Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Dat is een oud gedicht, toch? Ik heb het al eens gelezen.

4 likes

Een van mijn grootste ergernissen: mensen die verkoudheid ā€˜een griepje’ noemen…

32 likes

Het woord ā€œgriepjeā€ is überhaupt ergerlijk haha, een influenzaatje? Hebben we ook een coronaatje te pakken? En een bacterieel infectietje?

13 likes

Dat zijn ziektetjes waar alleen collegatjes last van hebben.

23 likes

Ja echt sterke mensen hebben deze erge dingen wel vaak maar ze geven gewoon niet zo makkelijk op

3 likes

Mijn grootste ziekte-ergernis is eigenlijk die eeuwige semantische discussie over griep. Ik hoef sowieso niet te weten hoeveel tienden koorts je hebt, aan welke kanten wat eruit komt en welke kleur je snot is en hoe je dat dan allemaal moet noemen. Waarom altijd die hele verantwoording überhaupt. Hou je kop, ga ziek in bed liggen en we horen je wel weer als je beter bent

75 likes

Bonnie en haar ik-ben-ziek-gezicht hebben trouwens ook weer hun rentree gemaakt.

15 likes

Alleen in deze context
download (18)

11 likes

Late reactie, maar ik zag gisteren een aflevering van Will & Grace en de bril van Rosario lijkt wel een beetje op die zonnebril!

image

NMSMVPE

13 likes

Nou mijn collega’s mogen dan van harte thuis blijven hoor

85 likes

Als je echt buikgriep hebt waardoor je echt aan alle kanten leegloopt kan mijn werk mij echt gestolen worden! Zoveel meer dan werk en ben blij dat collega’s dan ook thuisblijven hou het lekker maar veilig. Vind die mentaliteit juist zo Boomer van hoezo kom je niet hier op kantoor hebben we toch ook een wc?

24 likes

Nou nee hoor mijn grootste ergernis is dat mensen met buikgriep naar het werk komen. Dat kan zo besmettelijk zijn en voor je het weet zijn je collegas ziek. En nog erger als ze ziek zijn maar toch aan iedereen willen laten weten dat ze toch zijn gekomen. Dan denk ik, wil je een lintje?

37 likes

Nou als ik diarree heb, zit ik echt liever niet op kantoor te knetteren hoor. Blijf wel thuis (thuiswerken of ziekmelden idk)

16 likes

Fijn voor je dat je darmen zo perfect functioneren.

54 likes

Je snapt toch wel dat mensen ook darmziektes en intoleranties kunnen hebben, of kinderen die naar de creche gaan en virussen meenemen. Fijn voor je dat je er haast nooit last van hebt. Nog zo een ergernis mensen die altijd roepen dat ze zich de afgelopen jaar maar 1 keer ziek hebben gemeld. Fijn dat je gezegend bent met een goede gezondheid, moeten mensen die ziektes hebben zie nu schuldig voelen? Of respect voor je hebben?

69 likes

Er is nooit genoeg nuance op dit forum. Er is altijd wel iemand met een extreme uitzondering.

47 likes

Ik zag dat ik geen reply had toegevoegd maar die was voor @Shadina bedoeld.

Ik heb best vaak buikgriep door mijn kind, maar door milde lactose intolerantie ook vaak diarree. Afhankelijk van de ernst van het laatste ga ik inderdaad vaak gewoon naar werk, maar met buikgriep echt niet want dan moet ik binnen vijf seconden op een toilet kunnen zijn. En dat heb ik gelukkig ook geen dertien keer per jaar :’) maar ik zou het sowieso al niet benoemen als ik alleen diarree heb haha.

Edit: en dan heb ik niet eens pds ofzo, voor die mensen is dertien keer per jaar waarschijnlijk weinig. Maar ook dat is geen buikgriep (maar wel soms een reden om thuis te blijven).

2 likes

Nou dit @Shadina

Ik heb wel pds en weet intussen redelijk waar mn darmen slecht op reageren, maar ik kan alleen maar hopen dat ik slechts 13x per jaar aan de dunne ben. Denk dat ik dit jaar zelfs al over die 13 keer ben, haha.

Kan ook zomaar zijn dat ik op werk iets eet en dan reageer, dan ga ik niet ineens naar huis. Dan maar even op werk knetteren en weer door. Diarree is voor iedereen anders en als je er ziek door voelt, meldt je vooral ziek, maar ben het wel met @anon3219017 eens dat het niet altijd een reden hoeft te zijn om je ziek melden.

9 likes

Met buikgriep naar werk, koekoek! Al woon je 5 min van je werk af dan zou de rit er naartoe al hels zijn omdat je in de berm moet schijten en kotsen te gelijk. Ik denk als je meent dat je dan gewoon naar je werk gaat dat je niet weet wat buikgriep is.
En sowieso mega besmettelijk dus doe iedereen een lol en blijf thuis.

33 likes

Ik snap niet waar dit hele ā€˜met buikgriep naar het werk’ opeens vandaan komt. Daar ging het niet over. Maar dat iemand het meteen buikgriep noemt als je een keer dunne ontlasting hebt.

38 likes