Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Sorry, maar zijn jullie serieus? Ik word er een beetje moe van om telkens alles uit te moeten leggen.

@Rosalala Buiten is het vies en er ligt poep. Als ik naar binnen loop met schoenen aan komt die viezigheid ook binnen. Een kleed is lastig schoon te maken. Dus ik vind het niet hygiënisch of gezellig om met je schoenen met straatvuil op het kleed te gaan zitten socializen. En nee ik denk niet dat je ziek wordt als je dat wel doet, maar dat gebeurt ook niet als je een maand niet doucht en toch douchen we allemaal geregeld. Dit heeft wel degelijk gewoon met cultuur en opvoeding te maken. Lees hier meer informatie hierover. Op de meeste plekken ter wereld kom je met schoenen het huis dus niet in.

@Gaston Ik gebruikte openlijk het woord “raar” ja. Niet om aan te geven dat Bonnie de enige is maar vanuit verwondering. En ik snap niet waarom je dat zo erg vindt, het is geen grof taalgebruik en ik heb niet gezegd dat Bonnie als persoon vies is of dat ze zich moet schamen. Ik ben trouwens hier geboren, maar dit weerhoudt me er niet van om bepaalde dingen raar te vinden. Op het forum lees ik overal commentaar op allerlei Nederlandse gebruiken en dan is er geen ophef maar blijkbaar heb ik hiermee een gevoelige snaar geraakt.

74 likes

Ja alleen ik voeg toe dat ik het dus raar vind (zowel vanuit hygiëne) maar ook omdat schoen-loos wel veel chiller is. Daarom snap ik het niet goed “ik houd thuis mijn schoenen liever aan”, want je wil toch echt ff helemaal in chill mode kunnen gaan. Juist als je thuis bent. Ik vind het op div vlakken heel onlogisch

Ik ben iemand die ook vaak op de grond zit, op een kleed of met kussens. Zou het dus heel vies vinden als ik daar net met mijn schoenen aan heb gestaan. Nog even los van poep, denk aan sigaretten (as), andere viezigheid etc

9 likes

Ik snap je inderdaad. Ik vind het niet raar, want eigenlijk heb ik er niet echt een mening over als andere mensen hun schoenen aan houden of uit doen.
Maar zelf zou ik zeker geen hele dag met mijn schoenen aan in huis lopen, gewoon omdat met sloffen/sokken veel fijner zit.

3 likes

Er zijn ook mensen die met hun broek enz die ze bijv in de bus en trein aan hebben gehad op bed gaan liggen :nauseated_face:

27 likes

Er zijn ook mensen die hun handen nooit wassen :cry:

11 likes

Bij Bonnie 🪴 shared a post on Instagram: "Een dag in het leven van een 30-jarige uit Rotterdam met een duimblessure #daginhetleven #daginhetlevenvanbonnie". Follow their account to see 3374 posts.

LOL ook echt die mitella van een sjaal en dan wel een duimpje omhoog doen met desbetreffende duim en ook nog fietsen met de camera in haar goede hand ?!?!?!? :exploding_head:

edit: waarom is de link van de reel ineens een foto :sweat_smile:

6 likes

Maak je niet druk, als je hier een mening uit of überhaupt iets zegt is er altijd wel iemand die daar iets van vind :sweat_smile:
Schoenen aan in huis is ook gewoon een beetje viezig. Maar als een ander dat prima vind, lekker doen!

9 likes

Volgens mij nemen jullie de reels van Bonnie veel te serieus. De reeks over haar 30 jarige leven is zeker ook sarcastisch bedoeld. Ze moet er zelf ook om lachen hoe dramatisch ze doet. Bonnie kennend slaat ze wel door in haar 30 jarige video’s aangezien het veel reacties oplevert.

8 likes

Sowieso niet met buitenkleren op het bed.

9 likes

Ik heb hier serieus nog nooit over nagedacht of dat vies is😂 Ik lig/zit ook met mijn ‘buitenkleding’ op de bank of bed.

16 likes

Ik kom voor alle mensen die de Knorr burritos zo lekker vinden maar het blijkbaar vreselijk vinden uit een pakje te moeten koken nog even deze droppen: Zonder pakje: Mexicaanse Burrito's - OhMyFoodness

Ik vond de smaak zeker overeenkomen, alleen ik ben liever lui dan moe en gebruik meestal gewoon nog steeds het pakje.

6 likes

Weet niet of het al gezegd is maar de Knorr Wereldgerechten zijn 1+1 gratis bij de Appie :heart_eyes:

9 likes

Haha ok laatste wat ik erover ga zeggen… hoe iedereen thuis omgaat met schoenen wel/niet uittrekken moet hij helemaal zelf weten, idem met ‘buitenkleren’ (dit begrip bestaat voor mij niet, ik draag wat ik buiten draag binnen en ook andersom en ik zit regelmatig in de trein).

Uiteraard is zonder schoenen op de bank fijn (daar ging het niet over) en uiteraard wil je geen hondenpoep of vlekken op je kleed. En enigr mate van hygiëne is zeker belangrijk om te voorkomen dat je ziek wordt. Ik vind het zelf wel overdreven hoe ver mensen dit doortrekken, maar moeten ze zelf weten. Maar om dan te gaan judgen: ieeeeeehl zij laten hun schoenen aan thuis terwijl je daar én niet komt én er echt 0 consequenties aan zitten (idd je likt het tapijt niet, je wordt er echt niet ziek van en ze zullen heus regelmatig stofzuigen) vind ik onnodig. Jouw standaard van schoon is gewoon niet te generaliseren/zomaar op anderen toepasbaar, is dit ook weer iets waar we elkaar de maat over moeten nemen?

23 likes

Ik verbaas me in de schoenen uit/aan discussie eigenlijk vooral dat er mensen zijn die nog nooit hebben gehoord dat er mensen zijn die schoenen in huis vies vinden. Ik dacht dat het deels Nederlandse cultuur was dat wij schoenen aan in huis normaal vinden en de halve wereldbevolking daarvan walgt haha

33 likes

:yawning_face:

68 likes

Waren de video’s van Bonnie geen reactie op een Tiktokker die een filmpje had gemaakt over dat ze zo bang was om 30 te worden omdat het leven dan zo saai zou worden etc.? En dat Bonnie hiermee liet zien dat t gewoon gewoon doorgaat zoals het ook gaat als 24 jaar bent haha

5 likes

En er zijn zij die geen zeep op het toilet hebben. Wassen zij hun handen nooit, beperken zij het niet-wassen tot het toilet? We weten het niet.

Ik hou hier even ‘wassen met zeep’ aan als synoniem voor wassen. Ik wel.

7 likes

Tapijt is sowieso goor, of het nou wel of niet ooit schoenen heeft gezien.

“Oh een kleedje op de vloer zou je woonkamer echt afmaken.” Ew, nee dank je.

9 likes

Haha wat? Als ik iemand saai vind, dan is het bonnie wel🥲 maar sowieso een dag met je afgehakte duim opnemen met een sjaal als mitella als tegengeluid van “je leven is saai na je 30ste” werkt eh niet…

16 likes

Mijn kind van 15 maanden heeft zojuist de keukenvloer gelikt, waar we met schoenen op lopen én we hebben katten :smiling_face_with_tear:

Goed voor de weerstand :joy:

39 likes