Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Classic

10 likes

Huh in welk opzicht dan? Ik kan me er nul in verplaatsen want ik heb dat gevoel dat trouwen iets speciaals is gewoon niet, maar ze doen toch niet iets dat perse kinderachtig is?

6 likes

Ik heb echt nog nooit in mijn leven een Rotterdammer het woord ‘provincialen’ in de mond horen nemen, geloof niks van dit verhaal

16 likes

Nee ik ook niet. Ik heb het ooit 1x gehoord in Woerden, dat vond ik wel ironisch.

18 likes

Oh, ik heb het in 020 wel eens gehoord, maar dan wel van import-Amsterdammers, nooit van de ekte.

9 likes

Ohja ik was Amsterdam even vergeten. Utrecht ook trouwens. En wat je zegt, zijn vaak mensen die zelf oorspronkelijk uit de provincie komen.

5 likes

Ik verzucht provincialen elke keer als ik op zaterdag op de oude gracht moet zijn.

18 likes

Een Amsterdamse collega van mijn vriend heeft een keer tijdens een gesprek over huisprijzen gezegd “betaal je 4.500 euro per vierkante meter en woon je ook nog eens in de provincie!” Dat vonden we niet kunnen maar ook wel erg grappig en sindsdien zeggen wij dit regelmatig tegen elkaar hahaha

En ja, we zijn allebei import Utrechters

12 likes

Ik snap dit ook wel weer. Ooit mocht je daar in het weekend fietsen. Nou echt de hell.

3 likes

Ja onmogelijk om zelf zulke bedrijven te vinden, bah naar dat Google het niet doet.

33 likes

Spon in 3 2 1 …

7 likes

Ik vraag wel eens aan mensen die in mijn nauwe Amsterdamse centrum straatje staan te toeteren als een auto van een bewoner even de straat blokkeert om iets uit te laden (en daarna een kwartier rond te rijden om een parkeerplaats te vinden) of hij/zij uit de provincie komt? Want echte Amsterdammers weten toch dat als je hier woont, je wel eens moet laden en lossen dat dat soms even oponthoud geeft. De meeste gaan schelden, sommigen zeggen sorry. Maar och, och, och, wat een drammers zijn er op deze wereld.

Oh en dit is niet om provincialen negatief weg te zetten, ik ben er zelf ook een. Maar het zijn vaak mensen die zich “Amsterdammer” noemen, maar zich niet zo gedragen. En met zo’n opmerking steekt het bij die mensen meteen.

7 likes

Maar kom op zeg DE PROVINCIE, die term slaat toch nergens op Amsterdam ligt ook gewoon in een provincie hoor

42 likes

Precies, maar hier is het een scheldwoord. En als zodanig effectief in te zetten.

5 likes

Ooh t is een scheldwoord. Ik dacht het ging over politiek ofzo

4 likes

Ik herinner mij nog goed dat in het kleine studentenstadje waaf ik woonde, mensen gingen klagen over ‘De Provincialen’ die in het weekend de binnenstad oversploelden.

Ok, je komt uit een ministad wat ook geen metropool is hier. Hoezo praat je over ‘Provincialen’.

Edit: oh en overigens kan ik wel echt vloeken op mensnen die hier ik de stad even dagjesmens komen spelen en lekker oversteken zonder te kijken en hier pretparkje spelen. En dat zijn er nogal veel. Hallo, kijk uit je doppen.

4 likes

Hoe is de term ‘provincialen’ ook ontstaan :sweat_smile: Zo denigrerend en vooral door mensen die zelf geen stap buiten hun stad zetten en mega wereldvreemd zijn

25 likes

buiten de ring is buiten de ring

18 likes

Zeg dat dan, nog steeds denigrerend maar dan klopt het in ieder geval

1 like

Ik bestempel mezelf juist graag als provinciaal, om te benadrukken dat ik mooi geen Randstedeling (meer) ben. En in het weekend foeter ik op dagjesmensen. Vaak afkomstig uit de Randstad, zeker tijdens corona.

7 likes