogmas en deed het vorig jaar precies hetzelfde: hij begon een paar dagen eerder met filmen waardoor hij evt. een paar dagen speling had. Als er dan een rotdag bij zat kon hij een dagje overslaan. Aan het eind van vlogmas zat er dan 1 dag tussen filmen / uploaden terwijl hij begon met een x aantal dagen.

8 likes

Ik zeg niet dat het precies vergelijkbaar is.

Ja! Ik ken ze natuurlijk totaal niet maar ze kwamen altijd zo leuk en stabiel over samen. En dan nu met die kinderen erbij. Vind het zo erg!

2 likes

Dat Bonnie die breakdown heeft, okee. Maar dat ze niet de tegenwoordigheid van geest heeft om het te relativeren bij het editen en het lekker voor zichzelf te houden vind ik wel echt bijzonder.

36 likes

Zo is ze lekker relatable :tipping_hand_woman:t3:

8 likes

Ja, ik denk echt dat ze dat denkt inderdaad.

2 likes

Haha ja dit. En alle reacties zijn ook positief en iedereen vind het ‘zo fijn dat ze dit deelt’. Snap wel dat je dan in een bubbel komt ook eigenlijk.

6 likes

Echt hoor. “Ik heb geen tijd om een vraag in mijn boek te beantwoorden, maar wel om alles even in de camera te vertellen”

2 likes