Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Wat lees ik nou allemaal.

10 likes

Sorry maar dit was ook wel een beetje naief of niet? Als er een ras bekend staat om problemen dan zijn het teckels wel. Het is sowieso een mega populair ras dus dan weet je dat er (te) veel mee gefokt wordt

18 likes

Ahhh een teckel! Had je Aaf Brand Corstius ook gezien met haar Wally :smiling_face_with_three_hearts:.
Verder helemaal eens met alles over hondenrassen (was helemaal verbaasd dat ze ook qua DNA gewoon hetzelfde zijn en er dan zo verschillend uitzien (voor de genetici hier: niet helemaal hetzelfde natuurlijk maar net zo verschil als tussen verschillende andere dieren))

4 likes

Nee naïef vind ik het niet. We hebben ons er over ingelezen en het er over gehad met een dierenarts. En goed gezocht naar een goede fokker en expres voor een standaard en korthaar gekozen (ipv dwerg, ruw of langhaar). En we wisten van de risico’s, want een rashond, maar niet in deze mate zoals weergeven op deze specifieke website.

Onaardig om te zeggen ook als ik zelf al toegeef dat ik fout zit.

9 likes

Dat is niet sowieso niet waar er zijn echt wel veel gradiaties. Vooral de categorie oerhonden en spitzen zien er nog precies zo uit als honderden jaren geleden. Hebben mensen niet aan zitten knoeien om ze een steeds extremer uiterlijk te geven. Precies zoals mijn profielfoto, een schilderij van honderden jaren oud had zo mijn hond kunnen zijn.

Bij gezonde rassen wordt er ook veel genetisch getest op erfelijke ziektes. Juist de zogenaamde look a likes (verkocht als rashond maar dat zijn ze vaak niet) uit de broodfok worden niet getest en zijn vaak heel ongezond. Veel inteelt, gewoon doorgefokt met honden met epilepsie of heup en knieproblemen, allergieën, of steeds kleiner gefokt waardoor de hersens niet meer in hun hoofd passen. Dat zijn dus geen rashonden.

5 likes

Het andere Honden topic #20

37 likes

Livelifegorgeous en 2WMN

4 likes

Huh is er naast het honden topic ook een andere honden topic…

8 likes

Wat zijn honden en wat zijn dan andere honden… :face_with_spiral_eyes:

16 likes

Ik verbaas me vooral over de eerste post in dat topic:

“Kan dit topic achter de muur, mijn hond heeft een nogal herkenbare naam.”

Wat. :joy: Is Andere honden het nieuwe zw/kindeiland op het forum?

59 likes

Kunnen ze daar niet gewoon “F. Heeft gepoept” ipv fikkie volluit typen

31 likes

Ik hoor ook vaker dat mensen vh forum weten wie ik ben vanwege m’n hond. Vind ik niet erg maar als iemand dat wel vervelend vindt kan dat gewoon toch

5 likes

Dat zijn de honden zonder beautyblog.

19 likes

Jawel dat kan wel vervelend worden geworden, maar users zouden ook voorzichtiger kunnen zijn met het delen van foto’s of namen van hun hond als ze zo veel waarde hechten aan hun anonimiteit denk ik dan.

13 likes

Iets vragen mag gewoon toch, neem aan dat degenen die anoniem zijn belangrijk vinden uiteindelijk de naam van hun hond of foto’s niet of minder zijn gaan delen.

8 likes

Ja ik denk dat mensen mij ook echt aan mijn huisdier zouden herkennen eigenlijk haha.

12 likes

Zij heeft enige tijd als PA gefungeerd van Anna N.

5 likes

Ik ging dus even spieken maar wtf met die foto
op de grond ook.

Zoo dramatisch en zoveel vragen!!!11!1!1

hoezo kan zij pas werken/slapen/leven als die hond slaapt, hoezo is ze bang dat haar ouders meer bonden met de hond dan zij en wáárom gaat ze dan niet naar haar eigen huis. Waarom leert ze die hond niet af aan haar kleren te trekken/bijten?Waarom de drama, waarom deelt ze dit en waarom kijk ik dit 🫠
/rant

Ps. Toch iets positiefs: Wel een leuke naam, Harvard/Harvie

25 likes

Woont ze bij haar ouders? Veel succes dan met voorkomen dat de hond zich niet aan de rest van het gezin gaat hechten.

13 likes

Ja en ook een beetje bizar om te verwachten dat je ouders die hond dus maar negeren?

4 likes