Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Zijn er youtubers/influencers die jullie niet kunnen uitstaan maar toch steeds blijven checken? Ik heb dit dus met Roomy van Anna N. Ze is op reis, ik irriteer me onwijs aan alles wat ze deelt maar toch blijf ik kijken. Niet dagelijks, eens per week zo ongeveer. Maar waarom? Geen idee.

20 likes

Ik heb precies dit bij haar. Ik stoor me echt aan alles wat ze doet en zegt, heb overal een mening over en toch blijf ik kijken :’)

6 likes

En vond je haar voorheen wel “leuk” om te volgen?

3 likes

Mensen, spiegel me even:

Nu zie ik net een stories van Indi (Go_with_ Indi), een sport influencer, trainer van veel Nederlandse modellen, dat haar kat op korte termijn geopereerd moet worden a €4000 euro en dat ze dat geld nu niet heeft en wil crowdfunden. Ik krijg dan echt error in m’n hoofd. Ik kan niet bij iemand in de portemonnee kijken, maar het is toch gek? Iemand met zulk ogenschijnlijk succes, die niet 4000 euro kan neerleggen voor haar kat en daarvoor geld ergens vrij kan maken.

Ben ik nou megakort door de bocht?

12 likes

Nouja zoals je zegt je kan niet in haar portemonnee kijken en ogenschijnlijk heeft ze het goed maar je weet nooit wat er achter zit. Neemt niet weg dat ik al die crowdfundingsacties van influencers altijd vreselijk irritant vind.

8 likes

Ik denk dan: dan gooi je toch je hele mooie tassenverzameling in de verkoop? Heb je weer wat geld bij elkaar.

34 likes

‘Het geld niet hebben’ is natuurlijk ook wel subjectief. Misschien is het geld er wel maar staat het vast of is het gereserveerd voor iets anders. 4000 is ook wel echt een hoog bedrag, zeker als je je realiseert dat een groot deel van de Nederlanders geen spaarrekening heeft.
Dan kan je er alsnog van alles over vinden om op zo een manier aan geld te komen geld hoor :sweat_smile:

11 likes

Nee, eigenlijk niet😂 Puur uit irritainment, ben begonnen in die periode toen ze dagelijks postte over dat scooterongeluk

6 likes

Que

16 likes

Lees: mensen, vertel me even of ik gek ben :smile:

3 likes

Wat probeer je nou precies te zeggen hahaha.

Mensen moeten sparen. Maar sommige kunnen niet sparen.
Snap niet dat je een dier neemt als je geen geld hebt. 4000 is wel heel veel haha.

Dat is nu denk ik ook precies t ding van deze crowd funding. Mensen zullen vast wel sparen of wat achter dr hand voor dieren. Maar 4000 zomaar uit het niks dat heeft niet iedereen even achter de hand. Dat ze dan meteen het volle bedrag crowdfund en wilt dat andere al haar kosten betalen ja daar vind ik ook wel wat van.

4 likes

Ik zit me echt te ergeren aan die naïeve ( soms vind ik haar zo dommig overkomen) vibe van Laura Brijde die nu gewoon echt achter de feiten aanloopt in Spanje wat geregel rondom haar zwangerschap en bevalling betreft. Al meerdere keren laat ze dan weten een soort van in paniek te zijn omdat ze niks gedaan krijgt / te laat is / dingen anders ( of niet) geregeld zijn in Spanje. Dan denk ik echt “ regel eerst even dat dat alles in kannen en kruiken is voordat je überhaupt emigreert”. En dan zo verbaasd zijn dat het allemaal zo anders is / meer moeite kost in Spanje VS Nederland.

Nu ben ik zelf een mega control freak, maar vind dit soms echt tenenkrommend.

18 likes

Zo ik zou er ook zó veel stress van krijgen niet te doen. Zeker ook met die rhesus spuit die ze moet krijgen.

6 likes

Heb ook wel het idee dat sommige mensen wel heel snel een crowdfunding starten hoor. Voor de operatie van je kat🙈 hoe verzin je het?
Wat is er mis met je eigen verantwoordelijkheid nemen? Er zijn echt wel manieren om op korte termijn wat geld uit te sparen. Verkoop spullen, zeg abonnementen op, leef desnoods even op water en brood om boodschappengeld te besparen. Maarja dat kost allemaal moeite, dan is het gemakkelijker om andere mensen te laten betalen

38 likes

Deze discussie komt me veel te bekend voor. Is er niet eerder ook een influencer/youtuber geweest die een crowdfunding startte voor een huisdier dat naar de dierenarts moest?

5 likes

Klopt, Sophie Hol was dat. Kitten was van het balkon gevallen, moest ook een dure operatie en startte toen een crowdfunding. (Waarom ik dit onthou, geen idee…)

8 likes

Bram de Wijs is ook een GoFundMe gestart voor de reünieshow van z’n bandje waar überhaupt niemand om gevraagd heeft

11 likes

Haha ja omdat de voor de grap de kaartjes 7 euro hadden gemaakt. Wie bedenkt dat ook

2 likes

Aah dit vind ik wel een beetje kort door de bocht. Er was volgens mij niet echt een keuze om dan maar later te emigreren, omdat haar vriend daar NU een baan kon vinden en daarvoor moest verhuizen. Dan had zij in NL kunnen blijven maar dan had ze haar vriend niet meer kunnen zien tijdens dr laatste trimester + dan kon ie nieteens bij de bevalling zijn waarschijnlijk. Dus ja, komt misschien chaotisch over maar het wás ook gewoon chaotisch en super kortdag. Cut her some slack, denk ik dan

22 likes

Oh ik kan me er niet aan ergeren. Ik vind het net ergens zelfs verfrissend dat ze vb niet 100 maand op voorhand al de hele babykamer en uitzetlijst gekocht heeft. Overall vind ik dat ze trouwens nog vrij rustig blijft onder de hele situatie.

14 likes