Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Ik denk dat de betreffende acteur compleet geseksualiseerd wordt?

5 likes

Ik heb de context nog niet dus ik hoor gewoon een verhaal over clausules.
Ik hoop dat het een flauwe grap is dat hij zegt dat iemand hem “de beelden” wel opstuurt wel…

9 likes

Ik zit dit interview te kijken van Iris Enthoven met Israël van Dorsten en ik vind dit weer zo goed laten zien dat niet elke gek met een camera ook daadwerkelijk een goed diepte-interview kan houden.

Zij verteld continu zijn verhaal en vraagt dan om bevestiging door “toch?” te zeggen. Waarom stelt ze geen open vragen en laat ze hem niet zelf het verhaal uitleggen/vertellen? Ik vind het verhaal van Israël super interessant, maar ik hoef het niet uit haar mond te horen tijden een interview met hem.

Edit: of mag ik dit geen interview noemen, omdat dit een podcast is?

21 likes

Maar ook echt niet iedereen kan een podcast maken, influencers denken dat er wel even bij te kunnen doen maar het is zo vaak zo slecht

31 likes

Ik luister haar podcast wel eens en ik stoorde mij hier ook aan. Dat begint ze: ‘het lijkt me heel ingewikkeld/zwaar/ingrijpend om dit mee te maken en waarschijnlijk voel je je dan ook zus en zo, toch?. Nee, laat mensen lekker zelf hun verhaal vertellen. Het gaat er niet om wat jij vindt.

16 likes

Ja vind ik ook jammer! Het zijn best interessante verhalen en het concept vind ik ook goed, alleen ze springt soms ook van de hak op de tak en stelt idd geen goeie vragen waardoor het ook niet fijn luistert

12 likes

Ja precies! Ze is continu de woorden in zijn mond aan het leggen. Ik vind het echt een waardeloos interview daardoor.

Wel jammer dat de reacties alleen maar lovend zijn en niemand daar feedback over geeft. Maar was het zelf ook van plan om te doen🙃

9 likes

Ik vond het subtiele decolleté shot eigenlijk ook wel weird?

3 likes

Haha dit is ook precies wat ik altijd denk als ik haar podcasts luister. Ze heeft super boeiende gasten met interessante verhalen, maar het interview is altijd zo oppervlakkig.

Je merkt trouwens ook heel goed dat ze zichzelf een paar dingetjes heeft aangeleerd met betrekking tot de manier van vragen, bijvoorbeeld bijna altijd de vragen stellen in de tegenwoordige tijd (hoe voelt dat op dat moment?) en heel vaak ‘neem ons mee naar het moment dat…’. Dat doet ze wel goed, maar doordat ze het zo’n beetje altijd toepast voelt het ingestudeerd of zo. Verder stelt ze inderdaad veel gesloten vragen, gaat ze niet in op dingen waarop ze juist door kan vragen en praat ze zelf soms net te lang door.

Maar toch weet ze wel de juiste gasten te strikken en dat doet ze wel goed.

19 likes

Denk dat het eerder ‘dus’ dan ‘maar toch’ is. Als je lekker oppervlakkig kan blijven en geen moeilijke vragen krijgt is het voor bekende mensen natuurlijk een makkelijk interview

9 likes

Nou dit heb ik altijd als ik haar podcast luister. Dan wil ik roepen wat ze wel moet vragen of waar ik benieuwd naar ben, en niet zo alles invullen. Echt zonde want de verhalen en de opzet zijn wel heel interessant.

6 likes

Ik erger mij ook zo aan haar manier van interviewen. Ze heeft zulke interessante gasten. Zo zonde. Naast dat ze dus heel veel invuld voor de gasten, is ze heel slecht in doorvragen. Ik heb ook idee dat ze totaal niet luistert naar de personen die ze interviewt.

Ze interviewde ook een vrouw die in een sekte zat. De vrouw zei iets van “we mochten dat soort muziek niet luisteren” en Iris lult erover heen met iets van oja en… “…”. En ik als luisteraar denk “WAT VOOR MUZIEK DAN?!” Het is zo inkopper maar Iris vraagt gewoon nooit door. Heb haar podcast geprobeerd (want super interessante onderwerpen) maar kon haar manier van interviewen ook niet aan.

@Moonfairy ik zat ook elke keer van nee vraag nou door! Ze mist zulke mooie kansen voor een echt goed interview

14 likes

Ja echt!! Soms hoor je die gasten ook antwoorden dat ik denk… ja jij denkt ook, wat is dit :sweat_smile:

7 likes

Dit is niet ok, toch. Wat een slecht mens is het.

4 likes

Het feit dat Bram (39) en heeft over de billetjes (:face_vomiting:) van Martijn Lakemeier (oké, 29, oud voor Brams doen) en dan zegt dat iemand die hij kent hem de beelden daarvan wel even heeft doorgestuurd. Niet oké.

7 likes

Ik ken heel die Bram niet (naast het feit dat hij geilt op jonge mannen), maar heb nog niet vaak zo’n onsympathiek fragment gezien van iemand. Dat gelach erbij ook, wat een creep. En daarna meteen dat shot “Ik ken hier ook niemand. In Amsterdam kom je de hele tijd mensen tegen die je kent.” :roll_eyes: Nou wat ben ik blij dat ik deze man niet ken hoor.

7 likes

Ja ik mag toch echt hopen dat dit een hele rare dronken grap was, hij zei het vrij serieus.

1 like

Vind Robbert Rodenburg daar wel een uitzondering in. Vind interviews van hem vaak heel chill om te bekijken want hij laat de persoon echt uitpraten en gaat dieper in op interessante dingen.

11 likes

Haha ja dat klopt. Het zijn ook vaak mensen die iets te promoten hebben, een boek oid.

4 likes

Heb juist het tegenovergestelde gevoel bij hem. Pakt nooit eens lekker door. Safe place voor influencers om door hem geïnterviewd te worden

18 likes