Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Ja 100% transfoob. Het was niet 1x hè. Ze heeft dit meerdere keren lacherig in een video gezegd. Dan weet je echt wel waar je mee
bezig bent en dat dat kwetsend is.

Edit: wilde er nog even aan toevoegen dat ik het echt snap dat het soms lastig kan zijn als het om iemand in je omgeving gaat. Ik ken iemand die recent pas haar nieuwe naam is gaan gebruiken en hoe erg iedereen ook zijn best doet, kan het altijd gebeuren dat je perongeluk nog een keer ‘hij’ of de deadname gebruikt. Dan ben je inderdaad onhandig en niet meteen transfoob. Als je echter door blijft gaat met het gebruiken van een deadname, hij/zij zegt of er lacherig over doet, ben je wel degelijk transfoob en dat is wat Sara in deze video deed.

17 likes

Dit boek sowieso, ze hebben toen allemaal tips via Instagram gevraagd aan volgers en dit gewoon gebundeld in dit boek. Als ik de ‘tips’ over mijn eigen stad lees denk ik ook alleen maar :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

3 likes

Nee joh, was/is ook anti vax.

9 likes

Wat ik me kan herinneren deelde ze vooral ook, in de kleine lettertjes, waar je juist naar toe kon zonder QR.

Maar kan me vergist hebben…

7 likes

Nee oké, da’s waar. My bad!

4 likes

Heb de video niet gezien én ken Jessie niet dus ging uit van jouw laatste omschrijving.
Als je iemand als vrouw gekend hebt en het gaat vervolgens als man door het leven (of andersom) kan ik me voorstellen dat je die persoon af en toe nog bij de oude aanspreekvorm aanspreekt. Maar aan de heftige reacties te zien was dit niet aan de orde.

3 likes

Het?

40 likes

Het was een fuck marry kill video. Waar ze als laatste 2 transgenders en jeffrey star hadden. En ze gingen dan heel overdreven doen van ja welke man zou je dan sex mee hebben. En de 2 vrouwen enzo steeds expres hij noemen. Volgens mij kwam het woord omgebouwde ook voorbij.

Jaa dat valt niet onder perongeluk.

19 likes

Als het goed is heeft ze dje video verwijderd nadat er toen ophef over kwam.

1 like

Waarom zou je dat willen?

14 likes

Wauw gewoon weer ingebroken in Monica Geuze haar auto…

@Lula lees ik het goed dat we Cynthia terug lip mogen noemen?

Sorry voor de petty comment, maar ik heb een hekel aan double standards.

4 likes

Ik heb werkelijk geen idee waar dit over gaat.

8 likes

Ja dan heb ik alsnog geen idee waar het over gaat. Een daadwerkelijke gebruikersnaam van iemand noemen, is wel wat anders dan iemand continu bij een kleinerend ‘koosnaampje’ noemen. Van mij mag je haar Misslipgloss noemen hoor.

7 likes

God ik gil. Dat een opmerking van zolang geleden je nog zo dwars zit haha.

25 likes

December 2021. Iemand houdt een Excel sheet bij! Of een mapje op een desktop. Dat zou ook niet de eerste keer zijn :rofl:

2 likes

Het gaat mij erom dat ik mij sindsdien netjes aan de naam Cynthia hou. Hoe serieus moet ik jou als moderator nemen als alles contextgebonden + naar jouw interpretatie vatbaar* is?

25 likes

Wie zei Lip?
Was die opmerking wel als moderator gegeven? Dan zou het geel zijn toch.
Maar snap dat je ergens denkt huh

6 likes

Sgat het is een vrijwillige functie op een gratis forum, je doet net of @Lula een volksvertegenwoordiger is die zich aan wetten te houden heeft.

38 likes

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar nu ze de rol toch vrijwillig heeft opgenomen, verwacht ik toch een beetje consequentie in haar beleid.

Nu heb ik uit @Scorpiovibes haar uitleg begrepen dat er een verschil zit tussen een gewone comment en een opmerking in het geel. Dat wist ik helemaal niet dus ik zat verkeerd.

4 likes