Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Dus… iemand die arbeidsgeschikt is mag van jou thuis blijven zitten met een uitkering?

1 like

I don’t care

13 likes

Jij bent nu gewoon aan het trollen. Aan het werk jij.

40 likes

Huh? Volgens mij heb je het tegen de verkeerde.

4 likes

Btw wij zijn nu ook met zn alle werk aan t ontwijken. Tenminste ik zit al een half uur op de wc tw chillen

26 likes

Ik zou zelf geen melding doen, maar ik vond er ook wat van toen een kennis zich ziek meldde bij z’n werk maar vervolgens wel fulltime (veel zwaarder) werk ging doen terwijl degene helemaal niet ziek was maar gewoon veel geld wilde hebben. Ik heb zelf ook Wajong en weet wat de stigma erop is en juist door mensen die ziek zijn/ een uitkering misbruiken wordt dat alleen maar vergroot. Ik heb echt moeten leren mijzelf ziek te melden, terwijl dat zo mega belangrijk is (vooral met al gezondheidsbeperkingen).

Overigens is het inderdaad echt bullshit dat je niet naar een feestje mag met een uitkering. Juist belangrijk om leuke dingen te doen. Uitkering geeft al genoeg stress.

Maarja ik las vanmorgen weer ergens dat het echt belachelijk is dat jonge (kinderloze) vrouwen massaal parttime werken. Fuck off.

4 likes

Het is echt bizar dat we het normaal vinden om in deze tijd nog 8 uur per dag te moeten werken en het liefst 5 dagen in de week. Maar dat is weer een andere discussie.

Mijn ultieme goal is echt dat mijn vriend en ik ons ooit ergens in de toekomst kunnen redden met beide 3 dagen werken. (zonder kinderen ja).

45 likes

Over uitkeringen (niet erg on topic) en een infuencer (wel on topic) en spondeals; ook al on topic

Een influencer uit Krimpen. Heeft iemand enig idee over wie dit kan gaan?

4 likes

Zo dat is kut voor haar zeg. Dat geld heb je ook niet even ergens liggen

2 likes

Het zal me een zorg wezen wat iemand met ziekteverlof allemaal doet, maar ik zou wel graag zien dat de term burn-out niet zo snel gebruikt zou worden als iemand een paar weken thuis zit. Als dat hetzelfde labeltje geeft als wanneer je maanden- of zelfs jarenlang moet herstellen (bijv Vera) kan dat laatste al helemaal op minder begrip rekenen. Er bestaat ook zoiets als overspannenheid. Het is nogal een groot grijs gebied tussen lekker in je werk/leven zitten en een keiharde burn-out.

13 likes

Haha ik dacht hier ook al aan. Er is op mijn werk bijv een redactie voor een blad over ons werk die voor de werknemers is. Nieeemand leest die. En die mensen maar lekker chill op hun kantoortje domme blaadjes schrijven.

15 likes

Helemaal mee eens! Ik wilde het ook graag vol houden maar na een jaar proberen heeft mijn lichaam nu stop gezegd met allemaal lichamelijke klachten als gevolg. Ik zit inmiddels al maanden thuis en een bezoekje aan de supermarkt kan al teveel zijn.

Zoals @Velours zegt, wees dit alsjeblieft voor. Ik wou dat ik dat had gedaan.

5 likes

Wil van Tien koopt een caravan. Helemaal leuk maar ik kan het echt niet aan als ze dat dan rechtvaardigt met geklaag over de prijzen van een huisje huren in het buitenland, terwijl ze drie jaar op rij elke zomer spon had voor een of ander vakantiepark :roll_eyes:

7 likes

Echt, waarom is er ooit bedacht dat 40 uur werken een fulltime baan is. 30 is ook wel zat. Of minder

20 likes

Tja, hier iemand met een burn out. Na 4 jaar geen vakantie te hebben gehad, wegens een ernstige zieke ouder, break up en verhuizingen. Dat ik dat dan post en mensen daar wellicht een oordeel over hebben is jammer. Wat diezelfde mensen niet zien, is dat ik hier drie maanden lang huilend op de bank heb doorgebracht. Amper in staat om voor mezelf te zorgen. Was het anders geweest als ik dat ook online had gegooid?

17 likes

Ja goed punt! Het leven is duur als je alles gewoon zelf moet betalen ipv al die sponsordeals.
Ik vraag me sowieso af wat nou precies hun bedrijf inhoudt. Af en toe een gesponsorde deal op instagram en verder?Hopelijk gaan ze ooit weer vloggen!

2 likes

Ik mis Joseffa d’r videos :frowning:

15 likes

Uit eigen ervaring. Als je omvalt is de schade voor je collega’s altijd groter (couldn’t care less trouwens. Boeiend of werk wel of niet gedaan wordt als er iemand ziek is) en kom je er vaak achter dat je een stuk minder onmisbaar bent dan je bent. Ik zou het aanbod van je leidinggevende in jouw positie direct aannemen.

Het gaat trouwens niet om dat die dingen ‘goed kunnen zijn voor’ het is het letterlijke advies wat je krijgt als je om welke reden te hoog in spanning zit. Rusten, ontspannen en plezier maken. Zie het als dokterrecept voor medicijnen.

15 likes

Ja, mijn vorige baas zei letterlijk tijdens vergaderingen als “empathische reactie” op teamleden die er doorheen zaten altijd, “Niemand is onmisbaar”. Dat was zijn manier van zeggen dat je gewoon tijd voor jezelf kon nemen als het niet goed ging, maar op een…bijzondere manier

11 likes

Misschien bracht die het niet goed, maar het kan voor sommige mensen wel ontwapenend werken, niemand is onmisbaar en iedereen is vervangbaar. Soms hebben mensen dat nodig om te beseffen dat ze niet altijd maar door hoeven gaan.

12 likes