Ja, ook.
Ja ik denk dat ik die gasbrander skip hoor, het ging volgens mij prima zonder als je die epoxy gewoon rustig giet en uitsmeert.
Las wel wat comments dat je beter een masker kunt dragen erbij vanwege de dampen.
Ik ga dit binnenkort echt een keer doen!
Jaa klopt en ook soieso handschoenen. Je kan ook me5 een aanstekers die lucht bubbeltjes weg branden.
Spuitflesje alcohol werkt ook, zonder vuur dan wel
Ik heb dit ook maar ben niet katholiek Ik ben gewoon vernoemd naar mijn beide omaâs en als roepnaam een âgewoneâ naam. Ik ben de jongste van drie dus ik denk dat mijn ouders gewoon dachten shitttt nog even credits aan de omaâs geven helemaal vergeten bij de eerste twee kinderen.
Maar blijft verwarrend met vliegtickets e.d.
Wij hadden tollie als werktitel voor oudste baby in buik. Tot een hip neefje ons vertelde dat we onze baby dus al 7 maanden piemel noemden.
Waarom zoân schattige term voor zoân lelijk ding?
Het is volgens mij sranang of papiaments.
(Edit Sranang dus)
@Loretje idd, wat soy.peor. zegt. Van roue verveer, dat is een caberatier met surinaamse afkomst, die vertelde al meer dan 10 jaar geleden in zn optredens dat tollie een piemel is en poenie een kut. Oh niet dat die benamingen van roue verveer komen, maar dat hij het o.a. uitlegde wat het betekent.
Ik ben ook niet verbaasd dat het een echt bestaande term is en ik twijfel ook niet over de herkomst. Ik moest destijds alleen inwendig huilen dĂĄt het een bestaande term is.
Wow lullig dat je je baby een lelijk ding noemt
Ik dacht dat piemel in straattaal dollo was
Tollie is sranang en dollo is papiaments.
Straattaal is een mix van verschillende talen dus er zijn verschillende woorden met dezelfde betekenis.
Ja zoiets dacht ik idd al! Maar dollo is gewoon toevallig wat ik om me heen altijd hoor haha
Ik ga jullie het verlossende antwoord geven: Kaj bedoelt hiermee inderdaad aftrekken. Hij heeft het in die context ook altijd over âpagga slaanâ in zân podcast met Monica (die ik wel eens luister, donât judge). âPagga boysâ zegt hij daarin ook wel eens. Heeft niet echt betekenis volgens mij, anders dan misschien iets van trieste/sneue jongens (omdat ze vaak âpagga slaanâ?) maar die definitie plak ik er nu zelf aan vast
Nooit gedacht dat ik zoveel woorden vuil zou maken aan het woord pagga maar ok
Krijg nu circle jerk vibes bij pagga boys
Waarom is dit het verlossende woord? Lol volgens mij was het toch allang duidelijk dat pagga slaan aftrekken is?
Ik weet niet of zij hier wel eens is besproken, ontdekte haar laatst pas maar ik vind haar echt geweldig. Zo droog. Dit is niet een recente video van haar maar omdat ik chunkz en yung filly ook geweldig vind.
Ok sorry
Was maar grapje
Jaaa zij is leuk en Chunkz en Filly ook en die andere vrouw, Nella! Zo grappig allemaal.
Maar wat betekent pagga nou?
Paginanummer
#1 ding dat we missen op dit forum ofc