Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Dat de échte professionals op een andere manier geld (zijn gaan) verdienen, waardoor een meer ruimte is ontstaan voor de inhalige opportunist die voornamelijk rijkdom en/of een probleemloos leven belooft.
Die quick fix bestaat gewoon niet en de echte hulp kan het het best gevonden worden bij iemand iemand die echt kennis van zaken heeft en niet oreert vanuit voornamelijk eigen perspectief.

Het hele artikel -verwijderd door moderator-

5 likes

Het artikel is niet van zijn hand of enkel over hem

7 likes

Alain de botton is wel een beetje de grondlegger van het zelfhulpnarcisme he

7 likes

Tja, ik snap dat dit voor veel mensen iets is wat ze bezig houdt en dat het artikel past in een blad als de Flow. Maar ik word gewoon kwaad als ik bedenk hoeveel aandacht en geld hierin omgaat en hoeveel er tegelijkertijd bezuinigd wordt op bijvoorbeeld de jeugdzorg en GGZ. Heeft niks met de reden waarom je dit post te maken, sorry. Ik vind dit soort analyses over de opkomst van zelfzorg vooralsnog alleen net iets treffender

11 likes

Ben het best eens met de strekking van het artikel (dat het ene zelfhulpboek het andere niet is), maar ik denk dat er bij de influencers eigenlijk iets heel anders speelt en kan de verklaring totaal niet volgen. Het probleem lijkt mij echt niet zo dat er momenteel te weinig goede zelfhulpboeken zijn en de bn’er in dat gat springt.

5 likes

Je hebt gelijk, dat zal ook niet aan de orde zijn. Het ‘probleem’ is denk ik dat ze bekend zijn van het influencer zijn en dat ze voor zelfhulp-zoekenden vertrouwd zijn. Wat op zichzelf geen probleem hoeft te zijn, maar vervolgens verkopen ze iets waar ze zelf waarschijnlijk onvoldoende vanaf weten.

De Quote had een tijd terug een artikel over de wildgroei aan coaches waarbij een coach (vergeten wie) bij naam werd genoemd en waarvan gesteld werd dat ze gedurende gaar sessies alleen haar eigen succesverhaal beschreef. Er is een verschil tussen ervaringsdeskundige zijn en deskundig zijn. Ik denk dat daar het verschil zit tussen de ‘charlatans’ en de professionals.

2 likes

Ik heb geen zin in die love bun videos haha

5 likes

Haha sorry maar ik sla hier toch een beetje op aan, geef deze persoon alsjeblieft geen munitie om deze “theorie” aan te staven. Is namelijk zo’n onzin.

3 likes

Ik ben Teske maar gaan ontvolgen… Vond haar accounts altijd zo leuk omdat ze vegan content maakt, maar de ze deelt echt elke poep of scheet over haar kind. Iemand nog tips voor vegan nederlands youtubers?

19 likes

Ja jammer he. Heb ook het idee dat niemand haar daarop aan lijkt te spreken? Bij Mascha zag je nog weleens commentaar

3 likes

Niet normaal hoeveel zij deelt over en met haar kind. Dat is ook echt het bijna het enige nog waar haar content - en dus verdienmodel - uit bestaat? Vraag me af wat ze nog meer doet op een dag. Ben haar ook gaan ontvolgen.

8 likes

Was van de week heel toevallig weer eens een proefwerk video, die vind ik wel altijd leuk maar verder is het inderdaad allemaal baby content.

2 likes

same ik heb haar ook laatst ontvolgd, echt teveel baby content. snap ook niet dat ze hem zoveel in beeld brengt, maar goed, alles voor :money_mouth_face:

4 likes

Pffff zoveel baby content zie ik ook bij Optima Vita en Annemerel. Dat had ik van hun ook niet echt verwacht. Alsof ze alleen nog maar moeder zijn en weinig andere interesses hebben.

17 likes

Faenomenal!

edit: ik vind Iris Wellen ook leuk, heel chill, wel Nederlands maar Engelse video’s. Eet plantaardig maar is niet het allerbelangrijkste in haar video’s/

12 likes

Onder de laatste vlog zag ik voor het eerst iemand er iets over zeggen en laatst onder een instagram post, maar verder verwijdert ze denk ik al het commentaar. Ik was in ieder geval meteen geblokt na een kritische comment :rofl:
(was in een vraagsticker, nieteens openbaar)

8 likes

Wat had je gevraagd? Wat stom…

4 likes

Wat had je gereageerd?

4 likes

Bij Annemerel had ik het wel een beetje verwacht, die is sowieso geobsedeerd door bepaalde dingen in haar leven (hardlopen, Tuur, data, haar bruiloft en dus ook haar kind). Maar van Marloes had ik dit niet aan zien komen.

Ik vind dit ook typisch Annemerel. Haar bruiloft is bijna 2 jaar geleden, hoe bedenk je het om daar alle zwangerschappen van je vriendinnen aan te koppelen? Niet goh we zullen wel in dezelfde levensfase zitten. Nee onze bruiloft was zeer vruchtbaar!! :sweat_smile:

98 likes

Als nou iedereen 9 maanden na hun bruiloft was bevallen ja okeeee, maar 2 jaar geleden :joy::joy:

45 likes