Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Oh ja, dat was jouw schuld!!

6 likes

Telt weggepest ook als ze telkens weer terug blijven komen? :thinking:

2 likes

Ik ben ook niet (altijd) kut.

Maar kijk, het is toch gewoon vreemd dat uitgerekend jij meerdere posts maakt over of een kat die gewoon goed verzorgd wordt wel helemaal juist behandeld wordt? Gegeven wat je eerder postte over de hond en een asiel kat die terug ging.

Het zou een beetje zijn alsof ik ineens hier iedereen stevig zou gaan aanspreken die grapjes maakt over kinderen/moekes en mezelf opwerp als beschermvrouwe van het kind. (Niet dat ik ooit een kind met of zonder stofzuiger geslagen heb, laat dat voorop staan). Dat zou een beetje ironisch zijn, net als jouw posts dat ook zijn over dit onderwerp. Als je dat niet zou doen zouden die honden opmerkingen ook niet terug komen.

25 likes

Ik denk dat dit voor een deel ook aan je eigen toon ligt. Ik kan me nog herinneren dat mensen in het kattentopic jou heel veel hebben moeten uitleggen, en dat je daar ook best twijfelachtige dingen hebt gepost in het begin. Om dan nu vrij stellig van alles te beweren over katten van influencers waar je niks van weet, is dan op z’n minst opvallend.

17 likes

Het is zoals Zemraluani zegt. Je hebt ook veel geleerd omdat je van verder moest komen dan de meeste mensen. Als je daarna andere mensen de les gaat lezen over datzelfde onderwerp getuigt dat niet van erg veel zelfreflectie

10 likes

Even los van de gehele discussie - die heb ik volledig gemist - en de geschiedenis daarvan: kan iemand die juist van ver moet komen en heel veel heeft moeten leren, niet juĂ­st anderen de les lezen?

12 likes

Wat mij opvalt is dat mensen al heel snel zich schuilen achter wegpesten, onaardig terwijl het idd wel eens voorkomt dat je gewoon een situatie of een mening hebt waar je kritiek van krijgt door forummers. Vaak gaan mensen dan direct in een slachtofferrol en komt er vaak de dooddoener " wat gemeen ik stel mij kwetsbaar op " Ik vind dat opmerkingen van moderators vaak onder een grote loep worden gelegd en ik vraag mij af hoe sommige mensen dan toch in het echte leven doen als je je al zo fragiel opstelt op een forum.

22 likes

Ja true daar heb je ook weer gelijk in, maar misschien dat de meeste mensen daarin wat meer bescheidenheid zouden tonen. Bijv. een formulering als ‘Ik heb laatst geleerd dat
’ is anders dan ‘Not true kijk maar in het kattentopic’.

Kijk het maakt mij verder niet uit als Kaaskroketje zich de Cesar Milan van de katten waant, maar ze lijkt zo verbaasd te zijn over de reacties die ze krijgt, dat ze misschien niet doorheeft hoe haar toon overkomt

4 likes

Ligt denk ik aan de context.

Bijvoorbeeld; een ex verslaafde zou andere verslaafde kunnen helpen met van een verslaving afkomen omdat diegene geleerd heeft van zn fouten.
Maar het zou gek zijn als een ex verslaafde andere mensen die verslaafd zijn zou judgen dat ze verslaafd zijn.

18 likes

Ik vind de geloofwaardigheid vaak wel verloren gaan van forummers die continu een andere mening hebben. Zelf denk ik dan ook je waait gewoon met alle winden mee, vorige week zei je nog wat anders.

17 likes

De vraag is zelfs of het wel ‘fragiel’ is. Als je weet dat steun gaat krijgen is het ook best handig om jezelf op gepaste momenten slachtoffer te verklaren.

7 likes

@Glinternieuw @Soy.peor @anon26794567

In mijn optiek hebben jullie allen een punt, inhoudelijk heb ik niets gezien en kan om die reden geen oordeel vellen over de gebruikte formuleringen. Wel denk ik dat het fair is om, wanneer iemand aangeeft ergens van te hebben geleerd dit dan ook voor waarheid aan te nemen. Last but not least: niet iedereen is even goed in beargumenteren en helemaal met geschreven tekst liggen dan allerlei interpretatie issues op de loer.

8 likes

Als je niet precies weet waar het over gaat hoe kun je daar dan een mening over hebben

10 likes

Ik denk eerder dat de moderators vrij coulant zijn. Sommige mensen hier had ik al lang een permaban gegeven.

24 likes

Wauw ik dacht het grootste deel van je bericht dat ik een ironische tekst aan het lezen was waarin je met heel veel woorden precies niks wou zeggen. Echt prima Belastingdienst-jargon dit.

28 likes

Don’t curse the darkness, light a candle.

6 likes

Ik heb jouw naam niet genoemd en doel niet op jou

7 likes

Daar had ik dus ook geen mening over, ik reageerde op een reactie van @Glinternieuw + je eigen reactie op mijn reactie.

2 likes

Daar ging m’n reactie ook niet over.

3 likes

Mag ik vragen waar je het over hebt?

4 likes