Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Nou dit idd… ik deed mn deur nooit op slot uit luiheid en als mn vriend niet thuis, vergeet ik het nog steeds.
Overigens ook als ik weg ga vergeet ik t vaak en geen moment denk ik aan brand of inbrekers

7 likes

Huh?

9 likes

Dat is nep

5 likes

Zolang je niet op het geluid afgaat heb je
nog kans :sweat_smile:

8 likes

Ik doe alleen de onderste knip op de voordeur snachts. Niet te bereiken vanaf het raampje als het ingetikt zou worden, niet te openen met magneet, kan ik in 1 hamdbeweging openen in geval van nood.

3 likes

Ik dacht hier nooit over na totdat ik laatst zag dat mijn vriend zijn huissleutels zo naast het bed legt dat hij meteen de sleutel van de voordeur vastheeft mocht er wat zijn. Vond dat wel een goede oplossing.

3 likes

Ik heb sowieso geen illusie dat ik met een brand door de voordeur naar buiten kan (dichte gallerij dus de kans dat daar meer brand is, is dan best groot denk ik). Dus ik heb een opvouwbare brandladder die ik uit m’n huis kan hangen :nerd_face:

28 likes

Als je een ruitje in de deur hebt kunnen ze die intikken en zo van binnenuit met de sleutel je deur open maken.

5 likes

Ik dacht hier nooit zo over na, maar voel een dagen durende google fixatie opkomen in wat ik hiermee aan moet :sweat_smile:

4 likes

Oh ik vind hem echt zo’n jonkie uitstraling hebben met dat lange haar. Wel mooie krullen maar ik vind t korte hem beter en volwssener staan

4 likes

Meteen gegoogled want nooit van gehoord maar lijkt me superhandig, hier ook een dichte galerij, maar allejezus wat zijn die dingen duur :flushed: zou dan ook 8 verdiepingen hoog moeten zijn in ons geval. Wat stom dat zulke dingen niet standaard horen bij veiligheidsplannen oid. In ieder geval, thanks voor de tip :smile::+1:t2:

5 likes

Ja is bewerkt, staat in de reacties.

4 likes

En faceapp staat erin getagd, pretty obvious

9 likes

T blijft een apart figuur die Alwin.

13 likes

Dan maakt een sleutel aan de binnenkant echt niet uit. Als we snel ergens naar binnen willen en een simpele trap tegen de deur haalt niks uit, dan pakt de politie de ram erbij en dan gaan alle deuren open. En gaat dat niet snel genoeg dan tikken we een ruit eruit.

Tevens had iemand de opmerking over een sleutel in het slot die door de hitte zou smelten… als de brand al zover gevorderd is dat dit het geval is dan is de voordeur niet meer de juiste vluchtweg. Sowieso is de voordeur niet automatisch je eerste vluchtweg. Bij brand is het niet zozeer het vuur maar de rook die zorgt dat je letsel of erger op kan lopen. Het desoriënteert je en door het inademen vergiftig je jezelf. Kies dus altijd voor de kortste weg naar buiten. (Ik snap dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is in sommige gevallen). Kijk als je staat te koken en de vlam vliegt in de pan en is niet te doven kies dan vooral de voordeur. Maar wordt je snachts wakker en de hele slaapkamer staat al vol rook dan zou ik zeggen kies de kortste weg.

52 likes

Zeg dit (als man) over een vrouw en je krijgt het hele forum over je heen. :smiling_face_with_tear:

7 likes

Maja…dit is dan ook niet precies een plek waar mannen over vrouwen praten.

8 likes

Is een sociaal experiment hoor!!

3 likes

Ik vind ‘ik zou hem/haar doen’ sowieso vrij denigrerend klinken, maar misschien heeft niet iedereen die negatieve connotatie.

13 likes

En ik vind het neerbuigend overkomen, dat is toch het enige wat ik zeg? Ik zeg er nog bij dat het voor jou/anderen misschien geen negatieve lading heeft. Zoals je het nu verwoordt vind ik het echter stuk respectvoller overkomen ja.

2 likes