En waar baseer je dit op
Op mijn bron binnen KLM
Ik denk dat dit de reden is. Ik vloog toevallig vorige week met klm en toen werd omgeroepen dat je niet mocht filmen aan boord ivm privacy.
Dit is bij meerdere maatschappijen. Volgens mij heeft dat meer met de wet van privacy te maken dan met regels van klm zelf.
Ze is toen toch met verlof gegaan vanwege haar theatershow?
Wow theatershow. Hebben we het over dezelfde Co, ik heb de huismuts jaren geleden heel even gevolgd toen ze in dat appartement zaten en Co de buurvrouw/vriendin was. Kwam ze af en toe in beeld. Is ze nu ook een serieuze influencer geworden
Ja ik volg die mensen niet dus waarschijnlijk is er in de tussentijd heel veel veranderd haha maar hoe je leven in een korte tijd zo anders kan worden zeg
Ik ken hele Co verder niet maar als er echt gedoe is ontstaan en dat is opgelost dan is het vaak wel onderdeel van je regeling dat je niet over alle ins en outs mag uitweiden
Ik volg een paar Amerikaanse vloggers (piloot/stewardes) en ook zij filmen niet vaak aan boord, hooguit een stukje inruimen van de pantry of een praatje in een lege cockpit. Van het vliegveld zie je ook niet veel; hooguit de centrale hal en een stukje lege gate. Vaak maken ze vlogs over/tijdens een lay-over. Soms leggen ze wat uit over hoe hun roostering werkt of vertellen ze een anekdote, maar over veiligheid, andere crew etc. hoor je ze nooit. Ook zie ik ze zelden in volledig uniform. Hooguit als shot als ze de deur uitgaan. Het zal universeel beleid geworden zijn.
Maar Co deed dat toch ook niet? Ze filmde vooral hotelkamers en locaties waar ze aan kwam, soms met collegas die het overduidelijk niet erg vonden om in de vlog te komen. En oke soms ook de pantry als ze daar zelf aan het werk was, maar geen klanten en of cockpit dingen enzo.
Ik dacht ook dat KLM er heel veel mensen moest ontslaan tijdens corona en dat haar baan ook op het spel stond? Maargoed dat lijkt me geen geheim dus dat is het wellicht ook niet…
Jaa, die co haha.
Ze is toen zelf gewoon begonnen met vloggen en zou een theatershow doen over volgens mij het stewardess-leven, maar vanwege covid uiteindelijk helemaal niet meer doorgegaan.
Wel nice, dat er langzaam weer regels komen over dat soort dingen.
Klinkt als een arbeidsconflict. Iemand die ik ken heeft ook een arbeidsconflict gehad met KLM (hoofdkantoor is erg streng) en heeft uiteindelijk geschikt. Zij mag er verder niets over zeggen behalve dat ze er niet meer werkt.
KLM is inderdaad heel streng! Never forget toen dit soort zaken tijdens de studie voorbij kwamen:
Is het vervolgens geheim als je wordt ontslagen? Of als je een regeling treft over beëindiging met wederzijds goedvinden? Vlg mij mag je dan evt alleen niets zeggen over de voorwaarden (of evt bedrag) vd beeindigingsovk. En kun je toch wel benoemen; joh ik ben onlangs weg bij klm.
want het gekke is dat ze dus zegt dat ze er niets over kan zeggen maar idd “nu niet meer vliegt”
en ik denk bij haar specifiek ook wel dat ze KLM gebruikte om een grotere influencer te worden👀
Kelly Camfferman laat op Insta ook veel van haar leven als stewardess zien. Vind haar leuk om te volgen (vond bij Co ook het vlieggedeelte leuk).
Als je ergens nieuw begint met werken en van plan bent dat te vloggen; dan overleg je dat toch met je opleiders of leidinggevende oid? Ik kan me zoooo niet voorstellen dat je zoiets zomaar doet zonder aan te kondigen of te checken, zo kom je toch niet bij een nieuw bedrijf binnen?
Sollicitatie bestaat uit meerdere rondes dus je zou ook verwachten dat KLM weet wat ze aannemen. En dat ze op één lijn zitten. Nou weet je het natuurlijk niet zeker. Maar met al die rondes en zo hele opleiding verbaas ik mij wel hoe snel ze gestopt is met vliegen na het behalen van haar wing.
Maarja ik bedenk mij nu ook dat zij eerst haar job bij KLM geheim had gehouden. En de video’s kwamen pas online nadat ze (of bijna) haar wing kreeg. Dus KLM zou die beelden dan ook pas gezien hebben nadat ze haar wing kreeg.
Suz(anne) van Schaik
Ik verheug me nu al op de nieuwe vlog van Vera. Ben zo benieuwd naar de verhuis updates. Ik hou echt van zulke vlogs. Maar stiekem hou ik sowieso heel erg van interieur gerelateerde vlogs en programma’s.