Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Dat associeer ik met onwijs kut om schoon te maken en spuuglelijk 🫠

28 likes

Vleeslolly

7 likes

Even iets heel anders, maar het valt me een tijdje alweer op hoe slecht de werkplekken van al die influencers zijn. Aan de keukentafel met een laptop… Goed voor je rug ook enzo. Je zou toch denken dat ze voldoende geld (of spondeals) hebben om een beetje fatsoenlijke werkplek te creĆ«ren.

7 likes
  1. alsof ze daar de hele dag zitten
  2. ergonomisch =/= insta perfect
12 likes

En echt 9/10 komen uiteindelijk ook heel snel terug omdat het toch allemaal een beetje tegenvalt :joy:

Oh en er zijn ineens ook zoveel ā€˜digital nomad coaches’ die zelf nog niet eens vertrokken zijn op reis, maar dan wel andere mensen gaan coachen om digital nomad te worden. Vriendin ga eerst even zelf proberen of het überhaupt iets voor je is dan?

9 likes

Krijg alleen al rugpijn door dit te lezen

8 likes

Ben ik de enige die zich verbaasd dat Liesbeth Rasker haar Lowlands ticket (deels) zakelijk kan opvoeren bij de belastingdienst.
Sorry hoor maar dit slaat toch nergens op? Ik denk dat ik ook zzp word dan kan ik al mijn festival en concert tickets ook opvoeren.

8 likes

Nouja, als ze daar blijkbaar wel deels gaat werken? Goed voor elkaar hoor, influencerbestaan. Neem aan dat de huismuts haar tripje naar ibiza ook zakelijk is, en dat er nog veel hogere kosten afgetrokken worden door de gemiddelde influencer.

24 likes

Op zich als ā€œje levenā€ je verdienmodel is kan je letterlijk alles als zakelijke uitgave zien :sweat_smile:
Niet per se tof, wel heel slim hahah

2 likes

Is echt heel normaal om zoveel mogelijk zakelijk op te voeren :smiley: werkte bij een advocaat die gesteggel met zn boekhouder had over het brood dat hij kocht bij de supermarkt, of dat toch niet zakelijk opgevoerd kon worden

9 likes

Als influencer kan je heeeeel veel als zakelijke uitgave zien haha. Ik ben freelance copywriter en ik kreeg laatst van een opdrachtgever aangeraden om me ook in te schrijven als influencer (?!) zodat ik m’n vakantie ook als zakelijke uitgave kon zien. Blijkbaar is dat okĆ© omdat je er waarschijnlijk toch al dingen over plaatst op social media.

6 likes

Haha ja ik vraag het me ook af hoor. Ik ga het sowieso niet proberen want ik schrijf me waarschijnlijk toch uit eind 2022. Maar zij beweren dat het al jaren goed gaat.

1 like

Tja ik wist ook niet dat je als zzp’er zoveel als bedrijfskosten kon opvoeren. Daar wordt ook echt wel misbruik van gemaakt. Zo kan je bijv. elk etentje of reisje opvoeren als zakelijk, terwijl je gewoon met je vrienden weg bent. Het is toch niet te controleren.

3 likes

Ja, was het ook niet dat de Huismuts een keer in Zuid-Afrika was en via Insta zeer blij mededeelde dat alle uitgaven aan wine tastings en lunches en diners (met nog 10 man erbij) zakelijk opgevoerd werd want ā€œje moet toch proeven welke wijn je schenkt aan je gasten op het Wylde Padā€

11 likes

Het werkt echt niet zo makkelijk als hier nu allemaal lijkt hoor qua belastingvoordeel.
Ik deed alles netjes, en alsnog een grote controle gehad. Ze kijken op de euro nauwkeurig. (was gelukkig redelijk in orde). Er blijft wel altijd een grijs gebied, maar heb nu met die controleur afgesproken dat voor dat soort zaken zoals bijv vakliteratuur of lunch of andere dingen die deels prive zijn, een vast bedrag per jaar moet betalen.

4 likes

Nee, al doe ik wel veel met Instagram.
Maar het is toch niet zo dat je als influencer een vrijbrief krijgt om alles zakelijk te kunnen declareren?

1 like

Oohh zo klinkt het al veel genuanceerder dan hierboven vermeld stond.

En daarnaast ook bij het opgeven van dit soort kosten maakt het het niet gratis. Alleen wat aftrek van je IB. Heb wel het idee dat sommigen dat denken.

7 likes

But they do with us :skull:

29 likes

Begin de irritante stories van Celine Charlotte over die kut cursus bijna te missen…. Zomaar al een paar dagen stil?!

7 likes

Ik check het altijd bij mijn boekhouder en meestal kan het niet.

4 likes