Het andere YouTubers/bloggers topic #19

Ze zei in de video hem wel alsnog te willen gaan halen!

1 like

Rijbewijs halen zodat je Tesla voor je kan rijden, vind het ergens best ironisch

15 likes

Wait what? :joy: ze koopt een auto van een ton (ofzo) maar ze kan niet rijden? Dus ze koopt eigenlijk een taxi? Haha ik weet dat kritiek op haar niet goed landt maar the fuck man

Edit: oh oeps het gaat er ook al over in het beutyblogtopic

48 likes

Een ton :sweat_smile: eerder de helft. En zakelijk nog veel minder. Heb zelf ook geen rijbewijs, maar mijn vriend wel Incl Tesla. Dus ik begrijp Vera heel goed :joy:

4 likes

Ik denk dat je nu de Model X of Y in je hoofd hebt. Die zijn er allebei vanaf 90.000 euro.

Vera haar model 3 is er al vanaf +/- 50.000 euro.

Aangezien ze hem zakelijk koopt kan ze aanspraak maken op de MIA-regeling (investeringsaftrek oftewel aanschafkosten zijn aftrekbaar van fiscale winst): Maximaal 27% van €40.000 = - €10.800,-

Vrijstelling van BPM. Daardoor is 21% BTW aftrekbaar van het volledige aanschafbedrag. Hebben we het weer over een bedrag van pak 'm beet - 10.500 euro.

Ze krijgt vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (MRB) tot en met sowieso 2024.

Onderaan de streep betaald ze dus 28.000 euro.

Buiten beschouwing gelaten of ze nog wat heeft weten af te dingen of dat ze wellicht Jeffrey zijn oude auto hebben ingeruild.

28k klinkt toch al anders dan 50k. Blijft een hoop geld maar dan rij je dus een Tesla; althans zolang hij geen mankementen heeft en 'ie maanden bij de dealer staat te wachten op onderdelen. Het is maar goed dat over smaak niet te twisten valt. :wink:

22 likes

Niet al je bedrijfsmiddelen hoeven toch voor jezelf te zijn. Kan ook dat een werknemer het gebruikt of dat je een chauffeur inhuurt.

5 likes

Wat pijnlijk om te zien. Vraag me wel af of hij geen vrienden heeft en alleen ā€œbekendeā€ mensen heeft gesproken, hij belt mensen die hij maanden niet spreekt en zijn naam moeten dubbelchecken. Enzo is wel echt een lieffie!

23 likes

Misschien staat Jeffrey ingeschreven bij haar als mede eigenaar en staat de auto op zijn naam?

Ik las dit ook in zo’n linda. artikel. Maar dan vraag ik me inderdaad af, zijn dit Ć©cht vrienden van hem? Want als een kennis/collega me op kerstdag zou bellen om te vragen of ze langs mogen komen zou ik denk ik ook nee zeggen? En sommige van die mensen die hij noemt hebben ook gewoon een gezin met jonge kids Ć©n het is ook nog coronatijd :woman_shrugging:. Ik moet zeggen dat ik dat niet heel onlogisch vind :upside_down_face: dat mensen dan nee zeggen.

7 likes

Maar waarom zou je nee zeggen? Is toch sneu, als iemand alleen is. Niet dat ik alle eenzame mensen bij mij thuis heb uitgenodigd maar als iemand het echt vraagt zou ik denk ik juist geen nee zeggen.

32 likes

Ja same, tenzij ik die persoon echt niet leuk vind :sweat_smile: Zou wel zelftest vragen, maar that’s it. Als iemand belt, zegt dat wel genoeg over iemands staat lijkt me.
Maar idd je weet niet of hij ook mensen kan bellen die wel ja hadden gezegd of nu alleen ff de meer bekendere mensen

9 likes

Ik verwacht best wel wat reacties die de gedachte achter deze video gaan ondermijnen. Ja, je kan gaan beredeneren of hij wel de juiste mensen heeft gebeld, maar dat is ook wel een beetje een dooddoener. Volgens mij gaat dit over cultuur en hoe we soms zeggen ā€˜je bent altijd welkom’ maar daarbij eigenlijk bedoelen ā€˜als het me uitkomt’. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik hem zou laten aanschuiven bij een intieme cirkel. Hoe graag ik zelf ook wil geloven dat ik het zou doen, de kans is aannemelijker dat ik me er ongemakkelijk bij zou voelen. Zoals sommigen in de video al zeiden: je weet zelf ook wel dat dat raar is, man. Maar volgens mij zegt dat ā€˜rare’ juist van alles over onze cultuur en als Nederlanders worden we daar niet graag op aangesproken. Als we maar overkomen als gastvrij zonder het echt te zijn. :rofl:

42 likes

Precies dit, ik herken me er dus helemaal niet in om dan nee te zeggen… mijn vriend zou zelfs nog eerder ja zeggen. In de cultuur van mijn schoonmoeder is dit zelfs de normaalste zaak van de wereld, gewoon een bordje bijschuiven, the more the merrier. Kan dat wel echt heel erg waarderen.

18 likes

Haha ja dat laatste klopt echt. Hoewel ik me wel afvraag of veel Nederlanders echt denken dat ze gastvrij zijn. Ik vind mensen hier echt allesbehalve gastvrij eigenlijk haha. Alles moet altijd gepland worden en als je een keer overwacht langskomt of last minute wil blijven eten dan vinden super veel mensen (die ik ken in ieder geval) dat helemaal niet fijn of onhandig.

12 likes

Ja ik vind het ook wel een beetje een gemanipuleerd/makkelijk scoren (weet even niet hoe ik het anders moet noemen) filmpje. Vraag me inderdaad af of dit echt vrienden van hem zijn of meer kennissen. Het spreekt voor de video natuurlijk meer aan om BNers te bellen dan onbekenden. Het verschilt voor mij ook wel of mijn beste vriendin me belt of een vage kennis die ik al maanden niet gezien of gesproken heb. En in dit filmpje lijken toch wel een aantal vage kennissen te zitten. Daarnaast vind ik corona ook wel een belangrijke factor, ik vierde Kerst bijvoorbeeld met ouders en schoonouders en dat zijn toch al wat oudere kwetsbare mensen. Ik zou nu met corona dan ook niet snel een kennis die zij niet kennen meenemen omdat ik hen corona-technisch gezien niet aan iemand die zij normaal nooit zouden zien bloot zou willen stellen. Daarnaast vraagt hij het op de dag zelf. Als ik met Kerst bij anderen te gast ben vind ik eigenlijk niet dat ik het kan maken om op de dag zelf nog te bellen dat ik iemand die de gastheren niet kennen meeneem. Als het een paar dagen van tevoren was zou ik dat wel doen of als je Kerst bij jou thuis viert kan je er ook nog wel een mouw aan passen. Dus in dat opzicht zou ik ook wel denken van joh je hebt het voor jezelf ook niet echt goed geregeld door pas op de dag zelf een plan te gaan zoeken, had dit even een paar dagen eerder gedaan. Dus ja we zijn als Nederlanders misschien inderdaad geen super gastvrij volk, maar denk wel dat het filmpje heel anders had kunnen uitpakken als hij misschien wat andere mensen gebeld had, er geen corona was en/of hij 3 dagen eerder gebeld had.

8 likes

Hij heeft ook op instagram gezegd dat niet alle reacties echt zijn. Want Emma had bijvoorbeeld ook gezegd dat ie welkom was.

5 likes

Het zou eerlijk gezegd überhaupt niet in me opkomen om aan mensen te vragen of ik mag aanschuiven.

4 likes

Gaat wel lekker viral rond kerst, goed bezig :clown_face:

1 like

Haha wow lekker als je dan zo uit de montage komt :sweat_smile: Al kwam ze niet onaardig over, maar de uitnodiging bleef uit

5 likes

Ja idd, hoop wel dat hij heeft gezegd dat het voor een video was dan.

3 likes