Een klein beetje creepy, maar iets meer context: de filmer was de eigenaar van de kat en kende Bonnie niet. Een volger herkende de kat en heeft het doorgestuurd aan de eigenaar, die ze vervolgens herkende van het filmen. Zou het meer creepy hebben gevonden namelijk als het een fan was die ze had gefilmd terwijl ze een random kat aan het aaien waren (en Bonnie dat vervolgens ook doodleuk zou delen).
Als ik zou zien dat mijn hond/kat leuk aan het spelen was met een onbekende, zou ik ook kijken. En misschien zelfs filmen als het gedrag niet hoort bij het beest en om te laten zien aan iemand die m ook kent zo van: he kijk, kennelijk kan die toch sociaal zijn.
Wel sneu voor Annemerel, heeft 4 dagen buikgriep gehad terwijl ze in New York zaten. Zij heeft wel veel pech met haar gezondheid.
Nouja ze is wel elke dag uit ontbijten, lunchen en avondeten geweest. Dan vraag ik me af hoe heftig de buikgriep is.
Het klonk idd niet alsof met een emmer in bed had gelegen, maar meer dat ze buikpijn had en een paar x diarree heeft gehad.
Precies! Nog steeds vervelend en lastig als je op vakantie bent. Maar om dat nou buikgriep te noemen.
Maargoed ik ken ook mensen die niet verkouden zijn maar een bacteriële infectie in hun neus hebben. Ook zó niet mijn ding .
Als je een influenca virus hebt is het toch griep. Als je het coronavirus hebt maar je bent alleen verkouden heb je toch ook corona
Zou het wel knap vinden als iemand 24 keer in een jaar influenza oploopt
Gelukkig is ze al een stuk of 10 keer in NY geweest dus ze heeft niks van de stad gemist.
Zo bizar eigenlijk hoe bevoorrecht zij is dat ze op vakantie gaat naar NY en het enige wat ze doet is met haar gezin in eettentjes zitten, speeltuintjes bezoekt in Central Park in de vrieskou en middagdutjes doet in haar hotel.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je heel die reis wilt maken voor duizenden euro’s en dan in ffing speeltuinen gaat zitten met je kind ‘omdat het zo cool is om met je kind in Central Park naar een speeltuin te gaan’. Dat kind herinnert zich er later niks van en voor haar is het een soort statussymbool lijkt het. Random ongezellige speeltuinen die je ook in NL hebt.
(Ja ik zou ook heel graag een keer naar NYC willen gaan maar dit is echt het laatste wat ik daar zou doen)
Ja dat is waar. Ik bedoel alleen dat je bij milde symptomen niet kunt vaststellen dat het dan geen echte griep kan zijn
Lekker zuur, wat boeit het jou hoe ze haar vakantie besteed? Ik zou zelf ook geen duizenden euro’s besteden aan een all in vakantie waarbij je het resort niet af komt, voor anderen is dat een top vakantie. Ieder z’n ding toch.
Ja maar gaan die mensen dan elke keer naar de dokter om dat vast te laten stellen?
Of constateren zij zelf dat ze dat virus hebben?
Mensen noemen alles de griep, dat vertekent het beeld van wat de echte griep is. Maar hoop voor huisartsen dat ze zich niet 24 x per jaar daar melden met klachten van een virale infectie
Dit is dus precies waar mijn reactie over gaat. De ‘echte’ griep is het influenza virus. Je hoeft niet met koorts op bed te liggen om echte griep te hebben. Net zoals je geen koorts hoeft te hebben om echte corona te hebben.
En nee natuurlijk testen mensen dat niet telkens als ze verkouden zijn. Maar het is onzin dat ze met een verkoudheid geen ‘echte’ griep zouden kunnen hebben. De ‘echte’ griep wordt dus helemaal niet vertekend.
Niet mee eens. Als je met een milde verkoudheid een infectie met het influenza virus doormaakt zou je dat geen griep moeten noemen. Eens in de zoveel jaar wordt je er echt ziek van, en dan heb je de griep.
Ja en ze gaat toch alleen maar naar tentjes waar ze al eens geweest is
Heb jij ooit griep/influenza gehad?
Ja inderdaad, lag er toen ook 2 weken af.
Maar hoe weet je dan of je de “echte” griep hebt als je het én niet laat testen én niet met flinke koorts op bed ligt?
Dat gedicht van Wouter naar Elise (op de Insta stories van hen beiden) moet wel een soort grap zijn toch?
Eerste wat ik dacht was: jij hebt iets goed te maken. Wat een gezwets.