Op haar website lees ik dat er al bijna 300 man meedoet. Dat is €13.200 🫠
Ik vind het wel tegenstrijdig dat iemand nu tips gaat geven tegen het jojo effect en voor een langdurig resultaat wanneer diegene het zelf nog geen jaar zo vol heeft weten te houden, begrijp me niet verkeerd, Cynthia is top bezig dus het gaat haar ongetwijfeld lukken, maar pretendeer dan nog niet het wiel uitgevonden te hebben en geld te vragen voor jouw succesverhaal. Het moeilijke begint nu eigenlijk pas nu de kilo’s eraf zijn. Ze er ook af houden.
Nja ik moet zeggen dat blij zijn met je vollere zelf en toch gezonder willen leven en eventueel af willen vallen niet persee tegenpolen van elkaar hoeven te zijn. Ik denk dat veel mensen wel eens fases hebben van fuck it ik geniet van het leven en oke ik ga het anders aanpakken want ik wil gezonder zijn. En dat is helemaal oke. Terug vallen na een gezonde periode is ook helemaal oke. En je mag overal je succes verhalen delen of je het nou vol gaat houden of niet. Maar om nou geld te gaan vragen voor zulke verhalen dat maakt het weer zo krom.
Ja dat is precies wat ik bedoel eigenlijk, prima dat je dit dan lekker op Instagram deelt om anderen te inspireren, maar er geld voor vragen…
Mee eens, maar blij zijn met je vollere zelf, en dan nu zeggen ik haatte mijn lijf over je vollere periode is toch tegenstrijdig.
Edit: ik ga nu twijfelen of ze dat echt zelf heeft gezegd, zag het hierboven voorbij komen
Nee zeker niet en ik dacht ook dat dit is was hoe Cynthia erin stond. Maar nu zegt ze ineens dat ze haar lijf haatte en ongelukkig was etc dus dat is ineens een hele andere invalshoek.
Ja staat letterlijk in haar een na laatste reel
Voor mij is dit persoonlijk het meest irritante. Het boeit me niet of ze dik of dun is want ik vind haar er altijd leuk uit zien. Ik vind het vooral heel onoprecht dat ze zegt dat dingen achteraf toch anders waren. Vooral omdat ze het toen zo breed ging uitmeten. Dan kan ze nu wel zeggen dat ze zich nu echt goed voelt en geen struggles meer heeft maar inmiddels geloof ik daar dus niks meer van.
Hier ben ik het ook zo mee eens. Het kan natuurlijk zijn dat je in denial bent en extra roept dat je gelukkig bent zodat je het zelf gelooft. Maar als je het zo breed uitmeet en anderen de les leest bijna omdat ze wel een dieet volgen om achteraf te zeggen dat je zelf heel ongelukkig was.
Ik volg ook zo een youtuber die heel vaak van die irritant zoete dingen post zoals: happy, bliss, exactly where I want to be in life. Om later te zeggen dat ze nu pas echt gelukkig is en eerder ongelukkig was. Dan denk ik doe gewoon niet zo nep. Nu geloof ik niemand meer die zegt dat die zoooooo gelukkig is, of dat hun relatie zooooo goed is.
Dat idd, en dan vooral wanneer er zoveel mensen zijn die er wél voor hebben doorgeleerd en die informatie gratis of voor een veel lagere prijs delen.
Straks krijgen we over een paar jaar weer een cursus van Cynthia over “Hoe Mijn Toxic Relatie Met Sporten En Gezond Zijn Mijn Leven Verwoestte.”
Ik ben het aan het overwegen omdat ik nieuwsgierig ben naar haar verhaal en de overtuiging dat ze echt waarde gaat leveren.
Het is al duidelijk dat ik moet kotsen van Cynthia en wat ze bij mensen oproept, ze maakt het zo zwart wit zonder inhoud. Mensen voelen dan snel dat dik slecht is en dun goed, terwijl iemand zelf natuurlijk vrij is om blijer te zijn met hun lijf nadat ze afgevallen zijn maar het helpt als er een reden bij staat denk ik. Bijvoorbeeld, vroeger liepen ze langzaam naar de winkel of was rennen rot omdat hun billen dan schudden (ik noem nu twee voorbeelden van mijzelf), die staan los van uiterlijk.
Ook frappant dat het eerder altijd was: nee ik ga niet delen hoeveel kilo ik afgevallen ben, ik zit beter in mijn vel door sporten maar ik heb nooit de focus op gewicht verliezen gehad.
En nu in alle twintig stories: ‘ik ben 23 kilo afgevallen, en jij kan dat ook als je mij betaalt!’
Ik vond Cynthia altijd een leuke meid, maar door dit soort dingen knap je echt op een persoon af. Alsof ze alleen nog maar euro tekens ziet en overal een slaatje uit wilt slaan. Jammer.
Enerzijds voel ik wel nieuwsgierigheid en zou ik me in willen schrijven om het vervolgens gewoon terug te vragen.
Anderzijds niet want ze is me nu al enorm een schuldgevoel aan het aanpraten door haar stories ‘ik weet dat jullie integer zijn. Ik vertrouw jullie! Jullie zullen je niet inschrijven met het voornemen het geld terug te vragen’.
Stom dit. Wij maken ons druk en zijn verontwaardigd. Zij gaat lachend naar de bank.
Wat mij het meest steekt is dat ze stelt dat dit haar werk is en haar content altijd gratis is (klopt) maar dat ze van alle content die ze maakt dít kiest om te moneytizen.
Edit; typfouten en hier een aanvulling:
Ik heb geen moeite met mensen die geld vragen of het zelf betalen voor diensten of informatie. Ik heb zelf ook een tijdje voor begeleiding door een diëtist betaald. Het is de hypocrisie van Cynthia waar ik best boos om word. En wat verkoopt ze nou eigenlijk? Ze benadrukt in haar stories dat ze géén advies gaat geven. Het is een soort Ted Talk dan
Zo die weet parasociale relaties goed in haar voordeel te gebruiken. Want dit is echt wel een tactiekje van haar.
Omg!! Charlotte stopt indd met Thirty Five!! Dit had ik zooo niet zien aankomen! Leek altijd meer haar concept dan dat van Melanie…zeker qua inrichting, menu, events en de borrelplanken!
Voor de geïnteresseerden, Cynthia is op dit moment live op insta over dik zijn/genoemd worden.
Kon het niet laten en even een kritische vraag gesteld maar daar zal wel geen reactie op komen. Het zijn natuurlijk alleen maar leuke vragen die ze krijgt!