Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Mijn verbazing zit hem dus vooral in dat dit echt niet per se een vanzelfsprekende aanpak is voor elke werkgever. Ik heb het zelf echt anders meegemaakt.

8 likes

Ach ja… zi heeft iedereen toch wel iets? Ik knijp de tandpastatube tot de allerlaatste druppel leeg. Dat heeft me tot nu toe 2,48€ bespaard. Dat compenseert ook zeker niet voor mijn andere uitgaven.

12 likes

Dat vind ik echt iets anders haha. Dat doe ik namelijk ook, en niet om financiele redenen, maar vooral omdat ik het jammer vind om product te verspillen/weggooien.

Sorry maar ik vind het gewoon stom om iemand te zien die ruim boven gemiddeld verdient/duidelijk rijk is, te zien klagen over dure scheermesjes. Snap dat je het een stomme uitgave vindt, maar ik vind het echt belachelijk om zoiets te zeggen in een reclamecampagne

12 likes

Begrip, tuurlijk, top. Maar een bouwval kopen, die in hele korte slopen en volledig van de grond weer opbouwen naast je vaste baan…ook al zou alles volgens het boekje gaan, je weet dat dat superintensief gaat zijn. Zeker als je ook zelf besluit zoveel zelf te gaan doen. Zeker als je ook besluit er een podcast naast te gaan maken. Er zullen vast onverwachte tegenslagen zijn geweest in het hele proces en top dat de werkgever flexibel is, maar ik vraag me of dit niet van te voren al een onmogelijke opgave was.

17 likes

Jaa, ik vind wel dat sommige mensen gewoon teveel willen tegelijk. En dat trekken ze dan niet en dan zijn ze overspannen. Ja, duh. Het houdt ergens op…

10 likes

Tja als ik aan iemand met een burn out denk dan zie ik een heel depri persoon voor me die alleen maar zielig voor zich uit zit te staren op de bank en verder niks kan. Maar blijkbaar is dat niet zo.

Een collega van mij had een burn out. En toen ze thuis zat had ze heel veel sociale afspraken/etentjes en was super gelukkig omdat ze ging trouwen dus was ook druk met het plannen van een bruiloft. Alles werd op insta gedeeld. Dat vond ik toen ook heel vreemd. Lijkt me als je dat allemaal kan dat je dan ook kan werken🙈

6 likes

Lijkt er eerder op dat je dan gewoon niet gelukkig bent in je baan. Dat kan het werken heel zwaar maken. Maar daar ligt dan het probleem.

8 likes

Altijd wel een goed idee om niet te oordelen of een mening te hebben over andermans psychische gesteldheid

127 likes

Zou allemaal kunnen kloppen wat jullie zeggen. ‘Wil te veel, hij had van tevoren kunnen weten dat dit voor problemen ging zorgen etc.’ Maar: de situatie is op dit nu eenmaal zo. Waar heeft iedereen dan het meest aan? Hem dwingen zich verder de vernieling in te werken met reëele kans op langdurige uitval nadien? Omdat ie niet zo stom had moeten zijn? Of kijken hoe hij zo goed mogelijk overeind kan blijven en z.s.m. ook weer op een gezonde manier aan het werk kan?

En nogmaals we kennen de situatie niet precies en weten niet welke afspraken er zijn gemaakt.

8 likes

God wat is het leven toch heerlijk simpel hè? :heart_eyes:

7 likes

Ging er vooral om dat het heel bijzonder (en fijn en een voorbeeld) is hoe zijn werkgever ermee omgaat.

4 likes

Nee dat zeg ik helemaal niet?

5 likes

Ik zie dat het gesprek hier zowel over burn-outs als overspannenheid gaat, dat zijn echt twee verschillende dingen.

20 likes

My God sommige comments weer hier.
Ignorance is bliss.

13 likes

Je voelt je duidelijk zeer aangesproken door mijn bericht. Dat is niet mijn bedoeling hoor.

Ik heb gelukkig nog nooit een burn out gehad dus geen idee hoe dat is.
Zelf meld ik me echt alleen ziek als ik er totaal vanaf lig. Vooral omdat ik weet dat als ik er niet ben, collega’s van alles over moeten nemen. Daarom vond ik dit een vreemde situatie, maar dat zal aan mij liggen. Of misschien hield die collega op social media de schone schijn op zoals zovelen doen.

Verder heb je het over oordelende mensen zoals ik. Ach ja wat moet ik daarop zeggen. Je hebt een punt, maar volgens mij zit dit forum daar vol mee. Als niemand hier een oordeel over een ander zou hebben dan zou het hier een saaie boel zijn.

6 likes

:roll_eyes:

16 likes

Waar te beginnen :grimacing:

14 likes

Lijkt mij niet dat insta een graadmeter is van hoe iemand zich wel of niet voelt.

4 likes

Rillingen.

11 likes

Oke

Blonde kinderen zijn lelijk

34 likes