Het andere YouTubers/bloggers topic #20

het is gewoon een vibe

8 likes

Alle butthurt provincialen verzamelen

29 likes

Zolang ze zaterdag maar verzamelen in Veenenburg-de klomp en niet op onze grachten.

24 likes

Op de Oudegracht valt toch sowieso niks te beleven? (Ik denk dat ik tegenwoordig zelf ook princinciaaltje ben)

7 likes

Winkels

Maar ik moet daar overheen om ergens te komen vooral.

10 likes

Ai dat is wel zwaar ja

6 likes

Betsy’s plunderen en wegwezen.

11 likes

Hahaha dat stuk stort ik mezelf altijd met noodvaart naar beneden op de fiets en dan keihard bellen tot ze allemaal weggaan.

6 likes

Ik haat gewoon alle mensen :woman_shrugging:

24 likes

Boeit me niet waar je vandaan komt als je maar doorloopt en niet zo tergend traag voor mijn voeten sjokt

47 likes

Ja maar dat is sowieso.

4 likes

Hahah dit werd in Leeuwarden ook veel gedaan, dan werd er over de Provincialen of de Diepfriezen gesproken. Leeuwarden is natuurlijk ook zo’n metropool.

12 likes

Haha dit was in Groningen. En maar klagen. Iedereen trok ook weg in de weekenden om de provincialen te ontlopen.

Kwamen ze zelf uit Leek en weet ik veel wat voor dorpjes. Why?

2 likes

Dat komt denk ik ook omdat in Leeuwarden weinig Fries gesproken wordt (en de aversie voor de taal toeneemt), en als je het dan om je heen hoort de kans groot is dat dat van buiten de stad is.

3 likes

Waarom is dat?

3 likes

Haha die reactie hierboven.

Waarom en hoe precies weet ik niet. Ik heb er persoonlijk ook helemaal niets op tegen. De voetbalclub (:smiling_face_with_tear:), “anti-Fries” zijn en cultuurverschillen spelen denk ik ook een grote rol hierin.

In Friesland zijn bijvoorbeeld ook de basisscholen verplicht om Friese les te geven, maar op de scholen waar ik de afgelopen jaren heb gewerkt hier in de stad wordt dit niet gegeven. Ook grotendeels omdat de collega’s de taal niet beheersen.

4 likes

Ik vind provinciaaltje wel een goede naam voor een snack. :joy:

41 likes

Haha dat klinkt me heel bekend in de oren ja. :joy:

Zo heb ik ooit Leeuwarden een aantal jaar ingeruild voor Heerenveen (mijn broertje heeft geweigerd om daar bij mij op visite te komen), en ga ik na de zomer hoogstwaarschijnlijk in Groningen wonen.

Twee doodzondes die je als Leeuwarder kunt doen.

5 likes

Akkrum-sud!

7 likes

Hahahahhaa love dit

Maar is Heerenveen nou echt een stad? Is daar iets moois? Iets te beleven?

7 likes