Dit is echt random maar als ik Celine Charlotte’s story’s zie zou ik zo graag een borstel door haar haar halen en een middenscheiding maken.
Jij woont van ons allen waarschijnlijk het dichtst bij haar, dus go go go
Ik had dit vroeger met Jensen toen hij nog op tv was in de golden days
Ik was Cynthia weer gaan volgen omdat ik dacht dat ze misschien wel motiverend zou werken. Ik vind haar wat betreft sporten namelijk best wel relatable. Maar amai, het werkt juist averechts en ik krijg acuut een burn-out als ik naar haar stories kijk. Het begint al dat ik om 11.00 eens mijn bed uit gestonken kom en haar insta open en dan al 20 stories over haar sporten. Good for her hoor! Maar het werkte totaal niet motiverend bij mij haha
Ik heb dit met dat plannen van haar. Haar geeft dat rust, maar als ik elke minuut van mijn dag moet plannen dan krijg ik pas stress. Ik hou ervan om op mijn vrije dagen in het moment te leven en impulsieve beslissingen nemen
Ja ook dit is heel herkenbaar! Ik denk dat Cynthia en ik letterlijk in alles qua persoonlijkheidstrekjes tegenpolen zijn zo ongeveer haha
Ja maar echt… Als ik haar planning bekijk, plant ze ook echt minieme zaken in haar agenda zoals “wachtwoord aanmaken” of “bankgegevens doorgeven”. Goed dat het haar rust geeft om iedere item van een to do-lijst in te plannen en vermoedelijk geeft dit ook structuur, maar ik zou al snel tegen een burn-out hollen aangezien mijn werkdag vaak anders loopt dan gepland.
De enige reden dat ik zulke mini dingen op mijn to do lijst zet is omdat ik het dan lekker af kan strepen als ik het gedaan heb, waardoor het lijkt alsof ik best productief ben terwijl dat niet zo is want de grotere dingen waar ik geen zin in heb blijven gewoon onafgestreept staan. Soort schijn-structuur dus die uiteindelijk totaal niet effectief is.
Als ik zulke dingen niet inplan dan vergeet ik het gewoon, dus ik snap het wel. Kleine taakjes in de agenda zetten geeft mij minder stress dan kleine taakjes vergeten waardoor ik vervolgens veel langer bezig ben om het te fiksen.
Bedoel je dan in de privésfeer of ook echt in de planning voor het werk?
Ik ging eens kijken bij die reviews van wylde pad nav wat hier eerder besproken werd. De laatste dagen worden er ineens veel meer reviews geplaatst en allemaal met 5 sterren🤔
Beide! In mijn werk to-do list staat nu onder andere:
- checken of ik in de harddrive kan
- Anna mailen
- vragen of Daniël beschikbaar is
- foto’s maken handleiding
enz. Het helpt mij dus waarom zou ik het niet zo doen?
*namen zijn fictief
Ja maar ik neem aan dat je hier geen foto’s van online zet en meteen een productiviteitscursus aanbiedt of moet vermelden dat je het ‘oh zo druk hebt’. Maar goed, dat is mijn persoonlijke irritatie. Een collega had ook altijd to-do-lijstjes van een A4 en het meeste was in een kwartier gedaan. En altijd maar die lijst laten zien: KIJK HOEVEEL IK MOET DOEN.
Zouden meer mensen moeten doen. Haat aan collega’s die denken dat ze dit soort dingen wel onthouden, dit niet doen en voor zo veel gedoe zorgen hierdoor.
Tuurlijk moet je het blijven doen als het zo helpt. Ik vroeg mij gewoon af in hoeverre dat haalbaar is op werkvlak om iedere minuut in te plannen, maar ik denk dat het ook afhangt van job tot job.
Tuurlijk wel, xoxo Cynthia
@Sistersledge ja, iedere minuut van de dag plannen lijkt mij ook niks, ik houd het bij een lange to-do list. Maar wou maar even zeggen dat dat dus per persoon verschilt, wellicht werkt het voor haar wel heel goed!
Haha wat een popiejopie deze gast zeg. Vreselijk. “als dit niet fraai is, bied ik daar m’n excuses voor aan”. Ja ja
Ja, dit werd 4 maanden geleden ook al hier gezegd en er zijn nog steeds geen cursussen. Dus misschien doet die meid wel gewoon wat ze leuk vindt?
Al zou ze dat wel doen, good for her toch? Ik zou ook best wat extra geld willen verdienen met schilderijtjes maken hoor. Als ik het zou kunnen zou ik het doen.
Ja ik heb het idee dat ik diezelfde post al 3x heb gelezen