“Vervelend dat je dat vindt”
Naaaaaahhh ongekend gewoon… Is toch treurig.
Meerling/ziekenhuis off-topic
Normaal is het inderdaad geboortedatum en achternaam. Bij inschrijving horen ze te vragen of je “onderdeel” bent van een meerling want dit kun je in de huidige systemen aangeven. Dan krijgt degene die je dossier wilt openen een melding met : deze persoon is een meerling, vraag naar BSN. Dit geldt dan voornamelijk voor meerlingen met hetzelfde geslacht en dezelfde voorletters. Omdat je dan gewoon geen verschil ziet behalve BSN. Maar dan nog hoor je natuurlijk bij ieder individu zorgvuldig om te gaan met hun privacy/dossier
Jezus wat slecht zeg. Heb je nog een klacht hierover ingediend? Ik hoor echt wel meer rare dingen van het secretariaat, een vriendin die een patiënt die ze nog nooit eerder gezien had, moest bellen met zeer slecht nieuws. Daar plan je toch een fysiek gesprek voor in, met de vaste behandelaar?
Nee, ik was eigenlijk veel te opgelucht dat het goed nieuws was ipv slecht nieuws en dat ik niet meer terug hoefde te komen, dat ik daar niet meer aan heb gedacht.
Jezus wat vreselijk voor Dee
Nieka dus niet dezelfde voorletters (tenzij hun eerste geboortenamen anders zijn natuurlijk)
Offtopic over ziekenhuizen en miskramen
In het ziekenhuis waar ik kwam tijdens m’n tweede miskraam moest ik, trillend op m’n benen van de pijn en het bloedverlies, nog even lachen voor de camera voor de foto op m’n patiëntenkaart (ik begrijp dat dat erbij hoort maar voelde zo kut).
In het ziekenhuis waar ik kwam tijdens m’n derde miskraam moest ik een online patientenportaal gebruiken om m’n afspraken in te zien. In dat patientenportaal stonden ook allerlei feitjes en weetjes over zwangerschap, in welk trimester ik zat, werden mijn afspraken ‘zwangerschapscontroles’ genoemd. Twee keer doorgegeven dat dat echt pijnlijk is maar niets meer op gehoord. Veel ziekenhuizen hebben nog een hoop te leren blijkt wel
Mijn arts in het ziekenhuis waar ik samen loop met mijn moeder en broers vanwege dezelfde aandoening had ik telefonisch gesproken toen ik nog maar net zwanger was. Mijn broers hebben wij het verteld met 10 weken en met 11 weken begon de arts er uit zichzelf over tegen mijn broer en feliciteerde hij hem… ook zeer bijzonder gezien AVG en de termijn…
Heftig lijkt me dat! In zulke gevallen zou de meeste communicatie beter neutraal kunnen zijn. Maar aan de andere kant wat Dee in haar video ook vertelt, zij belde naar de poli enthousiast voor een afspraak omdat ze weer zwanger was en had gehoopt op een “gefeliciteerd” die ze niet kreeg. Toen dacht ik ook van, ja maar niet iedereen die belt voor een afspraak is per definitie blij ermee dus het kan ook gevaarlijk zijn. Zoals in jouw geval ja dat je er ongewild mee geconfronteerd wordt.
Gelukkig niet. Want dat is mn favo merk. Ik ga die site ff ontwijken nu
Denk ook als je er niet blij mee bent day je niet enthousiast opbelt. Wat Dee blijkbaar wel deed.
Heftige video zeg. De houding van het ziekenhuis rondom de operatie vind ik wel echt shocking. Ik snap dat veel van het personeel gevraagd word/werd in coronatijd maar dat een patient amper weet hoe en waarom ze geopereerd word en hoe de operatie gegaan is vind ik wel erg slecht.
En dapper dat ze er open over is, niet alleen over de miskramen maar ook dat je dus bezig bent met een kind krijgen. Hopelijk trekt dit geen blik aan ‘oehh ben je misschien zwanger, ik denk iets te zien hoor!!!’ reacties open de komende periode. Dat lijkt me zo kut.
Joh dat lijkt me heel logisch dat iemand die niet blij is niet enthousiast belt. Maar aan de telefoon kan dat toch heel anders overkomen dus ik snap eigenlijk heel goed dat een telefonist neutraal reageert. Maar ik snap het ook van Dee haar kant die verwacht dat iedereen haar feliciteert terwijl de telefonist niet eens weet wie ze is en misschien nog niet het dossier voor zich had.
Meest heftige zwangerschapsaankondiging ever incoming van Widya Wat is er mis met gewoon zeggen dat je zwanger bent
Ze heeft t nu al een paar weken over deze video. Ik d8 ze gaat een nieuwe youtube serie maken haha.
Wel leuk voor hun
Jaa ik begrijp alleen niet dat je je zwangerschapsaankondiging zit te hypen als een special project.
Jaa zag dit nirt aankomen idd omdat ze t steeds een project noemde
Jaaa wat een deceptie!
Bij de huisarts heb ik ook een keer aangegeven het niet prettig te vinden dat de assistente bij de balie (op vrij luide toon) mijn soa test (in orde verder) ging bespreken. Met mensen achter me.
Snapte ze heel goed (ik belde later even terug vanuit de auto om terug te geven) en pakte ze heel fijn op