Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Ik vind het ook wel vervelend dat in deze discussie vaak argumenten als deze worden aangedragen: wat nou als er sprake is van verkrachting of als de moeder anders dood gaat omdat ze behandeling nodig heeft voor een levensbedreigende ziekte. Dat is natuurlijk heel erg, maar ook als je de zwangerschap wel zou kúnnen uitdragen maar je wil het niet, moet je de vrijheid hebben om de zwangerschap af te kunnen breken.

Die extreme voorbeelden vertroebelen naar mijn mening waar het echt om gaat, dat het om absolute keuzevrijheid gaat en niet iets wat je kunt gedogen als de situatie schrijnend genoeg is. Of iets waar je over kunt onderhandelen om een compromis te sluiten. Ik wil hiermee overigens absoluut niet zeggen dat dit jouw mening is hoor!

142 likes

146 likes

Dit is precies hoe het gaat met die types. Ze willen gewoon ergens tegenaan trappen.

6 likes

Bij het verbieden hoort ook dat je na een (hele) verdrietige/slechte 20-weken echo je de zwangerschap niet zou mogen afbreken toch. Kun je je toch niet voorstellen dat je het dan nog belangrijk vindt dat elke vrouw zo’n zwangerschap voldraagt.

@Dombo is isa pro-Poetin? Echt al die reacties erop zeg, zoveel mensen voelen zich aangevallen, why

1 like

Precies, als jij als vrouw zijnde een abortus wilt, om wat voor reden dan ook, moet dat altijd mogelijk zijn op een veilige manier. Jouw lichaam, jouw keuze.

En vrouwen dat recht ontnemen heeft niks meer met een (afwijkende)mening te maken.

21 likes

Ik heb de docu gekeken! Vond het best interessant. Geen glamour life docu, maar veel over haar jeugd, haar vader maar ook de vervelende kanten van influencer zijn.

1 like

Naar mijn mening is het recht op abortus wel zwart-wit. Een vrouw heeft in Nederland het recht om de zwangerschap tot 24 weken te laten afbreken, ook als de reden is dat je gewoon geen kind wilt. En als je dat vanwege geloofsovertuiging slecht vindt, onderga je zelf geen abortus maar dwing je niet je eigen normen en waarden af bij een ander.

Maar in de kern zijn we het met elkaar eens, ik vind alleen het ‘wat als’ argument niet helpend.

49 likes

Ik denk dat het goed zou zijn als iedere tegenstanders call the midwife gaat kijken.

9 likes

Ja en niet alleen in Nederland. Mijn buitenlandse schoonzus is ook moeiteloos van anti-vax en anti-coronamaatregelen naar pro-Putin (‘wat had hij dan moeten doen??’) gegaan. Heb haar godzijdank nog niet over abortus gehoord maar dat zal dan ook wel niet lang meer duren.

7 likes

Dat is “anders” die afbrekingen voeren we wel in het ziekenhuis af want medisch. Dus die blijven wel doorgaan hoop ik?
De abortussen zonder medische redenen moeten in Nederland in een abortuskliniek.

4 likes

Filemon en de complotten is weer begonnen op tv en het is fascinerend om die moeiteloze overgang tussen deze onderwerpen te zien

4 likes

Ik heb ‘m ook gekeken, maar vond ‘m eigenlijk steeds vrij oppervlakkig blijven. Elke keer als het interessant werd (de azc tijd, de relatie met haar vader) ging het net niet de diepte in. Dat kwam vooral omdat Anna niet veel wilde/kon delen vond ik, ik vond de stukjes van/met haar moeder en ook wel met haar zus de interessantste omdat zij heel open waren en het meer over hun gevoelens hadden.
En ik vond veel onafgemaakt. Het begon met die psychiater, maar dan alleen een kennismakingsgesprek. Ik had meer willen zien van wat ze daar in die gesprekken heeft bereikt en hoe ze daarna terug kijkt op haar jeugd. Nu stopte dat ineens en ging het verhaal weer op een andere voet verder. En dat stuk met Thomas Dekker bij die kunstveiling was al helemaal random. Duurde vet lang en ik had geen idee wat dat in die docu deed. Voor wie gingen ze überhaupt die kunst kopen? En op het einde ging ze ineens naar die zus, heel interessant in potentie, maar het enige wat we er dan over horen is dat ze haar legging aan heeft.
Die docu was voor mij een onsamenhangend geheel van losse stukken die in potentie allemaal veel interessanter hadden kunnen zijn.

12 likes

En daarnaast kon Anna misschien ook denken: er wordt toch genoeg budget voor gebruikt, ik gun m’n vrienden ook even wat overdreven veel geld voor een story.

6 likes

Die laatste zin: “Laten we het er gewoon over hebben”… Dat is dus de nieuwe variant van Doutzens “Ik stel alleen maar vragen?” :roll_eyes:

7 likes

Laten we het er gewoon over hebben. Behalve als jij met goede argumenten kom dan kom ik met prachtige zinnen als " Je mag tegenwoordig ook niks meer zeggen" of “Jij bent zo Wőķę”

7 likes

Spijt… Als ik naar de Mac ben geweest heb ik spijt en van een tattoo hebben ook veel mensen spijt maar gaan we dat ook verbieden dan

4 likes

Anti abortus zijn is niet rechts. Ik snap niet helemaal waar dat idee vandaan komt.

10 likes

Ja!! Ik volg haar al eeuwen en dacht bij die stories laatst echt what the fuck??

3 likes

Opvallend ook dat ze een afbeelding kiest met een hoogzwangere vrouw :roll_eyes: :angry: De helft van de abortussen vond in 2020 plaats in de eerste zeven weken, 85 procent in het eerste trimester (bron: Cijfers en feiten - Abortus | Fiom). Je hebt dan echt nog niet zo’n toeter. Abortussen mogen tot 24 weken, niet als je praktisch moet gaan bevallen, zoals het plaatje suggereert. Prima hoor Isa om het er over te hebben, maar deel dan ook geen feitelijk onjuist plaatje dat een verkeerd beeld geeft van de situatie, alleen maar om jouw mening/gevoel kracht bij te zetten.

24 likes

Oh neee wat is dit nu? Ik was haar vergeten. Zij heeft een hoop gedoe gehad in haar leven maar dit is wel even van een andere orde.
De sensatiezoeker in mij leeft hier even van op als ik heel eerlijk ben, want sektes vind ik altijd interessant, maar het klinkt triest.

7 likes