Sorry, maar zijn jullie serieus? Ik word er een beetje moe van om telkens alles uit te moeten leggen.
@Rosalala Buiten is het vies en er ligt poep. Als ik naar binnen loop met schoenen aan komt die viezigheid ook binnen. Een kleed is lastig schoon te maken. Dus ik vind het niet hygiënisch of gezellig om met je schoenen met straatvuil op het kleed te gaan zitten socializen. En nee ik denk niet dat je ziek wordt als je dat wel doet, maar dat gebeurt ook niet als je een maand niet doucht en toch douchen we allemaal geregeld. Dit heeft wel degelijk gewoon met cultuur en opvoeding te maken. Lees hier meer informatie hierover. Op de meeste plekken ter wereld kom je met schoenen het huis dus niet in.
@Gaston Ik gebruikte openlijk het woord “raar” ja. Niet om aan te geven dat Bonnie de enige is maar vanuit verwondering. En ik snap niet waarom je dat zo erg vindt, het is geen grof taalgebruik en ik heb niet gezegd dat Bonnie als persoon vies is of dat ze zich moet schamen. Ik ben trouwens hier geboren, maar dit weerhoudt me er niet van om bepaalde dingen raar te vinden. Op het forum lees ik overal commentaar op allerlei Nederlandse gebruiken en dan is er geen ophef maar blijkbaar heb ik hiermee een gevoelige snaar geraakt.