Het andere YouTubers/bloggers topic #20

Helemaal mee eens! Ik wilde het ook graag vol houden maar na een jaar proberen heeft mijn lichaam nu stop gezegd met allemaal lichamelijke klachten als gevolg. Ik zit inmiddels al maanden thuis en een bezoekje aan de supermarkt kan al teveel zijn.

Zoals @Velours zegt, wees dit alsjeblieft voor. Ik wou dat ik dat had gedaan.

5 likes

Oh ja, ik heb sowieso een nutteloze baan tegenwoordig. Maar dan denk ik aan influencers zoals een Monica Geuze en ach
 ik maak tenminste nog mensen blij met iets.

6 likes

Wil van Tien koopt een caravan. Helemaal leuk maar ik kan het echt niet aan als ze dat dan rechtvaardigt met geklaag over de prijzen van een huisje huren in het buitenland, terwijl ze drie jaar op rij elke zomer spon had voor een of ander vakantiepark :roll_eyes:

7 likes

Echt, waarom is er ooit bedacht dat 40 uur werken een fulltime baan is. 30 is ook wel zat. Of minder

20 likes

Tja, hier iemand met een burn out. Na 4 jaar geen vakantie te hebben gehad, wegens een ernstige zieke ouder, break up en verhuizingen. Dat ik dat dan post en mensen daar wellicht een oordeel over hebben is jammer. Wat diezelfde mensen niet zien, is dat ik hier drie maanden lang huilend op de bank heb doorgebracht. Amper in staat om voor mezelf te zorgen. Was het anders geweest als ik dat ook online had gegooid?

17 likes

Ja goed punt! Het leven is duur als je alles gewoon zelf moet betalen ipv al die sponsordeals.
Ik vraag me sowieso af wat nou precies hun bedrijf inhoudt. Af en toe een gesponsorde deal op instagram en verder?Hopelijk gaan ze ooit weer vloggen!

2 likes

Ik mis Joseffa d’r videos :frowning:

15 likes

Uit eigen ervaring. Als je omvalt is de schade voor je collega’s altijd groter (couldn’t care less trouwens. Boeiend of werk wel of niet gedaan wordt als er iemand ziek is) en kom je er vaak achter dat je een stuk minder onmisbaar bent dan je bent. Ik zou het aanbod van je leidinggevende in jouw positie direct aannemen.

Het gaat trouwens niet om dat die dingen ‘goed kunnen zijn voor’ het is het letterlijke advies wat je krijgt als je om welke reden te hoog in spanning zit. Rusten, ontspannen en plezier maken. Zie het als dokterrecept voor medicijnen.

15 likes

Ja, mijn vorige baas zei letterlijk tijdens vergaderingen als “empathische reactie” op teamleden die er doorheen zaten altijd, “Niemand is onmisbaar”. Dat was zijn manier van zeggen dat je gewoon tijd voor jezelf kon nemen als het niet goed ging, maar op een
bijzondere manier

11 likes

Misschien bracht die het niet goed, maar het kan voor sommige mensen wel ontwapenend werken, niemand is onmisbaar en iedereen is vervangbaar. Soms hebben mensen dat nodig om te beseffen dat ze niet altijd maar door hoeven gaan.

12 likes

Ja hij dacht ook echt dat het zo overkwam, en ik begreep zijn intentie. Je kan zelfs zeggen dat je beter zo eerlijk kan zijn dan om de hete brij heendraaien, maar heel professioneel is het ook niet. Hij was zo iemand die vond dat de manier waarop hij alles gedaan had in het leven zo moest zijn voor iedereen, en de vrouwen in het team ook vaak als “te emotioneel” bestempelde. Kon het goed met hem vinden maar heb om die redenen wel heel veel aanvaringen met hem gehad, want ik pikte dat soort uitspraken niet.

1 like

Dat nog niemand iets over Claire’s stories en post heeft gezegd

3 likes

Wat moeten we erover zeggen

4 likes

Blijkbaar is het traditie om elke keer opnieuw te haten op haar liefde voor NY

Maar was vooral even klaar met bovenstaande discussie

3 likes

Even een hele stomme vraag, wil je het verschil uitleggen? Ehm ik zie ze wel als elkaars synoniemen maar pleaase enlighten me als je wilt?

2 likes

Nou ik kan je vertellen dat het best wrang is als je in je eentje verantwoordelijk bent voor 15 dementerende bejaarden omdat de collega waarmee je ingepland stond overspannen is en je dan in je pauze instagram opent en ze is aan het winkelen in Antwerpen.

Dan moet ik inderdaad eigenlijk naar mijn leidinggevende kijken maar dat kijkt toch wat minder lekker

53 likes

hahaha wat een passieve agressie

8 likes

Tsja, ik denk bij haar stories vooral: mega fijn voor jou dat jij je leven zo kan inrichten. Als zij het financieel/ qua werk kan regelen om zo vaak naar de plek te gaan waar zij zich blijkbaar het meest fijn voelt: go for it.

(Dat ze lekker veel vliegt dan is een andere discussie. Misschien kan ze een keer a la Floortje in 3 op reis 6 weken mee met een boot zonder wifi :biggrin:) (of was het 10 dagen? idk)

5 likes

Overspannenheid zit een grote stap voor burnout. Overspannenheid is een omkeerbaar proces waar je in relatief korte tijd weer van kunt herstellen. Je batterij zit zwaar in het rood, dat voel je, maar met de juiste ingrepen kan je die ook weer relatief snel opladen. Wanneer veel je te lang in die rode fase zit gaat de batterij echt leeg. Dat is burnout. De hersteltijd is dan ook fors langer omdat je echt niks meer hebt. Je kunt dan ook gewoon echt niet meer.

24 likes

Precies wat ik dacht maar ik had al wat over hem zitten zeuren dus ik dacht: ik zeg t niet. Bedankt!!!
:joy:
Hij gebruikt haar nu gewoon als clickbait, en ik kan me zelfs voorstellen dat hij dat ook aan haar vraagt en zij dat helemaal priem vind schat, maar ik vind het een afknapper.
Hij maakte er heel toevallig ook een punt van dat die nieuwe elektrische fiets geen aankoop was en hij het gaat verloten.

4 likes