Ik denk dat niemand ooit ontkent dat dit hier een sfeertje hangt. Ik vind zelf niet zoveel van de grappen en opmerkingen. De ene vind ik wel lachen, de ander smakeloos. Vind het daarnaast ook een vrij simplistische manier om onvrede op te hangen aan enkel sarcastische grappen, omdat er gewoon veel meer gebeurt en de rollen (wie raakt wie) vrij vaak wisselen. Laat voor mij vooral zien wat sommige forummers wél zien als sfeerverziekend en wat sommigen niet zien als sfeerverziekend. Heel veel van wat hier gebeurt is gewoon twee kanten van dezelfde medaille. Dit mag wel bij die, die wil dat weer niet. Persoon x mag je met zijn allen aanspreken want die geeft toch geen kik, maar bij persoon y is dat pesten. Als iemand uitroept dat iets is kwetst in een discussie is dat meelijwekkend en spring je dus allemaal op de persoon aan de andere zijde want dan heb je de agressor gevonden. In mijn ogen is het veel meer een wisselwerking dan een paar grappenmakers en de rest.
Komt voor mij neer op; iedereen zit hier om een andere reden en je kunt lastig eisen dat mensen hier volledig rekening houden met jouw wensen en voorkeuren. We kunnen wel steeds doen alsof er een grove vertrouwensbreuk ontstaat als iemand iets ophaalt wat hier gepost is, iemand zegt dat iets buiten het forum om besproken wordt, iemand een grapje maakt, maar ik denk dat het vrij gezond is om ook te beseffen dat een anonieme online omgeving nooit veilig gaat zijn en sfeerbeheer vrijwel onmogelijk is in zo’n grote anonieme online omgeving waarin iedereen wat ander wilt. Werkt voor mij iniedergeval behoorlijk goed.