is het leven echt zo schreeuwend saai geworden dat we elke week tegen elkaar gaan lopen zeggen wat we al dan niet verwachten van een bruiloft?
Deze opzet van een bruiloft lijkt me voor gasten juist heerlijk efficiënt. Je bent in ieder geval niet de hele dag kwijt aan die bruiloft en ik mag hopen dat er wel wat goede hapjes tussendoor komen.
Er zal heus wel een airfryer aangeslingerd worden joh, volgens mij wordt het hartstikke leuk.
Tsja, het is natuurlijk ook nooit goed. Als het feest de hele dag was, waren er wel opmerkingen gekomen dat het niet normaal is om van al je bruiloftsgasten te verwachten dat ze een dag vrij kunnen nemen.
En ik denk dat hun vrienden het echt niet erg vinden om een keer om vijf uur te eten voor deze gelegenheid.
Ja dat is wel beetje irritant haha. Geen idee eigenlijk :o is dat zo ja?
Je opmerking was wellicht deel ironisch bedoeld, maar ik verbaas me er oprecht wel over hoe vroeg Nederlanders doorgaans eten inderdaad ![]()
. In België is 18u30 (algemeen genomen) al vrij vroeg, maar onze Nederlandse expat-buren zitten makkelijk om 17u30 netjes aan tafel voor het diner
.
Lezen/kijken jullie ook naar mensen die het over financiën hebben. Wat zijn leuke bloggers/vloggers? Ik vind langzaamrijker leuk bijvoorbeeld. Porterenee lees ik ook, maar dat heeft een heel groot ‘duh’ gehalte, ik zoek eigenlijk vernieuwende informatie en dan niet van die extreme crypto dingen zoals jennie.
Ik volg ook een aantal anonieme instagram accounts die hun kasboekjes en financiele beslissingen, maar ik kan dit soort dingen dus niet in Nederland vinden.
Tips zijn zeer welkom!
Dit idd. Ik had laatst ook zo een bruiloft. In badjas om 17.30 snel een patatje naar binnen geschoven en gehoopt op veel hapjes. Alleen die waren er niet…
Mn vriend en ik hebben toen tegen elkaar gezegd dat we nooit willen bezuinigen op eten op onze fantasie bruiloft (we gaan niet trouwen).
Niks zo saai als een bruilofts-diner… als je t mij vraagt…
Ik vond een aantal video’s van “de belegger” wel interessant, vooral die over REITs.
Verder vond ik de website financequeen wel interessant, maar weet eigenlijk niet of ze YouTube video’s maakt.
Ik las dit met mijn oma’s stem
Ben je op dat uur ‘al’ thuis van je werk dan? Lijkt me zo heerlijk georganiseerd als je er om 17u30 al in slaagt van te eten ![]()
![]()
Oh hangt er toch vanaf! Een vier gangen-diner kan misschien saai zijn (afhankelijk met wie je aan tafel zit), maar voorbeeld foodtrucks kunnen dan weer echt leuk zijn vind ik.
Ik vind the financial diet op YouTube erg leuk, vooral de filmpjes van eigenaresse Chelsea Fagan. Hebben ook een goede podcast, the financial confessions. Vooral de aflevering met een scheidingsadvocaat vond ik tof.
En de podcast “Over geld praat je niet” vind ik ook leuk om te volgen.
En mensen haten me hierom, maar groot fan van de blog mrmoneymustache.com voor content over financiële onafhankelijkheid. Wel een cynisch toontje vaak, maar kan ik wel waarderen.
Dat klopt zeker! Maar het klassieke diner inderdaad…
Thanks voor de tips! @Cleopatra en @JeMoeder Financial diet is leuk! Over geld praat je niet, de belegger en financequeen ken ik niet dus die ga ik zeker checken. Vind het leuk om wat meer Nederlandse te volgen. Ik kijk al redelijk wat amerikaanse youtubers, waardoor ik heb het gevoel dat ik ondertussen meer over Roth IRA weet dan het Nederlandse pensioenstelsel bijvoorbeeld.
Ha ja dat is wel irritant aan Amerikaanse content kijken, ik weet ook veel te veel van employer match enzo. Wat dat betreft gaat porterenee af en toe wel die kant op qua praten over pensioenen en kapitaalverzekeringen, maar je hoort daar ook goed dat ze er eigenlijk te weinig verstand van heeft om dat goed en zonder dat het droog wordt te vertellen.
Jeeeemig na al deze posts ging ik net Bonnie’s vlog kijken en ze doet helemaal niks raars
Als ze nou achter de bar cocktails stond te shaken als beroep snap ik het, maar ze maakt gewoon voor een paar vrienden een drankje, boeiend of ze het in een bakje giet, ook al leegt ze die fles in een condoom.
Dat laatste heb ik wel een mening over. Dat is namelijk heel onhandig drinken. En je krijgt er dan zon rubber/ glijmiddel smaakje bij.
Nee bonnie mocht je dit lezen niet in een condoom aub.
Ja en pas op dat al die hippe cocktailbarretjes niet meelezen met al die gekke voorwerpen waar ze drankjes in serveren