Ik vind het zo kinderachtig in de vlogs van Bram en Bonnie als ze zo geheimzinnig doen. “Wat er toen gebeurde, kan ik helaas niet zeggen” en “Het werd toen echt gezellig maar daar kan ik niet teveel van laten zien”.
Ik vind dat zo’n 12-jarige meisjes actie, ‘oh ik heb zo iets spannend gehoord maar ik ga het je lekker niet vertellen’. Joh laat je het toch lekker uit je vlog.
Vast net zo juicy als Mascha’s “spannende” BurningMan verhalen. Not
Vond ik pas ook al toen ze had gepost dat ze out was gegaan (aka in diepe slaap beland) na het innemen van codeine en een ‘ander middel’. Klinkt zo als stoerdoenerij.
Echt zo middelbare school niveau, maargoed dat is natuurlijk niet verrassend bij hun.
Maak je je druk om haha, lijkt mij toch prima als ze dat zeggen zonder in details te treden. Ze hoeven niet alles te vertellen ![]()
Haha maar dat is natuurlijk niet wat de gemiddelde lezer bedoelt/verwacht. Maar ik verwachte ook niet veel meer van haar teksueel na het hele ‘nee is ook een woord’
Volgens mij ben je in de war met omzet. Ze deelt wat ze verdient.
Alleen de dividenduitkering deelt ze niet en dat maakt het plaatje wel compleet. Ze geeft zichzelf waarschijnlijk gewoon een gebruikelijk loon en dat is wat ze deelt?
Ja oké en hoeveel keert ze zichzelf dan uit elke maand, dat is de enige vraag hier ![]()
Tientje vieftig.
Nadat alle vaste lasten zijn betaald?
In ieder geval hoeft er al geen deel meer vanaf om naar de spaar te storten
Ik vind het vreemd want als je een BV hebt moet je je verplicht veel meer uitkeren toch? Of dat doet ze dan onder de noemer ‘winstuitkering’ en zo weet je nog niet wat ze echt verdiend.
Iig meer als 47.000 pj anders heb je geen BV. Of heb ik dit mis?
Huh heeft Bonnie dat gezegd?
Edit: ooh het is een hoestsiroop oid haha, was even in de war met zon soort verdovend middel ofzo? Of bij adhd. Weet er niks van blijkt maar ![]()
Dat is bruto, de €2700 is netto.
Dus na een gedeelte reservering voor de inkomensbelasting? Want je hebt toch niet zo duidelijk bruto netto als in loondienst?
Sorry ff offtopic.
Ja ze is toch in loondienst bij haar eigen B.V. (er vanuitgaande dat ze een B.V. heeft en geen IB onderneming) dus dan kan ze dezelfde berekening maken als elke andere werkgever wat bruto en netto is
Ja, je hebt als DGA (directeur groot aandeelhouder) van je BV in principe het gebruikelijk loon (DGA salaris) uit te keren. Dat wil de Belastingdienst. Voor 2023 is dat geloof ik € 51.000 bruto, dus zal iets meer zijn dan € 2.700 netto pm (edit: het gebruikelijk loon lag vorig jaar iets lager plus heffingskortingen waren vorig jaar wat lager, dus het zou vorig jaar goed ongeveer € 2.700 netto kunnen zijn). Dus dit is los van dividenduitkeringen.
Dat vind ik nog niet eens zo’n hoog salaris, zoiets verdien ik ook ongeveer. Alleen vraag ik me af of ze dan dus ook nog spaargeld automatisch apart zet voor vakanties e.d., want dat gaat bij mij dan dus wel van de 2700 nog af
Ik vind het een vrij duidelijk artikel eigenlijk. Het gaat ook niet om wat ze verdient, het gaat om wat ze uitgeeft en dat zet ze volgens mij best goed op een rijtje.
On another note, ik was echt al heel lang niet meer op Cynthia haar website geweest. Wat heftig die paarse kleur als achtergrond! Maar smaken verschillen natuurlijk