(Hier komt mijn levensverhaal over de belastingdienst, skip het vooral haha)
Nou ik heb het stukje belastingdienst gekeken maar ik vond de video genuanceerder dan er hier besproken werd. Hij geeft zelf ook al aan dat hij beter wel had kunnen investeren in een boekhouder⊠en ik begrijp zijn gedachte daar achter ook wel (= dat is vast heel duur, wil ik dat wel betalen). Heb daarom vorig jaar ook zelf mijn inkomstenbelasting gedaan i.p.v. mijn boekhouder⊠en vond het juist heel leerzaam. Maar ben echt DAGEN bezig geweest met termen opzoeken en webinars kijken want het is echt abracadabra (en toen ontdekte ik ook dat mijn vorige boekhouders zelf ook niet zo zorgvuldig zijn geweest, dus nu ga ik het denk ik weer zelf doen gewoon omdat ik nu ook niet zeker weet of ik wel kan vertrouwen op boekhouders
En omdat het een fijn idee is om te weten wat al die cijfertjes en termen precies betekenen). Maar ik twijfel nog haha.
Maarrrr de angstige manier hoe hij er over praat lijkt het wel alsof het om een flink bedrag zou gaan. Terwijl hij het naast loondienst doet. Mmm.
Maar om de vaagheid van de belastingdienst nog eens te benadrukken: ik ben bij mijn laatste omzetbelasting blijkbaar vergeten om op het knopje âbevestigenâ te drukken nadat ik 'm verstuurde, dus hij was niet geldig. Kreeg ik ook een boete, maar het was onmogelijk om uit te vogelen hoeveel ik moest betalen. Zo vaak belastingtelefoon gebeld, kreeg uiteindelijk ook 7 blauwe brieven er over?? Nou had ik eindelijk iemand aan de lijn die me kon vertellen welke boete ik moest betalen, had ik dat gedaan, kreeg ik daarna weer 3 brieven tegelijk met: 1. hoi je hebt dit bedrag betaald prima 2. ja nee toch niet prima je moet dit nog betalen 3. nee je moet dit niet betalen je krijgt dat bedrag wat je dan betaalt in brief 2 weer teruggestort.
HOE DAN? Dus ja. Belastingdienst is echt superomslachtig en onhandig. En dan telkens het idee krijgen dat je iets verkeerd doet terwijl ze zelf zo fucking vaag zijn. Echt heel naar. Krijg ook meteen paniek van zoân video 
/levensverhaal