Het andere YouTubers/bloggers topic #21

Ja echt hè, vind het echt asociaal

13 likes

Nou idd! Lekker persoonlijk ook om het per telefoon of e-mail te laten weten… Denk ik althans, gezien ze dus iig geen face-to-face gesprek gehad heeft. Bizar. Hoop voor haar dat ze snel weer iets nieuws vindt

4 likes

Idd super aso. Maar haar werkgever staat sowieso wel slecht bekend op dat vlak :roll_eyes:

5 likes

Ja echt sneu, waar werkt ze nu eigenlijk? Hoop dat ze snel iets anders vindt waar ze het naar haar zin heeft.

7 likes

Wat raar dat ze nooit ergens lang mag blijven werken

30 likes

Alsof er een vloek op rust ofzo. Echt wel rot dat ze maar niks stabiels vindt.

6 likes

Misschien moet je dit niet delen want ze heeft het zelf bewust nooit gedeeld geloof ik

4 likes

Oh sorry mijn fout, ik wist niet dat ze dat voor zichzelf hield :grimacing:

3 likes

Verwijderd!

5 likes

Hoe heeft Jamie Li nog haar op haar hoofd? Het is zo geblondeerd terwijl het volgens mij van nature donker en krullend is. Ik sta er echt van versteld elke keer als ik haar ergens voorbij zie komen.

4 likes

Oh Claire heb ik nooit gevolgd maar Jamie vond ik heel leuk tot dat gedoe rondom haar boek. Ze komt nog steeds wel sympathiek over maar ik ben wel echt op haar afgeknapt haha

1 like

Wat lullig van die werkgever dan

9 likes

Ik wilde net dezelfde video komen delen. Knap dat hij er zo open over is en toont duidelijk aan wat een lastig gebied het is wat je wel en niet zakelijk weg kan zetten (als influencer) en hoe dan precies. Ik denk eerlijk gezegd ook dat dit bij veel meer influencers “mis” gaat. En dat is het lastige: het gaat goed, tot je een keer controle krijgt. Ook zijn opmerking over ja een boekhouder/accountant… zoveel verdien ik niet. Maar die had dit er wel uitgevist en zo zie je denk ik wel weer dat een goede boekhouder/accountant zichzelf terug betaald.

12 likes

Ik denk oprecht dat je vergist in hoeveel mensen die hierin (grote) fouten maken.

32 likes

Misschien toch maar even de hele video bekijken dan

10 likes

Waarom dit wijzende vingertje als je zelf zegt de video maar voor een paar minuten te hebben gezien? Ik snap dit soort posts gewoon NIET.

39 likes

Een tijd terug had Jill eenzelfde soort video gemaakt. Ik vind het goed dat influencers hier open over zijn en wat onwetendheid voor invloed kan hebben op je financiën als zzp-er.
Er zijn genoeg mensen die er inderdaad misbruik van maken, maar ook genoeg (zoals Bram in mijn ogen) die oprecht een fout hebben gemaakt.
Geeft alleen maar meer aan dat dit soort dingen meer uitgelicht moeten worden op school.

10 likes

Want? Dat weet je 10 jaar later nog als je ondernemer bent en alle regels inmiddels zijn veranderd? Lijkt me dat er ook wel een verplichting bij een ondernemer neergelegd kan worden dat die zich er in verdiept (middels een cursus) of anders een boekhouder zoekt.

13 likes

Ik heb de hele video nog niet gekeken, maar een fout bij de belastingdienst heb je zo gemaakt.

Zo heb ik van meerdere jaren mn toeslagen terug moeten betalen omdat ik eerst er vanuit was gegaan dat de belasting mijn inkomen goed in geschat had (want vulde elk jaar alles in en veranderde weinig, dacht ik) en daarna dacht ik dat alles al stopgezet was, want ik kreeg niks meer. Bleek later dat ze de toeslagen van jaar 2 gebruikte om de schuld van jaar 1 te betalen.

En dan gaat het in mijng geval nog niet eens over welke kosten je wel mag opgeven en welke niet, kan me voorstellen dat je daar zo een fout mee maakt als je alles zelf doet en het niet snapt.

6 likes

Ben ik met je eens, maar ik had het fijn gevonden als er minimale aandacht werd besteed aan dingen zoals je belastingaangifte doen, toeslagen, risico’s van het ondernemerschap etc., zodat je je er in ieder geval van bewust bent. Dit soort praktische zaken kwamen bij mij in ieder geval niet aan bod, maar wellicht is dat inmiddels (hopelijk) veranderd.

9 likes